Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"467057e9-0dbe-4737-83a5-c5b263f20638","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A kormány Új Gazdasági Akciótervének 21 pontja közül 10 kapcsolódik az ingatlanszektorhoz, amely ágazat (az építőipart is beleértve) a GDP maximum 15 százalékát teszi ki. A szektor kis súlya eleve kétségessé teszi, hogy a program teljes GDP-re gyakorolt hatása elégséges lehet-e a 3,5 százalékos növekedés arányos részének eléréséhez – olvasható a GKI Gazdaságkutató Zrt. friss kutatásában.","shortLead":"A kormány Új Gazdasági Akciótervének 21 pontja közül 10 kapcsolódik az ingatlanszektorhoz, amely ágazat (az építőipart...","id":"20250130_GKI-repulorajt-ingatlanpiac-lakaspiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/467057e9-0dbe-4737-83a5-c5b263f20638.jpg","index":0,"item":"eaabb75d-8d3c-4686-98a5-0c9558fb582b","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250130_GKI-repulorajt-ingatlanpiac-lakaspiac","timestamp":"2025. január. 30. 07:30","title":"GKI: Nem lesz repülőrajt a kormány ingatlanpiaci „akciótervéből”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71cb8ba6-5c92-45ec-bb97-1013db6b5b10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fidesz sohasem két választás között a legerősebb, de hosszú idő után most a leggyengébb. ","shortLead":"A Fidesz sohasem két választás között a legerősebb, de hosszú idő után most a leggyengébb. ","id":"20250128_Republikon-Intezet-Nott-a-Tisza-Part-elonye-a-Fidesszel-szemben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71cb8ba6-5c92-45ec-bb97-1013db6b5b10.jpg","index":0,"item":"19c05738-478c-42eb-89b1-e4578dc11628","keywords":null,"link":"/itthon/20250128_Republikon-Intezet-Nott-a-Tisza-Part-elonye-a-Fidesszel-szemben","timestamp":"2025. január. 28. 13:25","title":"Republikon Intézet: Nőtt a Tisza Párt előnye a Fidesszel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc061018-ef25-4c49-a409-289fb824c78a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A tavaszias időjárás miatt három napon is megdőltek a rekordok.","shortLead":"A tavaszias időjárás miatt három napon is megdőltek a rekordok.","id":"20250128_melegrekord-20-fok-Nagyatad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc061018-ef25-4c49-a409-289fb824c78a.jpg","index":0,"item":"98c9c2a6-aac7-40c1-a144-966330eb4861","keywords":null,"link":"/itthon/20250128_melegrekord-20-fok-Nagyatad","timestamp":"2025. január. 28. 17:12","title":"Megdőlt a melegrekord, csaknem 20 fok volt Nagyatádon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"590f7271-9803-4b6c-bc2a-2f5580194017","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Az sem ismert, hogy pontosan mennyi, de biztos, hogy több milliárd forintnyi kárpótlási jegy van még forgalomban, Orbán Viktor decemberi határozatának következtében azonban elveszni tűnik a remény, hogy valaha is beválthassák az állammal szembeni követeléseiket az 1939 és 1990 közötti önkényuralmi rendszerek kárvallottjai.","shortLead":"Az sem ismert, hogy pontosan mennyi, de biztos, hogy több milliárd forintnyi kárpótlási jegy van még forgalomban, Orbán...","id":"20250128_karpotlasi-jegy-budapesti-ertektozsde-ertekpapir-torles-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/590f7271-9803-4b6c-bc2a-2f5580194017.jpg","index":0,"item":"3806be8f-b178-4cb9-879e-551962f2d6c4","keywords":null,"link":"/360/20250128_karpotlasi-jegy-budapesti-ertektozsde-ertekpapir-torles-ngm","timestamp":"2025. január. 28. 10:02","title":"Búcsú a kárpótlási jegyektől: egy kormányhatározat miatt nem kap érte semmit, akinek még van belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49f96f53-6afb-4aeb-a6b5-9b9477104a9c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Peter Bennicke sétálás közben bukkant rá egy furcsa kövületre, amiről kiderült, legalább kétféle tengeri liliomot tartalmaz, amit egyszer már elfogyasztott valami.","shortLead":"Peter Bennicke sétálás közben bukkant rá egy furcsa kövületre, amiről kiderült, legalább kétféle tengeri liliomot...","id":"20250128_kovulet-regeszet-hanyas-dania","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f96f53-6afb-4aeb-a6b5-9b9477104a9c.jpg","index":0,"item":"da7c14d0-c9ce-41e2-b279-99c5f6a6e137","keywords":null,"link":"/tudomany/20250128_kovulet-regeszet-hanyas-dania","timestamp":"2025. január. 28. 