Április közepéig biztosan letartóztatásban marad Till Tamás feltételezett gyilkosa
A férfi fellebbezett, de a törvényszék elutasította a kérését.
hvg.hu
Helybenhagyta a Kecskeméti Törvényszék a helyi járásbíróság döntését, amivel az még január közepén április 14-ig hosszabbította meg Till Tamás feltételezett gyilkosának letartóztatását. F. János ügyéről a törvényszék szóvivője a 24.hu beszámolója szerint közölte, hogy a férfit továbbra is azzal gyanúsítják, hogy 2000. május 28-án megölt egy 11 éves fiút.
Till Tamást 25 éve, 11 éves korában gyilkolták meg. Egy vadasparkba indult lovagolni, hónapokkal a halála után találta meg egy kamionos a biciklijét. 2024 végén kiderült, hogy a fiút F. János gyilkolhatta meg. Till segítséget kért tőle, F. ekkor bántalmazta, majd végzett vele. A fiú holttestén borda-, koponya- és csigolyatörést is találtak.
F. János novemberben ismerte be, hogy ő követte el a gyilkosságot, ekkor tanúként hallgatták meg. Később, gyanúsítotti kihallgatásán viszont már tagadta, hogy ő lenne az elkövető, mitöbb, azt állította, hogy kényszer és fenyegetés hatására tett beismerő vallomást. A férfit először kiengedték, mondván, elévült, amit tett, nem büntethető, hiszen ő sem volt még nagykorú. Később ezen a jogi állásponton változtattak, F. Jánost ezt követően vették ismét őrizetbe. A férfit aljas indokból, különös kegyetlenséggel, tizennegyedik életévét be nem töltött személy sérelmére elkövetett emberöléssel gyanúsítják. Vádat az ügyészség még nem emelt.
Megnevezte a rendőrség a bajai Till Tamás gyilkosát. A nyomozók 24 évvel a fiú eltűnése után, szakértők segítségével azonosították F. Jánost, aki 16 évesen, ismeretlen okokból gyilkolta meg a bicikliző gyereket. Büntethetősége azonban elévült, így a ma Budapesten élő, 40 éves vállalkozó szabadon távozhatott a rendőrségről. A gyilkosságról megrázó részleteket közölt a rendőrség.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.