Az ELTE szerint a felsőoktatási törvény nem alkalmas arra, hogy a parlament elé kerüljön
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) a felsőoktatási törvénytervezet teljes tartalmi, szerkezeti, jogi és megfogalmazásbeli átalakítását tartja szükségesnek, az ugyanis jelenlegi formájában nem alkalmas arra, hogy az Országgyűlés elé terjesszék – közölte a Magyar Távirati Irodával az intézmény álláspontját Bakonyi László, az ELTE főosztályvezetője.
Az intézményi tanács állásfoglalása szóvá teszi, hogy a törvénytervezetben rendezetlenül hagytak, vagy egyenetlenül dolgoztak ki számos alapvető problémakört, például az egyetem-főiskola kérdését, az oktatók alkalmazási feltételeit és bérezésük kérdését, az intézményalapítás és -megszüntetés kérdését. A gazdálkodási és a működési formákat illetően az ELTE vezetése szerint végiggondolatlanul keveredik a tervezetben a „piacosítási" és „államosítási" szemlélet. Teljesen hiányoznak a tervezetből a gazdasági-pénzügyi konszolidációra vonatkozó elképzelések.
A tervezet számos helyen ellentmond a hatályos törvényi rendelkezéseknek, illetve ütközik az Alkotmánnyal és az államháztartási törvénnyel – fejtette ki Bakonyi László. Az ELTE úgy ítéli meg, hogy elnagyoltak, sőt számos esetben tisztázatlanok az egyetem „többpólusú kormányzásának” és irányítási szervezetének a feladatai, kötelességei. Az irányító testületek „idegen testként jelennek meg az intézmények életében, utat nyitva a változó politikai szándékoknak és a szakszerűtlenségeknek”. Ugyanígy ellentmond az autonómiának a miniszter és a kormány túlméretezett jogköre – állapítja meg az ELTE.
Az egyetem honlapján is közzétett, egyhangúlag elfogadott állásfoglalás szerint a törvénytervezetben nem jelenik meg megfelelő módon a magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének döntő feltétele, a minőségi képzés biztosítása, illetve a legkiválóbbak, az elit egyetemek, karok és tudományos iskolák kérdésköre.
A tervezet számos helyen ellentmond a hatályos törvényi rendelkezéseknek, illetve ütközik az Alkotmánnyal és az államháztartási törvénnyel – fejtette ki Bakonyi László. Az ELTE úgy ítéli meg, hogy elnagyoltak, sőt számos esetben tisztázatlanok az egyetem „többpólusú kormányzásának” és irányítási szervezetének a feladatai, kötelességei. Az irányító testületek „idegen testként jelennek meg az intézmények életében, utat nyitva a változó politikai szándékoknak és a szakszerűtlenségeknek”. Ugyanígy ellentmond az autonómiának a miniszter és a kormány túlméretezett jogköre – állapítja meg az ELTE.
Az egyetem honlapján is közzétett, egyhangúlag elfogadott állásfoglalás szerint a törvénytervezetben nem jelenik meg megfelelő módon a magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének döntő feltétele, a minőségi képzés biztosítása, illetve a legkiválóbbak, az elit egyetemek, karok és tudományos iskolák kérdésköre.