10:03","title":"66 millió éves hányást talált Dániában egy amatőr tudós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef5686fd-de52-4150-ab30-74d8860d4b9f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Most már igazán közel lehet az új iPhone SE bemutatója, ennek megfelelően pedig egyre több részletre derül fény. Ezekhez társult most egy videó is.","shortLead":"Most már igazán közel lehet az új iPhone SE bemutatója, ennek megfelelően pedig egyre több részletre derül fény...","id":"20250128_apple-iphone-se-4-video-szivargas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef5686fd-de52-4150-ab30-74d8860d4b9f.jpg","index":0,"item":"501ace7b-760b-40b1-a9cf-381793c49ce9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250128_apple-iphone-se-4-video-szivargas","timestamp":"2025. január. 28. 14:32","title":"Videón a következő iPhone SE, ilyen lehet az Apple alapjaiban megújult mobilja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Különleges eszközt alkalmaz a korrupcióellenes Integritás Hatóság (IH), amellyel nemcsak az uniós finanszírozású projektek esetében tud eljárni, hanem például a Mészáros M1 Autókereskedő Kft. hazai költségvetési forrásból fizetett szolgáltatásaival kapcsolatban is.","shortLead":"Különleges eszközt alkalmaz a korrupcióellenes Integritás Hatóság (IH), amellyel nemcsak az uniós finanszírozású...","id":"20250128_Meszaros-Lorinc-egy-cegenek-is-nekiment-az-Integritas-Hatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d.jpg","index":0,"item":"9ec6f81e-36b7-46e3-9b38-9f4c1c02365a","keywords":null,"link":"/360/20250128_Meszaros-Lorinc-egy-cegenek-is-nekiment-az-Integritas-Hatosag","timestamp":"2025. január. 28. 12:57","title":"Mészáros Lőrinc egy cégének is nekiment az Integritás Hatóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"390183f6-1d22-4e08-ab3a-67985fe97d5b","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Több területen is próbára tettük a DeepSeek új mesterséges intelligenciáját, és összevetettük a képességeit a ChatGPT-éivel. Az eredmény felemás, de nem mindegy, honnan nézve: ha mellé tesszük, mennyivel olcsóbb lehet a DeepSeek megoldása, már más a kép. Csak ne lenne a durva cenzúra.","shortLead":"Több területen is próbára tettük a DeepSeek új mesterséges intelligenciáját, és összevetettük a képességeit...","id":"20250128_deepseek-r1-mesterseges-intelligencia-chatbot-teszt-kina-cenzura-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/390183f6-1d22-4e08-ab3a-67985fe97d5b.jpg","index":0,"item":"a650c96d-d1ed-4e1d-ab2f-52a66ec8f081","keywords":null,"link":"/tudomany/20250128_deepseek-r1-mesterseges-intelligencia-chatbot-teszt-kina-cenzura-ebx","timestamp":"2025. január. 28. 16:18","title":"Pár nap alatt világhírű lett, de tényleg olyan jó a DeepSeek MI? Kipróbáltuk, és ízelítőt kaptunk a kínai cenzúrából is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A baleset idején készült radarképek bemutatásával, valamint tanúk meghallgatásával folytatódott a 2019-es tragédia büntetőeljárása.
A tanúk meghallgatásával és a baleset idején készült radarképek bemutatásával folytatódott a Hableány-tragédia tárgyalása csütörtökön. Maga az ütközés a radarképeken nem látszik, mert a Margit híd „zaja” zavarta a radart. A szakértők azonban megállapították, hogy a radaron látszott a Hableány. Bemutattak egy újabb videót is, amelyen azonban csak az látható, ahogyan a kirándulóhajó elhagyja a kikötőt, és kihajózik a fősodorba.
A bíróság első tanúként az eljárás során az Európa rendezvényhajó kapitányát hallgatta meg, ami ellen Jurij C.-t, a Hableányt letaroló Viking Sigyn hajó kapitányát védő ügyvéd tiltakozott, mondván, a férfi nem látta a balesetet, és nem is vett részt a mentési munkálatokban. Az eljárásból kizáró érvként értékelte azt a tényt, hogy a kapitány ugyanannak a Panoráma Deck Hajózási Társaságnak az alkalmazottja, amely cég a Hableány tulajdonosa is. A védő szerint így a férfi gyakorlatilag a sértett felet képviseli jelenlétével, tőle elfogulatlan vallomást nem lehet várni.
A bíró ebben egyetértett a védelemmel, nem engedte meg, hogy a kapitány szakértőként szerepeljen az ügybe, így ő nem vetíthette le azt a prezentációt, amellyel tanúvallomását alátámasztani akarta. Vallomásában a baleset napján általa tapasztalt hajózási körülményekről beszélt. Elmondta, hogy aznap ő is hajózott a Dunán, normál látási viszonyokat és átlagos forgalmat tapasztalt. Az útvonalát nem tudta pontosan felidézni, arra viszont emlékezett, hogy este kilenc órakor kötöttek ki a Szilágyi Dezső téren. A balesetet valóban nem látta, de megjegyezte: „ha néhány percet késünk, pont be tudtunk volna kapcsolódni a mentésbe”.
