Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"12ed65a1-4567-4473-8b15-b44d97e64c2b","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Nemzeti trikolórban pompázó szögesdróttal ölelt színpadon tért vissza a Budapest Parkba Beton.Hofi. Pénteken másodszor is előadja ugyanott a közéleti utalásoktól sem mentes, sok vendéggel felturbózott show-ját. ","shortLead":"Nemzeti trikolórban pompázó szögesdróttal ölelt színpadon tért vissza a Budapest Parkba Beton.Hofi. Pénteken másodszor...","id":"20250613_Inkabb-tulelesre-keszuljetek-ne-jovore-BetonHofival-mindannyian-be-vagyunk-zarva-Magyarorszagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12ed65a1-4567-4473-8b15-b44d97e64c2b.jpg","index":0,"item":"f65c4cd8-6815-4ec2-adb4-bbd5bbafecd5","keywords":null,"link":"/kultura/20250613_Inkabb-tulelesre-keszuljetek-ne-jovore-BetonHofival-mindannyian-be-vagyunk-zarva-Magyarorszagra","timestamp":"2025. június. 13. 10:45","title":"„Inkább túlélésre készüljetek, ne jövőre” – Beton.Hofival mindannyian be vagyunk zárva Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az OpenAI volt kutatási vezetője nemrég letesztelte a cég mesterséges intelligenciáját (MI), hogy kiderüljön, mi neki az első: az ember vagy saját maga. Az eredmény ijesztőnek tűnik.","shortLead":"Az OpenAI volt kutatási vezetője nemrég letesztelte a cég mesterséges intelligenciáját (MI), hogy kiderüljön, mi neki...","id":"20250613_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-gpt-4o-ervelesi-modell-biztonsag-teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea.jpg","index":0,"item":"4d376b18-16ac-4c74-8829-0414713bf188","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-gpt-4o-ervelesi-modell-biztonsag-teszt","timestamp":"2025. június. 13. 10:03","title":"Ez veszélyes: 100-ból 72-szer saját biztonságát választja az OpenAI mesterséges intelligenciája az ember helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cca55a83-f0db-401a-ac3f-820b2b9f84c2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Eddig legalább 19 esetben okozott sérülést vagy anyagi kárt az az Anker power bank, amelyet most visszahív a gyártó.","shortLead":"Eddig legalább 19 esetben okozott sérülést vagy anyagi kárt az az Anker power bank, amelyet most visszahív a gyártó.","id":"20250613_anker-powerbank-hiba-tuzveszely-powercore-1000-visszahivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cca55a83-f0db-401a-ac3f-820b2b9f84c2.jpg","index":0,"item":"98347ccc-7b24-4f8f-9b37-ed13bf9fba3e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_anker-powerbank-hiba-tuzveszely-powercore-1000-visszahivas","timestamp":"2025. június. 13. 09:03","title":"Tűzveszély miatt visszahívnak 1,1 millió hordozható töltőt – már sérülést is okozott a típus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb2a54d4-ce15-4246-9248-34e406b6c27a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amikor egy weboldalon az az üzenet tűnik fel, hogy az ön számítógépe vírusos, de pár kattintással helyreállíthatja, akkor nagyon valószínű, hogy éppen az a pár kattintás sodorja majd bajba. A legújabb módszer a megszokott kiberbűnözői trükköket finomítja, és teszi még meggyőzőbbé.","shortLead":"Amikor egy weboldalon az az üzenet tűnik fel, hogy az ön számítógépe vírusos, de pár kattintással helyreállíthatja...","id":"20250613_clickfix-atveres-kartevo-telepitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb2a54d4-ce15-4246-9248-34e406b6c27a.jpg","index":0,"item":"e1063315-964f-4ab6-ace2-d5867e702382","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_clickfix-atveres-kartevo-telepitese","timestamp":"2025. június. 13. 08:03","title":"Ha ezt az üzenetet dobja fel egy weboldal, akkor lesz ám igazi baj, ha rákattint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19a1e68f-d824-4bfb-b934-77e838469996","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már több mint egy hete mérik minden nap öt helyszínen is Maros vizének sótartalmát. Egyelőre minden a határérték alatt van. Az öntözőrendszereket előre feltöltötték, és ha kell, lezárják, hogy a földekre ne kerüljön a sós vízből.","shortLead":"Már több mint egy hete mérik minden nap öt helyszínen is Maros vizének sótartalmát. Egyelőre minden a határérték alatt...","id":"20250613_maros-parajdi-sobanya-termeszeti-katasztrofa-sos-viz-vizminoseg-merese-vizugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19a1e68f-d824-4bfb-b934-77e838469996.jpg","index":0,"item":"a8755439-7088-464c-9348-5e4fc06c306b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_maros-parajdi-sobanya-termeszeti-katasztrofa-sos-viz-vizminoseg-merese-vizugy","timestamp":"2025. június. 