szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szakértők szerint csoda lenne, ha sikerülne tartani a 4-es metró átadásának tervezett tavaszi határidejét. A sötétüzemi teszten rengeteg hiba merült fel, és a főpolgármester sem nyugodt – írja a Népszabadság.

Mindösszesen két napot sikerült eddig hiba nélkül teljesítenie az előírt hatvanból a 4-es metrónak – írja a Népszabadság.

Az új vonal átadásához szükséges ideiglenes használatbavételi engedély  kiadásához ezzel szemben legalább két hónapnyi, megszakítás nélkül, teljesen hibamentes kell produkálniuk a szerelvényeknek. Ha hiba történik, mindent elölről kell kezdeni, ez pedig a teszt indulása óta igen gyakori.

A leggyakoribb hibák, hogy a szerelvények túlfutnak a megállón, nem arra indulnak el, amerre kellene, vagy hogy az ajtók a másik oldalon nyílnak ki.

Stiller Ákos

A hibák többsége nem ilyen látványos, de a gyakoriságuk nagyságrendekkel meghaladja azt a szintet, amelyet belátható időn belül ki lehet javítani – írja a lap.

A Népszabadság úgy tudja, a Nemzeti Közlekedési Hatóság már jelezte: ha nem csökken a hibagyakoriság, nem tudják kiadni az engedélyt.

A lap szerint felmerült, hogy a szerelvényeket gyártó Alstom "félkész" járműveket szállított Budapestre, a lengyel gyárban ugyanis nincs megfelelő hosszúságú pálya, ezért nem végezték el a hibák felbukkanásához szükséges próbafutásokat.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, szombaton Tarlós István főpolgármester is úgy fogalmazott: "nem teljesen nyugod" a 4-es metró sötétüzemi próbája miatt. Tarlós a Hír TV P8 című műsorában azt mondta: előfordulhat, hogy az elejéről kell kezdeni a teszteket, és elméletileg kicsúszhatnak a március végi határidőből.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!