Az Európa kapitányának elmondása szerint a 2019. május 29-i tragédia napján ő a rendezvényhajó irányításakor nem a radarra, hanem a szemére támaszkodott. Elmondása szerint a vízen több mint három kilométerre el lehetett látni, de egy adatbázisból letöltötte az aznap esti láthatósági adatokat – ezeket az Országos Meteorológiai Szolgálat tartja nyilván –, és azok alapján azt állította, hogy az ország egész területén három és hat kilométer közötti látási távolságról számoltak be.
A férfi hozzátette, hogy a hajósok többsége általában több eszközre is támaszkodik a Dunán, ezek között van olyan rendszer, amellyel a vízen több száz kilométerre lehet „ellátni”. Mint mondta, a hajós hagyatkozhat a szemére, a radarra, az AIS műholdas navigációs rendszerre, valamint a hajó kamerarendszerére is. Utóbbira kitérve elmondta, hogy a Viking Sigyn olyan infravörös hőkamerákkal van felszerelve „amik közül egy darab többe kerül, mint az én hajóm 43 kamerája”. A bíró a jelen lévő nautikai szakértőknél kérdezett rá, hogy volt-e a Viking Sigynre felszerelve ilyen jellegű kamera, válaszuk szerint igen, de nem megállapítható, hogy működött-e a baleset időpontjában. A sértetteket védő egyik ügyvéd kérdésére a kapitány hozzátette, hogy ezeken a kamerákon – ha működtek – látni lehetett volna a vízbe esett embereket is, így a mentésük is könnyebb lett volna. Az Európa kapitánya kitért a Duna akkori magas vízállására is, amivel kapcsolatban megjegyezte: ez nem jelenthetett egyik hajónak sem nehezítő körülményt a baleset éjszakáján.
A Viking Sigyn kapitánya a vád szerint elmulasztotta a Hableány utasainak mentését is a baleset után, az Európa kapitánya pedig megkapta a kérdést, hogy hasonló tragédia esetén mit tenne. Az Európa kapitánya elmondta, hogy a történtek észlelése után először a legénységét utasítaná azonnal a mentési munkálatok megkezdésére, majd a közelben lévő összes hajónak leadná a vészjelzést („mayday”). Hozzátette, hogy jogszabályi kötelezettségük ezt minden hónapban egyszer ilyen jellegű vészhelyzetet szimulálni.
Tanúként hallgatták volna meg azt a férfit is, aki a baleset idején a Panoráma Deck műszaki igazgatója volt. A férfi nem látta a balesetet, így sem a bíróság, sem az ügyészség, sem a védelem nem kérdezte.
Vallomást tett az a nő is, aki a baleset idején a két ütköző hajó mögött vezetett egy kisebb sétahajót. Ő kijelentette, hogy az ütközést nem látta, viszont nem emlékszik arra, hogy rádiózott-e a Viking Sigyn kapitánya a baleset után. Bár kapott értesítést arról, hogy emberek vannak a vízben, nem emlékszik, hogy ez kitől érkezett, illetve hogy melyik hajóról estek a folyóba az emberek.
Nem látta az ütközést az a kapitány sem, aki a Vikinggel és a Hableánnyal szemben hajózott dél felé a Dunán. Neki annyi tűnt fel, hogy a két jármű rendkívül közel van egymáshoz, majd már csak a süllyedő Hableányra lett figyelmes. Elmondása szerint több hajónak is jelezte a katasztrófát, ők maguk pedig ezt követően kezdtek a vízben sodródók mentésébe. A férfi azt vallotta, hogy két nőt ők mentettek meg, egy harmadik nő pedig ugyan meg tudott kapaszkodni a hajójuk farában, de mire segíteni tudtak volna neki, már elvitte a víz.
A Hableányt 2019. május 29-én gázolta el a Viking Sigyn turistahajó a Dunán, a Margit híd közelében. A Vikingnél jóval kisebb sétahajó fedélzetén 35-en utaztak, többségében koreai turisták. A balesetet csak heten élték túl, 27-en életüket vesztették, egy áldozatot a mai napig is keresnek. A Viking Sigynt vezető Jurij C. ukrán kapitányt halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétségével, valamint 35 rendbeli segítségnyújtás elmulasztásával vádolják.
Közös kárigényt nyújtottak be egy magyarországi ügyvédi irodán keresztül a baleset áldozatainak hozzátartozói, 4,3 milliárd forintot követelnek a Hableány és a Viking Sigyn üzemeltetőjén.
Kedden igazságügyi szakértőket hallgatott meg a bíróság, hogy meg tudja állapítani a Viking Sigyn kapitányának felelősségét a két évvel ezelőtt történt tömegszerencsétlenségben.
Az iskolai bombariadó-hullám nyomán Orbán jól elmondta, hogy a legfontosabb, hogy a migránsokat nem szabad beengedni!. Pedig semmilyen bizonyíték nincs az elkövető kilétére, sőt az érintett országok egyikében sem találtak elkövetőt, ahogy bombát sem.