szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár egyre több magyar cég lépi át az országhatárt, sokszor hiányzik a megfelelő tudás, a megfelelő készség, hogy további sikereket érjenek el. A szemléletváltást szeretné elősegíteni egy szakmai szeminárium, amelyet ma rendeznek a fővárosban.

Egyre jelentősebb azoknak a magyar többségi tulajdonú cégeknek a száma, amelyek „kinőtték” a magyar piacot, további fejlődésük csak a határon túli piacuk bővítésével érhető el. A klasszikus „magyar multik”, az OTP vagy a MOL elsősorban a közép-európai régió irányába fejlesztették üzlethálózatukat. Általában elmondható, hogy a fejlesztések jellemző módja a tőkekihelyezés, befektetés, üzletfelvásárlás, vagy valamilyen, a helyi többségi tulajdon megszerzésére irányuló tranzakció. Az elmúlt évek jellemző tendenciája – és a magyar gazdasági szereplők aktivitásának karakterisztikus iránya – a középvállalatok – pl.: Fornetti, Kürt Zrt. – határon túli, elsősorban az említett eurorégióban történő terjeszkedése. Azóta a paletta számos további céggel bővült.

A terjeszkedés kulcskérdése a megfelelőhelyi – célországbeli – első számú vezető illetve management megtalálása. Nem csak Magyarországon igaz a tétel, hogy a különböző piacokon versengő cégek között az igazi különbség a humán erőforrás minőségében van. A felkészültebb, lojálisabb, nagyobb tudású és piacismeretű, rugalmasabb, alkalmazkodóbb munkaerő egyre dominánsabb faktor a mind élesebbé váló piaci versenyben.

Bár az uniós bővüléssel a „de iure” tudás, vagyis a  piaci szegmens jogi környezetének, engedélyezési eljárásainak, üzleti trendjeinek ismerete válik egyre meghatározóbbá, hosszú ideig kitüntetett jelentőséggel bírnak olyan „de facto” tudások, mint a gazdasági kultúra, a hagyomány, a szokások és általában a sikeres üzlet humán ismeretei is.

Ehhez a tudásbővítéshez járul hozzá a mai napon a régió legnagyobb tanácsadó és tréningcége, a Develor Tanácsadó Zrt. a Vezetők kiválasztása és képzése című szeminárium megrendezésével. A szeminárium olyan kérdésekre ad választ a résztvevőknek, hogy milyen módon keressék meg és válasszák ki regionális vezetőiket, hogy sikerre vigyék cégünket. Hogyan koordinálják a magyarországi központból a cég komplex HR munkáját?  Miképpen képezzék profi módon a munkatársakat, hogy a helyi piacot is megfelelően ismerjék és a központilag elvárt készségekkel se legyen problémájuk?

Az üzleti esemény a tavasszal nagy sikerrel megrendezett, a Külügyminisztérium és a GKM által is támogatott Magyar Multik Konferencia egyik szatelitrendezvénye.

hvg.hu Tech

A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat

Az Economist Intelligence Unit (EIU) jelentése szerint a vállalatok jobban tartanak informatikai rendszereik összeomlásától, mint terrortámadásoktól, természeti katasztrófáktól, pénzügyi, vagy jogi nehézségektől. Ennek ellenére a többség nem kezeli megfelelően az IT-infrastruktúrájukat fenyegető kockázatokat.

hvg.hu Gazdaság

IBM: fejleszteni kell a vezetői utánpótlás kinevelését

A humán erőforrás (HR) igazgatók háromnegyede az egyik legsúlyosabb problémának és erőteljesen fejlesztendő területnek tartja az új vezetők kinevelését az IBM üzleti tanácsadó egységének (IBM Global Business Services) és az Economist kutatási részlegének (Economist Intelligence Unit) legújabb, globális emberi erőforrás témájú kutatási beszámolója szerint.

MTI Karrier

Hogyan teljesítenek otthon a vezető beosztásban dolgozó férfiak?

"Férfibeszéd: családról és munkáról" címmel kutatás indult, melynek célja az volt, hogy felmérje, a vezető állásban lévő magyar férfiak hogyan vélekednek a két nem esélyegyenlőségéről a munkahelyen és a családban, különös tekintettel az Európai Uniós elvárásokra.

Belgiumban megtalálták a vezető virológust fenyegető katona holttestét

Belgiumban megtalálták a vezető virológust fenyegető katona holttestét

Megjött az új PlayStation 5-játék, és nagyon nehéz nem ámulatba esni tőle

Megjött az új PlayStation 5-játék, és nagyon nehéz nem ámulatba esni tőle

Megkezdték a Nyugati felújítását

Megkezdték a Nyugati felújítását