szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A MédiaLog Fiege Zrt. fél-egyhavi díjkompenzációt ad 50-60 ezer lapelőfizetőnek a február végén esedékes márciusi előfizetési díjakból - tájékoztatott Lengyel László, a MédiaLog igazgatóságának elnöke.

Nem, vagy késve

A Médialog Fiege Zrt. 2007. január 1-jével vette át a Magyar Postától a Világgazdaság kivételével az országos napilapok terjesztését. Az első terjesztési napon, 2007. január 2-án több településen számos előfizető nem, a fővárosban pedig késve kapta meg a napilapokat, és még több napon át voltak fennakadások a terjesztésben.

A mintegy 840.000 lapelőfizetőből elsősorban a 240.000 napilap-előfizetőt érintette a fennakadás, 10-20 százalékuk egyáltalán nem, vagy csak késéssel jutott hozzá újságjához.

Hozzátette: ez mintegy négyszerese a január közepén kalkulált számnak, ám az összes, 840 ezer előfizetőnek  mindössze 6-7 százaléka.
 
Az előfizetők közül 25-30 ezer jelezte január első heteiben hogy, nem vagy csak késve kapta meg újságjait, és további 25-30 ezren lehetnek olyanok, akikről a terjesztő cég tudja, biztosan nem kapták rendszeresen a lapokat.
 
Az elnök szerint a kárpótlandók 90 százaléka félhavi, míg 10 százaléka egész havi díjkompenzációban részesül. Azok kapnak egész havi kompenzációt, akik még január 15-e után is jelezték a kiadók, vagy a terjesztő felé: nem kaptak újságot.
 
Az 50-60 ezer kompenzációban részesülő egyharmada napilapos, míg kétharmada heti és havi lapos előfizető.
 
"Mindezt figyelembe véve a kompenzációs díj összege több tíz millió forint kiadást jelent a MédiaLog számára, ám még azért nem lehet pontosabb számot mondani, mert a kárpótlásban részesülő előfizetőknek járó összeget le kell bontani kiadványokra" - hangsúlyozta Lengyel László.

"Mára a terjesztési hibaarányt már 1 százalékra leszorították, ami január közepén 2-3 százalékra rúgott" - mondta el az igazgatóság elnöke.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Lap helyett pardont kapnak az előfizetők

Még mindig címlapon szabadkoznak napilapok, mert az előfizetők nem kapják meg időben újságjaikat. A január 2. óta tartó fennakadást a Sanoma, a Ringier, a Népszabadság és az F-Log AG által megalapított új lapterjesztő cég, a MédiaLOG okozta, amelyet az eddigi hegemón terjesztő Magyar Posta konkurenciájaként hoztak létre.