szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lezárult egy korszak a fővárosi villamosközlekedésben: a BKV nagyobb tételben leselejtezné ipari csuklós villamosait – közölte az iho.hu közlekedési portál.

A fővárosban már százhárom, hannoveri eredetű TW6000-es rója a síneket, kapacitásuk már a kiadandó járműmennyiség fölött van – írja az iho.hu.

A Ganz csuklósokra egyre kevesebb szükség van, a Száva kocsiszínben már csak néhány tartalékkocsi áll bevetésre készen, ha mégis valami probléma lenne az importkocsikkal. A csuklósok két hagyományos (2-es, 24-es) pesti vonalat leszámítva Budára, Kelenföld és Budafok kocsiszínbe koncentrálódnak, zömük félreállítva várja sorsát – tette hozzá a portál.

A BKV nyáron tizenöt öreg, a forgalomban már részt nem vevő Ganz csuklósát selejtezné le. A legidősebb példányok ebből a sorozatból a hatvanas évek végén készültek, a nullszéria 1967/68 fordulóján kezdte üzemét.

A hírek szerint ez a mostani selejtezés még csak az első hullám: amennyiben érvényes pályázatok érkeznek a nemrég kiírt villamostenderre, és sikerül a jelentkezők valamelyikével szerződést kötni, további tizenöt Ganz csuklós villamos állományból törlése várható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!