szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy kétgyerekes édesanyától származik az egyik szülői szervezet közösségi oldalán megosztott táblázat, amiből a negyedikes gyereke – ezen a héten már a második – természetismeret dolgozatot fogja írni. A szerencsétlen gyerekeknek azt kell megtanulniuk, hogy a különféle virágok, így a libapimpó, az ecsetpázsit vagy a tarackbúza hány órakor nyílik. A lefotózott és beküldött tanulnivalót itt nézheti meg. "Így ma 8 órányi iskolát követően ezt fogják magolni otthon. Nem az érdekel, milyen szerző az, aki beletesz egy ilyet a negyedikes, ingyenes tankönyvbe (...) de miféle tanár kéri ezt számon?" – teszik fel a kérdést.

Azt is felvetik, hogy a hatályos alsó tagozatos kerettanterv bevezetőjében a következő célkitűzés szerepel: a tanítás során "élményszerű tanulással, problémahelyzetekből kiinduló izgalmas tevékenységekkel, kreativitást ösztönző feladatokkal" kell fejleszteni a gyerek alapvető képességeit és készségeit.

Az egyik ismert oktatáskutató szerint viszont szerepel ugyan az egyik könyvben ez a táblázat a virágóra szemléltetésére, mint kiegészítő anyag. Szerinte valószínűleg a gyerek értette félre a tanulnivalót, vagy a szülő értelmezte félre. Hozzátette, éppen elég probléma van az oktatással, elég ezeket felvetni.

képünk illusztráció
fazekas istván
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!