szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Csúcsidőben az állami hirdetési piac több mint felét uralta Simicska Lajos médiaportfóliója, mielőtt összeveszett volna Orbánnal, mostanra lényegében nem érkezik oda egy fillér sem.

A Mérték Médiaműhely végignézte, hogy hogy alakult az állami reklámköltés a médiapiacon 2006 és 2017 között. Az látszik, hogy hatalmas mértékben emelkedett a költés, 92-ről 200 milliárd környékére, bár ennek az is az oka, hogy több olyan vállalatok kerültek állami kézbe, amelyek korábban magánhirdetőnek számítottak.

2010 után Simicska Lajos cégei lettek a fő kedvezményezettek, majd a TV2 magyar kézbe kerülése után nőtt a tévé részesedése. A baloldali kötődésű cégeknél csaknem lenullázódott a költés. A G-nap hatalmas változást hozott, a hirdetők leállították a legtöbb, Simicska érdekeltségnél futó hirdetést, majd a kormányközeli médiaportfóliónál kezdtek költeni az állami cégek, a korábbinál nagyobb mennyiségben.

A Simicska-érdekkör részesedése a csúcson 57 százalékos volt, ez 2016 végére csaknem a nullára zuhant. További részletek és grafikonok az Átlátszón közölt cikkben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!