szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A speciális gépi vágányfektetési munkálatokkal elkezdődött hétfőn a párhuzamos új vasúti pálya építése Murony és Békéscsaba között.

A mintegy 9 kilométeres szakasz része a Gyoma-Békéscsaba vasúti beruházásnak, amely 32 kilométeres szakaszon, a hozzá kapcsolódó közúti beruházásokkal együtt 39 milliárd forintból valósul meg az Új Széchényi Terv részeként, a Kohéziós Alap társfinanszírozása mellett. A beruházás illeszkedik a Nyugat-Európából a Balkán felé Magyarországon át vezető nemzetközi vasúti korridor Budapest-Lökösháza közötti korszerűsítésébe.

A Békés Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségének vezetője, Dobókői György tájékoztatása szerint a felújított szakaszokon a vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel is tudnak majd közlekedni.

Kiemelte: Murony és Békéscsaba között évtizedek óta várat magára a második vágány kiépítése. A hiányzó szakasz pótlásával Gyoma és Békéscsaba között felgyorsulnak a nemzetközi személy- és tehervonatok, megszűnnek a technikai okok miatti várakozások. 

A Gyoma-Békéscsaba közötti projektről elmondta: a sínpálya korszerűsítése és a villamos felsővezetékek modernizációja mellett megújul a vasútállomás Csárdaszálláson, Mezőberényben és Muronyban. 

A vasúti beruházáshoz kapcsolódóan közúti fejlesztéseket is végeznek Gyoma és Békéscsaba között. Mezőberényben a nemzetközi vasútvonalon közúti felüljáró, Gyomaendrőd belterületén pedig új közúti aluljáró épül. Mezőmegyert a 47-es út alatt új gyalogos-kerékpáros aluljárón át kötik össze Békéscsabával - tette hozzá Dobókői György.

A vasúti és a hozzá kapcsolódó közúti beruházások kivitelezési munkálatai várhatóan 2016-ig fejeződnek be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!