„Lekapcsolta a MÁV azt a mozdonykövető rendszert, melynek segítségével hétfőn le tudtuk buktatni a meghamisított késési adatokat és az átszámozott vonatokat” – írta Vitézy Dávid pénteken a Facebookon. Az úgynevezett Elektronikus Mozdonyszolgálati Információ Gyűjtőrendszer (EMIG) oldalára kattintva valóban a következő hibaüzenet látható: „Az oldal jelenleg fejlesztés, karbantartás alatt van”.
A fővárosi képviselő és volt közlekedési államtitkár hétfőn arról számolt be, hogy több MÁV-os vezetői forrása jelezte neki, hogy Lázár János közlekedésügyi miniszter arra utasította szóban a MÁV dolgozóit, hogy a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben a továbbiakban.
A „trükköt” Vitézy szerint az jelenti, hogy a jelentősen késő vonatokat átszámozzák, így nem jelennek meg a rendszerben későként. Néhány kommentelő szerint ez nem új gyakorlat, hanem meglehetősen régi: a problémás vonatot a MÁV lemondja, mintha nem közlekedtetné, majd új vonatszámot igényel egy azonos paraméterű másik vonatra.
Mindezek után kedden a székesfehérvári vonalon történt késések miatt egyes járatok vonatszámot váltottak, így nem látszódtak a vonatinformációs rendszerben. Akkor a MÁV azt közölte, hogy a vonatok átszámozására mindössze 3 járat esetében került sor, és ez ilyen esetekben bevett gyakorlatnak számít. „Minden késést sajnálunk, minden késésért bocsánatot kérünk az utasoktól, és egyetlen késést sem „eldugni” igyekszünk, hanem megszüntetni. Kérjük a politikusokat, hogy legalább vonatszámokból ne csináljanak politikát. Nincs bennük” – írták közleményükben.
Vitézy az utóbbi napokban újra sokat kritizálja a MÁV-ot és személy szerint Lázár Jánost. Kritikái csúcspontja alighanem vasárnapra datálható, amikor a balatoni fővonal pénteki összeomlására reagálva a MÁV egy nappal később vezényelt ki 300 pótlóbuszt tartalékba. Ugyanezt egyébként hétfőn is megtette a vasúttársaság.
Nyitókép: Veres Viktor