szerző:
MTI

Már három halálos áldozata is van a hétfő délelőtt Pilis-Monorierdőnél történt vonatbalesetnek, amelyben két szerelvény ütközött össze. Legalább 30 sérültje van a balesetnek. A biztosítóberendezés hibásodhatott meg, ez okozhatta a tragédiát. Szabó Pál közlekedési miniszter a helyszínre érkezett.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője elmondta, hogy az eddigi adatok szerint egy férfi hunyt el a balesetben, de az MTI szerint már három halálos áldozata van a szerencsétlenségnek. A tűzoltók még nem fejezték be a műszaki mentést. Három mentőhelikopter és 12 mentőautó van a helyszínen. Az OMSZ szóvivője közölte, hogy legalább 30 sérült van.

Tűzoltók dolgoznak a helyszínen.
© MTI
A biztosítóberendezés hibásodhatott meg, ez okozhatta a vonatbalesetet - mondta Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője a helyszínen. A szóvivő megerősítette a szemtanúk információját, miszerint a Budapest felé közlekedő Intercity vonat az állomás előtt lelassított, lehet, hogy meg is állt, ezért szaladt bele a szerelvényt követő személyvonat.

Feltételezhető, hogy a biztosítóberendezés hibásodott meg, e miatt fékezett - a szabályokat betartva - a vonat vezetője. Ha valóban a biztosítóberendezés hibásodott meg, azt is meg kell vizsgálni, hogy nem kábellopás következtében történt-e ez - közölte a szóvivő. Elmondta azt is, hogy a legtöbb sérülés az Intercity összeroncsolódott utolsó kocsijában történt, de a személyvonaton utazók közül is többen megsérültek.

Az MTI tudósítójának egy szemtanú azt mondta, hogy közvetlenül az ütközés után mintegy 150 utas, közülük többen vérző fejjel leszálltak a vonatról. Jónéhányan rosszul lettek, össze is estek, rajtuk a helyszínre érkező körzeti orvos segített. A baleset okainak kiderítésére megkezdődött a vizsgálat.

Az MTI helyszínen tartózkodó tudósítói úgy tudják, hogy a sérültek közül hármat életveszélyes állapotban mentettek ki a vonatból. Beszámolójuk szerint a Budapest-Debrecen vonalon a Monori erdőnél bekövetkezett baleset után a rendőrség lezárva tartja a színhelyhez vezető utakat, csak a mentők, a tűzoltók és a MÁV műszaki szakemberei közelíthetik meg a szétroncsolódott vasúti kocsikat.

A monorierdői állomástáblától néhány száz méterre, a nyílt pályán álló szerelvény a síneken vesztegel, messziről annyit látni, hogy a tűzoltók feszítővasakkal mentik ki az utolsó kocsiba szorult, sérült utasokat.

Az MTI tudósítói azt látják, hogy a második szerelvény mozdonya az elől haladó vonatszerelvény alá fúródott, több vagon leesett a sínekről. A sínektől 20-25 méterre két mentőhelikopter áll, ahová a sérülteket viszik, és időközben négy szirénázó mentőautó is elszáguldott a 4-es úton Budapest irányába. A tűzoltók a sérülteket az ablakokon keresztül mentik ki, és összegyűjtik az utasok táskáit, értékeit.

A mentőautók és a helikopterek folyamatosan szállítják el a sérülteket, míg azoknak az utasok, akik viszonylag könnyebben sérültek meg, rendőrök nyújtanak elsősegélyt, illetve kísérik őket a közelben tartózkodó tucatnyi mentőautóhoz.

Az MTI helyszíni tudósítói arról is beszámoltak, hogy a baleset közelében, ahol családi házas övezet van, több száz ember gyűlt össze, figyelik a mentést, illetve várják a hozzátartozókról érkező híreket.

Összeállítás az elmúlt két évtized vasúti ütközéses baleseteiről Magyarországon (Oldaltörés)

1989. január 11. - Somogy megyében, egy Siófokról Kaposvárra haladó személyvonat összeütközött a szembejövő tehervonattal. A személyvonat két vezetője súlyosan megsérült.

