szerző:
hvg.hu

Borókai Gábor interjút adott a 24.hu-nak, amelyben azt mondta, Simicska nem akarja végleg bezárni a lapot, de a politika azt üzente az üzleti világnak, hogy a Heti Válaszban hirdetni, illetve azt megvásárolni nem éppen javalt cselekedet. A lapra 490 millió forintért kerestek vevőt a választás másnapjától kezdve.

A 24.hu-nak adott interjút a nyomtatott formában utoljára megjelenő Heti Válasz főszerkesztője, Borókai Gábor.

Az első Orbán-kormány szóvivőjéből lett főszerkesztő arra a kérdésre, hogy Orbánra vagy Simicskára haragszik jobban, azt felelte, ő mindig a jót keresi és nem a rosszat. Borókai szerint pedig mindkettőjüknek van mit köszönni, hiszen Orbán létrehozta, Simicska pedig működtette a lapot.

Borókai szerint a történteket értelmezhetjük úgy is, hogy a tulajdonos (Simicska Lajos, akinek a nevét az interjúban következetesen nem ejtette ki) váratlanul megvonta a finanszírozást, de akár úgy is, hogy a politika azt üzeni az üzleti világnak, hogy a Heti Válaszban hirdetni, pláne azt megvásárolni nem éppen javalt cselekedet.

Borókai szerint kormányoldalról nagyon nehéz médiát csinálni, hiszen az újság alapvetően ellenzéki műfaj, és alapvetően kritikus médiumra lehet olvasót és vevőt találni.

Borókai elmondta, a Heti Válasz példányszáma a híres 2015 februári G-nap óta húsz százalékkal esett, azonban a hirdetési bevételeik nyolcvankét százalékkal csökkentek. A főszerkesztő azt is elsimerte, hogy van igazság abban, hogy kedvezményezett helyzetben levő újság voltak a G-nap előtt, de annyira azért nem, ami ekkora esést indokolt volna. Köztudott, hogy a politikának erős eszköztára van befolyásolni az üzleti teret, azon belül is a médiát, mondta.

Borókai azt is elmondta: épp egy hónapja beszélt arról Balog Zoltán, hogy jó lenne egy olyan sajtó, amelyben se nem gyűlölik, se nem imádják a kormányt, mire ő azt gondolta, hogy a Heti Válasz lehetne ez a médium. Borókai azt is megerősítette, hogy a választások másnapján felhatalmazást kapott a tulajdonostól, hogy vevőt keressen a lapnak. Akkor az újságot 490 millió forintért hirdették, amely ár ma már elmondása szerint aligha érvényes.

A 24.hu kérdésére, miszerint elképzelhetőnek tartja-e, hogy megveszi a lapot a kormánymédia, Borókai azt felelte, hogy lehetett volna végelszámolni vagy felszámolni is a Heti Választ, az, hogy a tulajdonos nem ezt az utat választotta, arra utalhat, hogy még mindig időt kíván nyerni, különben kapásból bezárta volna a Heti Választ, mint a Lánchíd Rádiót és a Magyar Nemzetet is.

A Heti Válasz Simicska Lajos tulajdonában álló kiadója csődeljárást kezdeményezett, a lap ezért – a helyzet rendeződéséig –  június 7-én jelenik meg utoljára nyomtatásban. Simicska a választás után két nappal jelentette be a Magyar Nemzet és a Lánchíd Rádió megszüntetését, a HírTV-nél leépítéseket jelentettek be, a Heti Válasznak pedig befektetőt kerestek. Egy magyar gyökerű amerikai üzletember komolyan érdeklődött a lapért, de végül elállt a vásárlástól.

.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A CSU-főnök az SPD-t bírálta von der Leyen-vita miatt

A CSU-főnök az SPD-t bírálta von der Leyen-vita miatt

Leveteti a Soros-plakátokat Márki-Zay fideszes kihívója

Leveteti a Soros-plakátokat Márki-Zay fideszes kihívója

Lecserélik az Index vezérigazgatóját

Lecserélik az Index vezérigazgatóját

Hazaárulás vádjával vettek őrizetbe egy tudóst Oroszországban

Hazaárulás vádjával vettek őrizetbe egy tudóst Oroszországban

Didereghetnek éjszaka az alföldiek

Didereghetnek éjszaka az alföldiek

Magyarországra jön Steve Jobs jobbkeze, akivel együtt alapították az Apple-t

Magyarországra jön Steve Jobs jobbkeze, akivel együtt alapították az Apple-t