szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. nyerte azt a tendert, amelyben a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap írt ki közterületi kampányok tervezésére, kivitelezésére. Az MTVA hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásban keresett jelentkezőt ezekre a feladatokra. A másik pályázó, a Mahir volt, amely ugyancsak Simics Lajos érdekeltségébe tartozik – olvasható a K-Monitor blogján.

A blog a hétfői Közbeszerzési Értesítőre hivatkozva ír a tenderről, amelyen két, a közterületi piacon nem teljesen ismeretlen cég indult, a Mahir és a Publimont.

A közbeszerzési eljárást a Publimont nyerte 2 millió 916 ezer 600 forint plusz áfás ajánlatával, míg második helyezett a Mahir lett 3 millió 298 ezer 800 forint plusz áfás ajánlattal. A szerződés végleges összértéke 20 millió forint plusz áfa.

Az értesítő szerint "a szerződés végleges összértéke tekintetében a megkötött szerződés teljes (keret)összege, míg a figyelembe vett legalacsonyabb és legmagasabb ellenszolgáltatást tartalmazó ajánlat értéke tekintetében az ajánlattételi felhívás szerint meghatározott teljesítés (mintatermékek) ellenértéke került megjelölésre". Tehát a nyertest egy mintaajánlat-tétel alapján választották ki – olvasható a blogon.

A Publimont a szoros kormányzati kapcsolatokkal rendelkező üzletember, Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozik, míg a Mahir közvetve szintén Simicska Lajosé. A Mahirban korábban tulajdonos volt Győri Tibor is, akit nyáron miniszterelnökségi államtitkárrá neveztek ki.

A két cég korábban sorra kapta az állami hirdetési pénzeket a szintén kormányközeli médiaügynökségeken keresztül. Egyebek mellett a Szerencsejáték Zrt., az MVM Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt is túlnyomórészt a Publimontnál és Mahirnál hirdetett, a Publimont pedig az MTVA-tól közvetlenül is kapott megbízásokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!