szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A főpolgármester soha nem adta utasításba a kerékpáros fejlesztések megszüntetését. Még kevésbé volt valaha is szó a tömegközlekedés háttérbe szorításáról – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal szerda délelőtti közleményében. Ebben azt is írják, hogy 1990 óta soha nem volt annyi kerékpáros fejlesztés, mint a 2010-es választások óta. A közleményben emellett a "kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorját" emlegetik.

Az I bike Budapest szerint a fővárosi önkormányzat kedden hivatalos bicikliszámolókat küldött ki a Bajcsy-Zsilinszky útra, és a számlálás az első lépés afelé, hogy megszüntessék a kerékpárosoknak megnyitott a buszsávokat.

A kerékpáros szervezet később egy ötpontos főpolgármesteri utasítás fotóját is megszerezte. Ezen „a kerékpározás feltételrendszerének alapelveivel” kapcsolatban azt írják, hogy a jövőben nem prioritás az „A-ból B-be legrövidebb” elv, illetve a forgalommal párhuzamosan közlekedő kerékpárosoknak nem kell külön kerékpárnyomot létesíteni.

A többi három pont a kerékpáros közlekedési utak szükségességének felülvizsgálatát tűzi feladatul a főpolgármesteri kabinet tagjainak. Felülvizsgálják az egyirányú utcákban a forgalommal szembeni közlekedést, ami körülbelül 120 utcát érinthet. Engedély csak akkor adható, ha az utcában nincs a baloldalon parkolás – idézte az Index.

A buszsávokban is szigorítanak, valamint kifejezett cél, hogy megszüntessék a „duplikált kerékpáros közlekedési lehetőségeket”. Ez vonatkozik a Bajcsy-Zsilinszky útra, ahol van kerékpárút a járdán, de van kijelölt kerékpáros nyom a buszsávban is.

Az Index megkérdezte az ügyben Tarlós István főpolgármestert, aki tagadta, hogy kerékpárutakat akarnának megszüntetni.

Az állította, hogy egyedül a párhuzamosságokat szeretnék megszüntetni, és szerinte semmi szükség a Bajcsy-Zsilinszky úthoz hasonló kettősségre. „Azokon a helyeken, ahol ilyen közel vannak egymáshoz a bicikliutak, plusz a buszsáv is bicikliút, ott a buszsávban egyszerűen letöröljük a piktogramokat. Ez történik, semmi más” – mondta.

A BKK korábbi vezetője, Vitézy Dávid is ellenezte a tervet. A Facebookon azt írta: óriási visszalépés és kudarc lenne, ha a bringás közlekedés visszafejlesztésébe kezdenének a fővárosi vezetői.

Rágalmazást és kerékpárosok radikális kisebbségét emlegeti a főváros

„Rejtélyes rágalmazási kampány vette kezdetét a bulvársajtóban a városvezetés kerékpáros koncepciójával kapcsolatban. A megjelenített mondatokban már-már a Btk. határát súroló rágalmak olvashatók. Felesleges és elítélendő hamis képek terjesztésével, gátlástalan agresszivitással hergelni a közvéleményt” – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal szerdai közleményében.

1990 óta soha nem volt annyi kerékpáros fejlesztés, mint a 2010-es választások óta – tették hozzá.

A Szűcs Somlyó Mária kommunikációs igazgató nevében aláírt közleményben úgy fogalmaznak: „a kerékpározás észszerű fejlesztése nem lehet azonos a kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorjával”.

Külön kérdés, hogy vezetői értekezletek jegyzőkönyvei napok alatt internetes újságokhoz kerülnek, de a városháza visszautasítja a radikálisok fenyegető zsarolását – zárul a közlemény.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!