Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"63a2381d-c843-4226-b23f-2b7251e623b7","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"Bár a csalókkal Dunát lehetne rekeszteni, pénzügyi bűnügyekkel foglalkozó sorozatunkban olyan ügyeket szedtünk össze, amelyek a csalás mértéke és újszerűsége miatt kitűnnek a sorból. Írtunk arról, hogyan lesz egy vietnámi piaci árusból a világ egyik legnagyobb banki csalója; kiderült, ki a leghíresebb piramisjáték atyja; olvashatott arról, hogyan vitte csődbe egy huszonéves kereskedő azt a bankot, ahol még az angol királynőnek is volt számlája; emellett például arra is fény derült, miként volt képes Donald Trump több mint 4000 peres ügyet összehozni.","shortLead":"Bár a csalókkal Dunát lehetne rekeszteni, pénzügyi bűnügyekkel foglalkozó sorozatunkban olyan ügyeket szedtünk össze...","id":"20241231_Minden-idok-legnagyobb-csaloi-vietnami-piaci-arustol-Donald-Trumpig-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63a2381d-c843-4226-b23f-2b7251e623b7.jpg","index":0,"item":"717f740f-8269-4f56-8c6c-3b20d70ba2ff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241231_Minden-idok-legnagyobb-csaloi-vietnami-piaci-arustol-Donald-Trumpig-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 10:30","title":"Minden idők legnagyobb csalói a vietnámi piaci árustól Donald Trumpig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a164734-cd3d-4eaa-b328-81ab6089f564","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A tisztán elektromos autók piacrésze még a jelentős növekedést követően sem éri majd el a 17 százalékot.","shortLead":"A tisztán elektromos autók piacrésze még a jelentős növekedést követően sem éri majd el a 17 százalékot.","id":"20241230_30-szazalekkal-tobb-villanyautot-adhatnak-el-2025-ben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a164734-cd3d-4eaa-b328-81ab6089f564.jpg","index":0,"item":"454597ab-48fb-4d4a-b228-4f3c7bddae5d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241230_30-szazalekkal-tobb-villanyautot-adhatnak-el-2025-ben","timestamp":"2024. december. 30. 08:59","title":"30 százalékkal több villanyautót adhatnak el 2025-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csehország, Lengyelország és a részben függetlenedő Szlovákia GDP-je is jobban nőtt a 2022–2024-es időszakban, mint a miénk, illetve a mi gazdaságunk sokkal jobban lassult a háború kitörése óta, mint az övék.","shortLead":"Csehország, Lengyelország és a részben függetlenedő Szlovákia GDP-je is jobban nőtt a 2022–2024-es időszakban, mint...","id":"20241230_orosz-gaz-levalas-Gazprom-GKI-Gazdasagkutato-Zrt-V4-GDP-gazdasagi-teljesitmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0.jpg","index":0,"item":"4638299a-5354-4288-b31c-7c8969e328dd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_orosz-gaz-levalas-Gazprom-GKI-Gazdasagkutato-Zrt-V4-GDP-gazdasagi-teljesitmeny","timestamp":"2024. december. 30. 08:44","title":"A kormány szerint megbénulna a gazdaságunk, ha leválnánk az orosz gázról, de a Gazprommal szakító V4-es országok példája pont az ellenkezőt mutatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8f1bdf7-496c-4eb9-b477-69dc19098742","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A fiú apja 14 év és hat hónap szabadságvesztést kapott a gyerek elhanyagolása és a közbiztonság veszélyeztetése miatt. ","shortLead":"A fiú apja 14 év és hat hónap szabadságvesztést kapott a gyerek elhanyagolása és a közbiztonság veszélyeztetése miatt. ","id":"20241230_Bortonre-iteltek-a-belgradi-iskolai-amokfuto-szuleit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8f1bdf7-496c-4eb9-b477-69dc19098742.jpg","index":0,"item":"482e1b02-d960-4f50-a5d0-58a4b06d67db","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_Bortonre-iteltek-a-belgradi-iskolai-amokfuto-szuleit","timestamp":"2024. december. 30. 18:09","title":"Börtönre ítélték a belgrádi iskolai ámokfutó szüleit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35340df3-b0dc-4448-8fbb-d2946903652f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Trustify parkja 40 megawatt kapacitású lesz, a kivitelezés más januárban elindul.","shortLead":"A Trustify parkja 40 megawatt kapacitású lesz, a kivitelezés más januárban elindul.","id":"20241230_Napelemparkot-epit-Kiskunhalason-a-Nagy-Marton-testverehez-kotheto-alapkezelo-Trustify-Nagy-Szilard-Fenyvesi-Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35340df3-b0dc-4448-8fbb-d2946903652f.jpg","index":0,"item":"63be688e-6737-4d6c-a144-b7473ae4640a","keywords":null,"link":"/kkv/20241230_Napelemparkot-epit-Kiskunhalason-a-Nagy-Marton-testverehez-kotheto-alapkezelo-Trustify-Nagy-Szilard-Fenyvesi-Peter","timestamp":"2024. december. 30. 