Jobline.hu
Jobline.hu

Besűrűsödtek a programok a nyár megérkeztével? Legszívesebben folyamatosan a vízparton vagy valamelyik fesztiválon lennél? Az év legszabadabb időszaka nem segít abban, hogy a feladataiddal is megfelelő ütemben tudj haladni, különösen, ha egyébként is hajlamos vagy a halogatásra. Hogyan tudod úgy beosztani az idődet, hogy a munkád, illetve egyéb teendőid is rendben legyenek, ugyanakkor kikapcsolódásra is legyen lehetőséged? Mutatunk pár időmenedzsment tippet!

1. Koncentrálj!

Egyszerre egy dologgal foglalkozz! Hidd el, a multitasking közel sem olyan hatékony, mint ahogy azt állítják. Iktasd ki az összes zavaró tényezőt magad körül! A telefonodon állítsd be a “ne zavarj üzemmódot”, próbálj meg a beérkező e-mailekre nem rögtön válaszolni, és a számítógépeden is zárd be az időrabló oldalakat. Ha tízpercenként a Facebook hírfolyamodat görgeted, nem is veszed észre, de rengeteg hasznos időt veszítesz el.

2. Csináld meg máskor!

Előfordul, hogy akármennyire is próbálsz megoldani valamit, nem jön az isteni szikra, és csak ülsz felette hosszú perceken vagy órákon keresztül. Mi a megoldás? Engedd el! Hacsak nem szorít vészesen valamilyen határidő, tedd félre egy picit, és foglalkozz mással. Aztán visszatérhetsz hozzá akár másnap, egy másik időpontban. Hosszú távon érdemes megfigyelned, hogy adott típusú feladattal milyen napszakban tudsz a legjobban haladni, hogy aztán ennek megfelelően ütemezhesd a teendőket.

3. Kapcsolj ki!

Próbálj meg egyensúlyt tartani a munkád és a szabadidőd között. Természetesen mindenkinek vannak kötelességei, azonban ha nem állítasz fel korlátokat, és nem tartod be a szükséges pihenőt a munkád után, az az eredményeid minőségét rontja.

Amikor úgy érzed, hogy nem tudsz figyelni, inkább iktass be 5-10 perc pihenőt, mozgasd át a tested, igyál egy pohár vizet, hogy egy kicsit kizökkenj a munkából! Amikor pedig lejár a munkaidőd, foglalkozz magaddal, a családoddal, barátaiddal, és minden olyan tevékenységgel, ami feltölt és boldoggá tesz Téged, legyen az sorozatnézés, strandolás vagy bármi más.

4. Aludj!

Amire szintén nagyon fontos figyelned, az az elegendő alvás. Kialvatlanul, stresszesen nem tudsz megfelelően koncentrálni a tennivalóidra. Sokan úgy vélik, hogy pihenés helyett is célszerű dolgozni, hiszen ezzel időt lehet nyerni, azonban ez a módszer maximum rövid távon kifizetődő. Hosszú távon legalább napi 7-8 óra alvásra szükséged van, hogy fizikailag és szellemileg is jól tudj teljesíteni.

5. Mozogj!

Talán már sokszor hallottad, hogy a megfelelő munkavégzés összekapcsolható a tudatos életmóddal. A sportolás és az egészséges táplálkozás ugyanolyan fontos, mint az elegendő alvás. A sport fokozza az energiaszinted, és segít a koncentrációban. Akármilyen fáradtnak érzed magad a nap végén, egy óra sportolás hihetetlenül sokat tud segíteni, ráadásul utána jobban fogod érezni magad a bőrödben.

Próbálj ki több módszert, hogy megtudd, mi a leghatásosabb számodra! Ha a fenti tippek közül legalább egyet be tudsz vezetni a mindennapjaidba, rögtön érezheted áldásos hatását! Hajrá!

Szívesen olvasnál hasonló témájú cikkeket? A HVG Állásbörze blogján többek között arról is olvashatsz, hogy hogyan tudod magad fejleszteni okostelefonod segítségével – akár a medence mellől!