1989. augusztus 26. - Fejér megyében, Polgárdi-Ipartelepnél egy Balatonfüred felé tartó személyvonat a forgalmi szolgálattevő figyelmetlensége miatt álló tehervonatba rohant, amely kisiklott. A személyvonat vezetője a helyszínen meghalt, egy személy súlyosan megsérült.

1989. december 8. - Miskolc Tiszai pályaudvarán az álló Rákóczi gyorsvonatba hátulról beleütközött egy tolató villanymozdony, tíz utas megsérült.

1991. február 1. - A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Mád község vasútállomásán egy tolató mozdony beleszaladt az állomáson álló, Szerencs és Abaújszántó között közlekedő személyvonatba. 23 személy megsérült, 4 súlyosan.

1991. február 20. - Hajdú-Bihar megyében, Macs állomáson a Debrecen felé közlekedő személyvonat a tiltó jelzés figyelmen kívül hagyása miatt összeütközött egy tolató üres személyvonattal. A balesetben 2 vasúti dolgozó meghalt, 18 megsérült, a személyvonat vezetője súlyos sérüléseket szenvedett.
 
1998. augusztus 29. - Pest megyében, Nagymaros és Zebegény között egy Budapestről érkező személyvonat utolérte a Budapestről Malmőig közlekedő Csárdás InterCity vonatot és beleszaladt. Több vasúti kocsi kisiklott, a mozdonyvezető meghalt, két ember súlyosan, 14 könnyebben megsérült.

2000. június 13. - Győr-Moson-Sopron megyében Écs megállóhelynél összeütközött két tehervonat, mindkét mozdony és több kocsi kisiklott. Az egyik szerelvény vezetője meghalt, a másik vezető súlyos, nem életveszélyes sérüléseket szenvedett.

2001. október 24. - A Pest megyei Monorierdőnél a biztosítóberendezés meghibásodása miatt összeütközött két személyvonat. A balesetnek 37 sérültje volt.

2001. november 6. - Fejér megyében, Alap és Réhpuszta között egy dízelmozdony beleütközött a pályán veszteglő, Rétszilasról Dunaújvárosba tartó kétkocsis személyvonatba. A balesetnek 12 sérültje volt.

2004. február 16. - Utasokat nem szállító, álló szerelvénybe rohant egy másik, ugyancsak utasok nélküli személyvonat Rákospalota-Újpest állomás közelében. A balesetben az egyik mozdonyvezető súlyosan megsérült.

2005. szeptember 12. - Emberi mulasztás miatt összeütközött két személyvonat Nógrád megyében, Balassagyarmat és Magyarnándor között. A balesetnek 16 sérültje volt.

2006. december 13. - Egy forgalmi okból álló szerelvénynek ütközött egy három kocsiból álló személyvonat Szolnoknál. Az ütközés következtében 6 ember sérült meg, egy súlyosan.

2007. február 6. - Egy ember meghalt, két másik megsérült, amikor Almásfüzitő és Komárom között összeütközött a Tatabánya és Bécs között közlekedő nemzetközi személyvonat egy tehervonattal.

2007. április 7. - Az egri állomáson egy álló motorvonatnak ütközött egy tolatómozdony, az utasok közül hárman könnyebben megsérültek.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Elhunyt Kautzky József

Elhunyt Kautzky József

Minőségi hibák miatt bezárták a világ legnagyobb Nutella-gyárát

Minőségi hibák miatt bezárták a világ legnagyobb Nutella-gyárát

Olasz embercsempészt fogtak Ferihegyen

Olasz embercsempészt fogtak Ferihegyen

Megvan Karl Lagerfeld utóda a Chanelnél

Megvan Karl Lagerfeld utóda a Chanelnél

Matolcsyék új értelmet adnak a sikeres ingatlanbiznisz fogalmának

Matolcsyék új értelmet adnak a sikeres ingatlanbiznisz fogalmának

Szegény vevő alatt elszabadult az autó, lerombolta a kereskedést – videó

Szegény vevő alatt elszabadult az autó, lerombolta a kereskedést – videó