13. 14:31","title":"Árgus szemekkel figyeli a vízügy a Maros sótartalmát a parajdi katasztrófa miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"350fd2ef-6fdd-49fa-b582-078007574396","c_author":"Somfai Dávid","category":"gazdasag","description":"A MÁV közel annyi pénzt fizetett vissza az utasoknak a pünkösdi hosszú hétvégén történt káosz miatt, mint amennyit a késési biztosítás június elsejei bevezetése óta minden más esetben összesen – tudta meg a HVG a MÁV-csoporttól. És ez még csak nem is a nagy vasúti leállás összes extra kiadása.","shortLead":"A MÁV közel annyi pénzt fizetett vissza az utasoknak a pünkösdi hosszú hétvégén történt káosz miatt, mint amennyit...","id":"20250612_Alig-ket-het-alatt-36-milliot-fizetett-kesesekert-a-MAV-majdnem-a-felet-a-hetvegi-osszeomlas-miatt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/350fd2ef-6fdd-49fa-b582-078007574396.jpg","index":0,"item":"c773ed68-21de-4c73-b276-71498fcf993c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_Alig-ket-het-alatt-36-milliot-fizetett-kesesekert-a-MAV-majdnem-a-felet-a-hetvegi-osszeomlas-miatt-ebx","timestamp":"2025. június. 12. 13:19","title":"Sokba került az adófizetőknek a hétvégi MÁV-káosz: csak a kártérítésre elment 18 millió forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b3e9200-5b62-4e58-85c3-4539d5c8d8f0","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az elnök úgy látja, az amerikai-iráni tárgyalások viszont jól állnak.","shortLead":"Az elnök úgy látja, az amerikai-iráni tárgyalások viszont jól állnak.","id":"20250612_donald-trump-iran-izrael-atomalku-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b3e9200-5b62-4e58-85c3-4539d5c8d8f0.jpg","index":0,"item":"2eeb3259-cfe9-4a76-a134-521c990871b0","keywords":null,"link":"/vilag/20250612_donald-trump-iran-izrael-atomalku-tamadas","timestamp":"2025. június. 12. 21:16","title":"Trump szerint Izrael támadása Irán ellen „nagyon könnyen megtörténhet”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3619b17-a590-4081-9688-899096acc9bb","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Most a spanyol anyanyelvű bevándorlók tapasztalják meg azt, amit korábban a feketék. Ez immár zsarnokság, nagyon hasonlít a zsidók helyzetére 1933-ból – mondja a világhírű osztrák–német író, aki most éppen New Yorkban, a Harlemben él.","shortLead":"Most a spanyol anyanyelvű bevándorlók tapasztalják meg azt, amit korábban a feketék. Ez immár zsarnokság, nagyon...","id":"20250612_daniel-kehlmann-osztrak-nemet-iro-trump-usa-bevandorlok-eroszak-fasizmus-faz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3619b17-a590-4081-9688-899096acc9bb.jpg","index":0,"item":"09735c7c-8f58-4609-9848-f93ac438cb5f","keywords":null,"link":"/360/20250612_daniel-kehlmann-osztrak-nemet-iro-trump-usa-bevandorlok-eroszak-fasizmus-faz","timestamp":"2025. június. 12. 15:15","title":"Daniel Kehlmann író: Már nem túlzás fasizmusnak minősíteni, ami most zajlik az USA-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Erre az évre a hazai piacon enyhe növekedésre számít a Suzuki, amely rövid távon nem tart a BYD és a BMW idén startoló gyártásától sem. A cég tavalyi eredményeit bemutató sajtótájékoztatón az is kiderült, tervezik-e tisztán elektromos autók gyártását Esztergomban.
Egyelőre tartja magát a Suzuki ahhoz, hogy késő ősszel Magyarországra is megérkezik a japán autógyártó első tisztán elektromos autója, az eVitara
– erősítette meg a cég magyarországi vezérigazgató-helyettese. Krisztián Róbert a cég éves eredményét ismertető sajtótájékoztatóján azokra a sajtóhírekre reagált, amelyek szerint a japán autógyártó indiai leánycége jelentősen (26 512-ról 8221 darabra) csökkentette az eVitara erre az fél évre várható darabszámát. A szakember azt is hozzátette: ezek a hírek sajtóspekuláción alapulnak, a gyártó nem erősítette meg, hogy változtatott volna gyártási tervein.
Krisztián Róbert reagált arra a másik hírre is, amely szerint a kínai ritkaföldfémexport korlátozása miatt Japánban leállították a Swift gyártását. Mint elmondta, az exportkorlátozás jelenlegi tudásuk szerint nincs hatással az esztergomi gyár működésére.
