Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c189ed10-9466-4a5b-ab4e-40cbcb5107d4","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget és feladatot jelentenek a befektetési alapok számára. A problémákról és a kilátásokról a HVG több hazai alapkezelőt is megkérdezett. Hozamvadászat című sorozatunk 1. része.","shortLead":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget...","id":"20250130_hvg-hozamvadaszat-1-al-hilal-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c189ed10-9466-4a5b-ab4e-40cbcb5107d4.jpg","index":0,"item":"3f283f84-d15c-4d39-bb6b-06876889b117","keywords":null,"link":"/360/20250130_hvg-hozamvadaszat-1-al-hilal-istvan","timestamp":"2025. január. 30. 16:32","title":"Al-Hilal István: Európában erőteljesebb lépésekre van szükség a gazdasági lemaradás megállításához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc230d78-8de6-40e4-89f3-03aaac2041cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha az ön Garmin órája sem tölt be, nincs egyedül: rengetegen szembesülnek a problémával. Jó hír, hogy már a gyártó is felismerte a hibát.","shortLead":"Ha az ön Garmin órája sem tölt be, nincs egyedül: rengetegen szembesülnek a problémával. Jó hír, hogy már a gyártó is...","id":"20250130_garmin-okosorak-kek-haromszog-problema-lefagyas-megoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc230d78-8de6-40e4-89f3-03aaac2041cf.jpg","index":0,"item":"c3875527-0061-43f1-b770-b20fa1ff3ad3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_garmin-okosorak-kek-haromszog-problema-lefagyas-megoldas","timestamp":"2025. január. 30. 11:33","title":"Sorra fagynak le a Garmin okosórái – megszólalt a gyártó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6be47b95-024b-4563-8723-85b016d1e3d5","c_author":"HVG","category":"360","description":"Két fiatalember vezet egy új ingatlanos céget.","shortLead":"Két fiatalember vezet egy új ingatlanos céget.","id":"20250129_hvg-Hell-Energy-energiaital-gyarto-Barabas-csalad-Cubiq-Park-Kft-Peka-Bau-2000-Kft","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6be47b95-024b-4563-8723-85b016d1e3d5.jpg","index":0,"item":"f486c617-02b7-405a-ba87-42e8fcfd771d","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-Hell-Energy-energiaital-gyarto-Barabas-csalad-Cubiq-Park-Kft-Peka-Bau-2000-Kft","timestamp":"2025. január. 30. 06:10","title":"A Hell-tulajdonos Barabás családban már a harmadik generáció is vállalkozik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Senki sem akart még ki tudja mennyit fizetni 2 vagy 3 olyan csillagért, ami semmire sem jó. Fél éve adott a lehetőség a Magyar Honvédség közösségi finanszírozására, de eddig egy jelentkező sem akadt.","shortLead":"Senki sem akart még ki tudja mennyit fizetni 2 vagy 3 olyan csillagért, ami semmire sem jó. Fél éve adott a lehetőség...","id":"20250129_vasarolhato-fotiszti-rang-szalay-bobrovniczky-csekely-erdeklodes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13.jpg","index":0,"item":"1da58fcf-dcf6-436a-9e98-e4874732565c","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_vasarolhato-fotiszti-rang-szalay-bobrovniczky-csekely-erdeklodes-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 05:52","title":"Nem tolonganak az adományozók, hogy „vásárolható” főtiszti rangot kapjanak Szalay-Bobrovniczky minisztertől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f96f7de2-5946-4217-acc8-66e7012d6228","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem csak magyarok érintettek, hanem orosz, kazah, és török munkavállalók is.","shortLead":"Nem csak magyarok érintettek, hanem orosz, kazah, és török munkavállalók is.","id":"20250130_hadhazy-akos-paks2-orosz-ceg-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f96f7de2-5946-4217-acc8-66e7012d6228.jpg","index":0,"item":"63b004ca-d755-4982-98ad-16fa98cafa7c","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_hadhazy-akos-paks2-orosz-ceg-kirugas","timestamp":"2025. január. 30. 09:24","title":"Hadházy: Sorra rúgja ki az embereket a Paks II.-n dolgozó orosz cég, leállt a munka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68456b5f-2d6b-455d-adee-44f8edce3eb9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Lampert Benedek ezúttal az Endurance nevű hajó, valamint annak utolsó expedícióját örökítette meg új képein a jól ismert kockák és figurák segítségével.","shortLead":"Lampert Benedek ezúttal az Endurance nevű hajó, valamint annak utolsó expedícióját örökítette meg új képein a jól...","id":"20250130_lampert-benedek-lego-fotos-endurance-hajo-jatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68456b5f-2d6b-455d-adee-44f8edce3eb9.jpg","index":0,"item":"c478901d-5f07-43f1-9c69-ec389f16a791","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_lampert-benedek-lego-fotos-endurance-hajo-jatek","timestamp":"2025. január. 30. 08:03","title":"110 éves expedíció és egy elsüllyedt hajó elevenedik meg a legós fotózás magyar mesterének új képein","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. január. 29. 14:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1f5e9119-ad42-43c8-a42b-a1246b1b90ea","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"Az 1900-as évek elején óriási szenzáció volt a Mátyássy Zoltán ellen elkövetett gyilkossági kísérlet, és nemcsak azért, mert egy honvédszázados volt a célpontja, hanem azért is, mert a támadás mögötti indítékot mind az elkövető, mind az áldozat igyekezett eltitkolni. Ez olyan jól sikerült, hogy a mai napig csak elméleteink lehetnek az első magyarországi levélbombás merénylet valódi okáról. ","shortLead":"Az 1900-as évek elején óriási szenzáció volt a Mátyássy Zoltán ellen elkövetett gyilkossági kísérlet, és nemcsak azért...","id":"20250130_Szazadfordulos-bunugyek-junga-sebestyen-levelbomba-merenylet-matyassy-zoltan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f5e9119-ad42-43c8-a42b-a1246b1b90ea.jpg","index":0,"item":"2cedf96c-ee79-499d-b6c1-73946a17dc71","keywords":null,"link":"/360/20250130_Szazadfordulos-bunugyek-junga-sebestyen-levelbomba-merenylet-matyassy-zoltan","timestamp":"2025. január. 30. 19:44","title":"A nagy levélbombás rejtély, amely lázban tartotta Magyarországot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
II. kerület: az LMP célja a politikai hangulatkeltés
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
A II. kerületi önkormányzat szerint a fővárosi LMP-frakció a budai fonódó villamosok projektjéről szóló közleménye "téves állítások halmaza", céljuk pedig nem más, mint újabb politikai hangulatkeltés.
