szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

Különféle megoldásokat próbálgatnak a BKV szakemberei, hogy megoldják a Combinók hűtését még a kánikula beköszönte előtt.

A HavariaPress úgy tudja, hogy az egyik megoldás szerint a villamosok nyitható ablakfelületeit dupláznák meg, hogy a szerelvényeken keresztüláramló huzat kellemesebbé tegye a belső klímát. A másik tervezet szerint megfordítanák a villamos szellőztetőrendszerének működési irányát, így a fordítva forgó ventillátorok nem a kinti meleg levegőt fújnák az utastérbe, hanem a benti, izzadtságtól teli levegőt szippantanák onnan ki. A harmadik, talán legmegdöbbentőbb megoldás szerint az eleve légkondicionált vezetőfülkén ejtett, 10-15 centis lyukon keresztül juthatnának az utasok - legalábbis a vezetőfülke közelében állók - enyhet adó, friss levegőhöz.

A BKV vezérigazgató helyettese elmondta, hogy végső megoldásként számításba jöhet a fenti három módszer kombinációjának alkalmazása is, vagy negyedikként felmerült, hogy a középső kocsik valamelyikére egy légkondicionáló berendezés felépítésével oldanák meg a villamoskígyó hűtését. A Combinók teljes, gépesített légkondicionálása túl sokba, 2 milliárd forintba kerülne.

Arra a kérdésre azonban, hogy a jelenleg kipróbálás alatt álló hűtési-tervezetek megvalósítása mennyivel terheli majd a BKV költségvetését, a vezérigazgató helyettes nem szolgált adatokkal. A jelenleg is közlekedő, a háromféle sajátos hűtési rendszert tesztelő villamosokon kérdőíveket helyezett el a BKV, melyek beküldésével véleményt nyilváníthatnak a hűtésről az utasok.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Mikor lesz hűtött Combino?

Nem tudni, mikor járhatnak hűtött Combinók a Nagykörúton, hiszen a tesztelni kívánt három hűtési technikának eltérő az üzembe helyezési ideje.