szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az MVM és az MTVA is hirdetett az ingyenes Lokál napilap első számában, amelyet rikkancsok osztogattak Budapest forgalmas pontjain hétfő reggel – számol be a Népszabadság. A Habony Árpád érdekeltségébe tartozó újság megjelenésével komoly konkurenciát kapott az ingyenes napilapok piacán eddig egyeduralkodó Metropol, amely Simicska Lajos cégbirodalmához köthető. A Lokál első számában betámadták Spéder Zoltánt, a CEMP-médiacsoport és az FHB Bank tulajdonosát.

Hetek óta közismert már, hogy komoly változás jön a hétköznaponként megjelenő ingyenes lapok piacán. Hétfőn utcára került ugyanis a Lokál. Ezzel hosszú évek után vetélytársat kapott a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Metropol, amelyet piaci hírek szerint próbálnak eladni, miután elesett az állami hirdetésektől a tulajdonos és Orbán Viktor miniszterelnök kapcsolatának megromlása után.

A 444.hu múlt heti cikke szerint voltak már tárgyalások a Metropol értékesítéséről, de eredményük egyelőre nincs. A lap újrapozicionálásán is gondolkodnak.

Fazekas István

Keresztesi Péter, a Modern Media Group Zrt. vezérigazgatója a Média Hungary konferencián jelentette be május 10-én, hogy minden hétköznap megjelenik majd az ingyenes Lokál, a tervek szerint 150 ezer példányban. A Lokál hetilapot Lokál Extra néven adják ki a továbbiakban. A Modern Media Group Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadó és Győri Tibor, Orbán Viktor jogi tanácsosának közös médiacége.

Túry Gergely

A Metropolt kiadó MTG Metro 2011 óta névleg Fonyó Károly, Simicska fő üzlettársának tulajdona, és a Megapolis Média Zrt.-hez tartozik. Utóbbi cég próbálta meg tavaly lehívni a TV2-t üzemeltető cégre vonatkozó opcióját, sikertelenül.

A lapnak nem volt könnyű már az elmúlt időszakban sem: nemcsak a BKV, de a MÁV is felmondta a szerződésüket, ami nagyjából a példányok harmadának terjesztését nehezíti meg. Pedig Orbán Viktor és Simicska Lajos szakítása előtt még nagyon ment a Metropol szekere: 2014-ben listaáron több mint 2 milliárdért hirdetett náluk az állam, most viszont egyáltalán nincs már állami megrendelésük.

A Lokál hetilapként is elég jó évet zárt: csak az állami hirdetőkön keresztül majdnem 1 milliárd forintos bevételt könyvelhetett el. Ráadásul Habonyék már jóval korábban megtették az előkészületeket a napi terjesztéshez: megalakulásakor a Magyar Postával szerződtek le a terjesztésre, és fokozatosan szorították ki Simicskáékat a piacról.

Spéder kapta az első Lokál-sallert

Budapest legforgalmasabb tömegközlekedési csomópontjaiban piros mellénybe és sapkába öltöztetett rikkancsok osztogatták hétfőn reggel az ingyenes Lokál napilap első számát – írja a Népszabadság.

A lap szerint a napi Lokál első száma direkten politizál, betámadták Spéder Zoltánt, a CEMP-médiacsoport és az FHB Bank tulajdonosát úgy, hogy a bankárt meg sem kérdezték, csak az őt támadó nyilatkozatoknak adtak helyet a takarékszövetkezetek jövőjével kapcsolatos vitában.

A 16 oldalas újságban két kolumnát hirdet az állami tulajdonban lévő Magyar Villamos Művek, valamint fél oldalt vásárolt a szintén állami tulajdonban lévő MTVA, amely a héten induló labdarúgó-Európa-bajnokság közvetítéseit reklámozza a lapban.

A Népszabadság májusban megkeresett több kiadói szakembert, akik szerint minimum másfél milliárd forintba kerül évente egy 16 oldalas, főként kézi terjesztésű napilap kiadása. Ebből hozzávetőleg 400-500 milliót tesznek ki a nyomdaköltségek. A Lokál és a Lokál Extra integrált, körülbelül 30 fős szerkesztőségének és a kiadói cég alkalmazottainak bérköltségei, járulékai éves szinten megközelíthetik a 200 millió forintot. Erre jön rá körülbelül félmilliárdos terjesztési költség, a kiszállítás, az árusok fizetése, a fix pontokon kihelyezett polcok fenntartása – derül ki a becslésekből.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!