A főváros II. kerületi önkormányzata nyilatkozatban reagált az LMP korábbi közleményére, mely szerint a Fidesz belharcainak áldozatává válhat a budai fonódó villamosok projektje. Az LMP szerint a beruházásról még a II. kerület által felkért szakértő, a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) is azt állapította meg, hogy a kerület által felvetett problémák nagy része valótlan. Mint írták: szó sincs a közúti forgalom zavarásáról; a projekt egyértelműen hasznos és támogatandó. Szerintük a II. kerület egyszerűen hazudik, amikor azt állítja, hogy a tanulmány őket igazolja.
A II. kerületi önkormányzat sajtóközleménye szerint viszont "ha az LMP valóban elkötelezett lenne annak irányába, hogy mielőbb megkezdődjön a budai kötöttpályás közlekedés fejlesztése, inkább üdvözölte volna, hogy a - hangsúlyozottan szakmai - vitában álló felek közötti kompromisszum végre körvonalazódni látszik". Az önkormányzat szerint az LMP közleménye "alapvető tévedéseket" tartalmaz. Példaként kiemelték, hogy téves az az állítás is, mely szerint a II. kerület rendelte volna meg a KTI által készített szakértői anyagot. Mint írták: a tanulmány egy kétszintű szakértői vizsgálat keretében a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megbízásából készült a felmerült problémák tisztázására.
Az LMP azon állítása pedig, mely szerint "a II. kerület hazudik, amikor azt mondja, hogy a szakértői anyag alátámasztja aggályait", azt bizonyítja, hogy a közlemény írói nem is olvasták el a hivatkozott tanulmányt - jegyezték meg hozzá. A II. kerületi önkormányzat közleményében ezt követően a KTI tanulmányának több részletét is idézte. Külön kiemelték a részt, melyben a KTI úgy fogalmaz: "összességében a fonódó villamos projekt kétütemű megvalósítására tett II. kerületi javaslat logikus".
Az önkormányzat azt is felidézte, hogy a KTI emellett azt is írta: "a II. kerületi Önkormányzat részéről feltétlenül jogos észrevétel, hogy ha a közúti forgalomnak a Frankel Leó út bizonyos szakaszán továbbra is igénybe kell vennie a villamospályát, akkor a jelenlegihez képest több mint háromszor sűrűbben közlekedő villamosok jelentősen akadályozzák majd a közúti forgalmat". Az önkormányzat emlékeztetett, korábban négy fő témakörben fogalmazták meg aggályaikat. Az egyik ilyen volt az Árpád fejedelem útjának közúti kapacitáscsökkenése. Mint írták, a KTI ennek kapcsán azt jegyezte meg, hogy a tervezett forgalmi változtatásokkal érezhetően csökken a híd alatti szakasz "áteresztő képessége".
Emellett a közlemény szerint a II. kerület lakóutcáinak jelentős forgalomnövekedésével és az ennek nyomán fokozódó környezeti terheléssel kapcsolatos felvetésüket is igazolta a KTI tanulmánya, amely szerint amíg az alsó rakparton nem bővítik a közúthálózatot, "a torlódó forgalom csak a Rózsadombon keresztül találhat magának alternatív útvonalat, ami kevéssé kívánatos". Ezek a torlódások pedig a KTI szerint a II. és III. kerületi zöldövezetek úthálózatát terhelik, amely "többlet-környezetterhelést okozhat" - hangsúlyozták.
A II. kerület által említett harmadik kifogás az volt, hogy a Vízivárosban élő lakosság parkolási lehetőségei drasztikusan csökkenhetnek, pótlásuk kérdéses. Erre reagálva a kerület tájékoztatása szerint a szakértői vélemény is azt írta: "a parkolási mérleg érezhetően romlik majd". Ezeken túl az önkormányzat annak megválaszolását kérte, hogy a tervezett fejlesztés valóban megfelelően alátámasztott-e, s valóban indokolt-e. A szakértői anyag pedig egyebek mellett azt írta: a Frankel Leó úton a kapacitáskihasználtság csúcsórában 2024-re éri el a 70 százalékot, így ez a rendszer nincs összhangban a valós utazási igényekkel.
Az önkormányzat a budai fonódó villamosok fejlesztésében azt a megoldást keresi, amely mind a II. kerület lakóinak, mind a város más részeiből tömegközlekedéssel érkezőknek az érdekeit szolgálja - hangsúlyozta a II. kerületi önkormányzat közleménye.