12:31","title":"Napelemparkot épít Kiskunhalason a Nagy Márton testvéréhez köthető alapkezelő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a289c4c0-4a9b-4135-9b74-efb1645a8d47","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A balesetben 68 férfi és három nő vesztette életét.","shortLead":"A balesetben 68 férfi és három nő vesztette életét.","id":"20241230_baleset-etiopia-71-halott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a289c4c0-4a9b-4135-9b74-efb1645a8d47.jpg","index":0,"item":"15757c38-59cb-47d5-85cf-8dfff77b47d5","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_baleset-etiopia-71-halott","timestamp":"2024. december. 30. 12:41","title":"Legalább 71-en meghaltak, amikor Etiópiában folyóba zuhant egy utasokkal túlterhelt teherautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7204547c-bab0-4cb4-8bcc-b4bca2fc878a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kevesen tudják, hogy a bajor gyártó legnagyobb luxusmodelljéből a 80-as évek elején kombi változat is készült.","shortLead":"Kevesen tudják, hogy a bajor gyártó legnagyobb luxusmodelljéből a 80-as évek elején kombi változat is készült.","id":"20241231_elado-egy-szinte-nem-is-letezo-43-eves-kombi-7-es-bmw-735i-touring","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7204547c-bab0-4cb4-8bcc-b4bca2fc878a.jpg","index":0,"item":"01c4ecf6-3e6e-4c75-8047-da5896ee60f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20241231_elado-egy-szinte-nem-is-letezo-43-eves-kombi-7-es-bmw-735i-touring","timestamp":"2024. december. 31. 07:21","title":"Eladó egy szinte nem is létező 43 éves kombi 7-es BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd","c_author":"HVG","category":"360","description":"Sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. A gazdaság alakulása külön is megér egy misét.","shortLead":"Sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. A gazdaság alakulása külön is megér egy misét.","id":"20241230_Magyar-gazdasag-gdp-inflacio-hiany-forint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd.jpg","index":0,"item":"77058043-b43d-4490-a807-1da65727269f","keywords":null,"link":"/360/20241230_Magyar-gazdasag-gdp-inflacio-hiany-forint","timestamp":"2024. december. 30. 15:15","title":"Ön is úgy érzi, hogy a kormány földbe döngölte az inflációt? – 2024 gazdasági krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az LMP szerint olcsóbb és színvonalasabb lenne a budapesti tömegközlekedés, ha például a BKV bevezetné az időalapú menetjegyeket, vagy ha az eddig kihasználatlan bevételi forrásokat is kihasználná a cég.
Az ellenzéki ökopárt fővárosi frakciója hétfőn, az MTI-nek küldött közleményében azt hangoztatta: nem reménytelen a helyzet, mert vannak olyan megoldások, amelyek hosszú távon is fenntarthatóvá teszik a város közlekedését. Az LMP ezzel utalt arra, hogy Tarlós István főpolgármester a múlt héten arról beszélt, hogy kormányzati segítség nélkül a BKV még ebben az évben be fog dőlni.
Az ellenzéki párt szerint a BKV problémájára csak egységes szemléletű közlekedéspolitikával lehet pénzügyileg és környezeti szempontból is fenntartható megoldást találni, ami magában foglalja a közösségi-, autós-, és kerékpáros közlekedést is.
A párt szerint ennek fontos része a tarifacsökkentés; mint írták, a jelenlegi jegy- és bérletárak a jövedelmekhez mérten meghaladják a nyugati nagyvárosok árszintjét, miközben a szolgáltatás színvonala messze elmarad azoktól. Ugyanakkor - jegyezték meg - a bérletárak 2.000 forintos csökkentése körülbelül 7 milliárd forintos bevételkiesést jelentene, ezért inkább az "igazságosabb és olcsóbb, idő alapú" menetjegyek bevezetését javasolják, ami vonzóbbá tenné a közösségi közlekedést és a bliccelők számát is csökkentené.
A lehetséges bevételi források között említették a parkolási pénzeket, a közlekedési reklámfelülteket, valamint az "átlátható, igazságos behajtási díj" bevezetését. Úgy vélik, ezek a tarifacsökkentéssel kieső bevétel többszörösét hoznák vissza, és bőven jutnának források a szükséges fejlesztésekre is.
Az LMP fővárosi frakciója a Fővárosi Közgyűlés múlt heti ülésén is több javaslatot tett a BKV-val, illetve a tömegközlekedés fejlesztésével kapcsolatban, ezek közül a testület többet is támogatott. Így például többséget kapott az az előterjesztés, ami szerint a BKV reklám-, illetve plakáthelyek önkormányzati kézbe kerülnek, és a bevételekből a kulturális, a szociális területet és a sportot támogatják.
A fővárosi költségvetési koncepció vitájában pedig Tarlós István főpolgármester jelezte: befogadja az LMP indítványát, hogy dolgozzák ki a dugódíj bevezetésének módját. A főpolgármester befogadta azt az LMP-s módosító javaslatot is, amely szerint kezdeményeznék "a 4-es metróvonal továbbfejlesztésének teljes körű felülvizsgálatát, különös tekintettel az üzemmódváltás lehetőségére". Kaltenbach Jenő LMP-s frakcióvezető az MTI-nek azt mondta, ez akár azt is jelentheti, hogy gyorsvillamos mehet majd Újpalotára. A felülvizsgálat alapján olyan döntés is születhet majd, hogy a metróvonalat nem a Keleti pályaudvartól, hanem a Kelenföldi pályaudvartól "kifelé" hosszabbítanák meg.