Testközelből ismerkedtünk meg a Suzuki első globális elektromos modelljével, az elődjénél nagyobb és sokkal modernebb, illetve várhatóan drágább e Vitarával.
A tájékoztatón a cég magyarországi vezetői arról beszéltek, elégedettek az esztergomi gyár tavalyi kibocsátásával. A 111 492 darab legyártott személyautó ugyan jócskán elmaradt a 2023-as, 160 ezret meghaladó darabszámtól, ám – mint elmondták – a középtávú trendbe inkább a 2024-es szám illeszkedik, az előző évit jobbára az magyarázta, hogy a Covid-járvány kitörése után tapasztalható chiphiány miatt kénytelenek voltak visszafogni a gyártást, így jelentős megrendelés halmozódott fel.
A cég vezetőinek abból a szempontból van okuk az örömre, hogy a Suzuki tavaly visszavette piacvezető szerepét a magyar piacon – esztergomi gyára 1992-es indulása óta 21. alkalommal értékesítette a legtöbb személyautót a magyar piacon a japán társaság. Ez 2024-ben 12,94 százalékos részesedést és 15 732 darab gépkocsit jelentett. A jó hír hátterében egy, a cég számára még kedvezőbb hír állt: amíg a hazai piac összességében 12,9 százalékkal nőtt, a Suzuki csaknem 30 százalékos bővülést tudott produkálni.
A magyarországi eladásokat nagymértékben támogatta az itt gyártott két modell, az S-Cross és a Vitara, illetve a Swift. Saját kategóriájában a Vitara (B-SUV) és az S-Cross (C-SUV) is piacvezető volt tavaly. Ez is magyarázza, hogy amíg az értékesítésből származó nettó árbevétele 2871 millió euróról 2246 millió euróra esett vissza, a belföldi értékesítés 273 millió euró után 302 millió eurót hozott a Suzukinak.
Az esztergomi cég összesen 123 369 darab autót értékesített, az eladás 86,7 százaléka ment exportpiacokra, elsősorban Európába, ahol már kizárólag hibrid autókat értékesítettek.
Ami az idei évet illeti: a vezérigazgató-helyettes az európai piac stagnálására számít, Magyarországon pedig enyhe növekedéssel kalkulál. Emögött azonban komoly munka áll: arra a felvetésünkre, hogy a kereskedelmi háborús fenyegetések és általában a gazdaságpolitikai bizonytalanságok hogyan befolyásolják a cég kilátásait, Krisztián Róbert azt válaszolta: 2020 óta megtanultak a nagyfokú bizonytalansággal együtt élni, ez nagyobb rugalmasságra kényszeríti a tervezést, ami jelentősen gyorsuló döntéshozatalt is jelent. Tavaly ilyen váratlan helyzet volt az, hogy a vörös-tengeri kalóztámadások miatt új, hosszabb útvonalon voltak kénytelenek szállítani, ám miközben ez fejfájást okozott a cégnek, az könnyebbséget, hogy a pandémia kezdete óta most először nem kényszerültek hosszabb leállásra alkatrészhiány miatt. Ez a rugalmasság a jövőben is az egyik fő szempont marad a működésben.
A rugalmasság mellett az erősödő verseny is kihívást jelent a cégnek, ebből a szempontból fontos, hogy idén két új autógyár (a BMW és a BYD) is megkezdi működését Magyarországon. Azzal kapcsolatos kérdésünkre, mennyire látnak bennük konkurenciát, Krisztián Róbert arra hívta fel a figyelmet, hogy ezek a gyártók tisztán elektromos autót gyártanak Magyarországon, szemben a Suzukival, amely a hibrid kategóriában versenyez. Így rövid távon – és amíg az e-autók piaci része mindössze 7-8 százalékos – nem tartanak ettől a típusú konkurenciától. Abból a szempontból sem, hogy a Suzuki a kis és kompakt autók gyártásában erős, ami azt is jelenti, hogy már most is nagyon nagy hangsúlyt fektetnek a költséghatékonyságra.
Arra a kérdésünkre, hogy mit remélnek az eVitara bevezetésétől, a szakember kiemelte: már az első évben is piacvezető pozíciót és az általános piaci részesedéshez hasonló, 12-13 százalékos piaci arányt remélnek.
Tisztán elektromos autó gyártását azonban egyelőre nem tervezik Esztergomban. A szakember azt jegyezte meg ezzel kapcsolatban: a gyár alapvetően arra rendezkedett be, hogy két modellből gyártanak 70-70 ezer darabot. Amíg 70 ezres igény nem mutatkozik a piacon az eVitara iránt, addig nem tartják észszerűnek az átállást. Más akadály viszont nincs, „ha meglesz a piaci igény, mi készek leszünk a gyártásra” – tette hozzá.
Nyitóképünk: Az eVitara kormánya. Fotó: László Ferenc