szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar munkavállalók többsége úgy érzi, hogy a globális orientációjú munkahelyen szerzett tapasztalatok fontosak lesznek későbbi karrierjük során – derül ki egy friss nemzetközi munkaerő-piaci felmérésből.

A munkaerő-közvetítéssel és kölcsönzéssel foglalkozó Kelly Services által készített felmérés tanúsága szerint az ún. Y-generáció (a 18-29 éves korosztály) tagjai érdeklődnek leginkább a globalizáció iránt. Ezek a fiatal munkavállalók, az ún. X-generáció (a 30-47 éves korosztály) képviselőivel együtt nagyobb önbizalommal állnak a nemzetközi környezetben zajló munkavégzéshez, mint idősebb, az ún. baby boomer-generációhoz tartozó (48-65 év közötti) kollégáik.

A munkahely-választás során egyre vonzóbbnak számít – különösen a fiatalabb munkavállalók körében – a lehetőség, hogy nemzetközi környezetben, nemzetközi elvárásoknak megfelelve, készségeiket, képességeiket ezeknek megfelelően fejlesztve globalizált munkahelyen dolgozhatnak. Sok munkavállaló azonban nem kapja meg munkaadójától a megfelelő támogatást – például kulturális ismeretek vagy nyelvi képzés formájában –, amelynek segítségével szert tehetne arra a tudásra, amivel jól boldogulna egy nemzetközi környezetben.

„Ahogy a vállalatok üzleti tevékenysége egyre inkább globálissá válik, a munkavállalók a hierarchia minden szintjén kezdik felismerni, milyen pozitív hatással lehet karrierjükre, ha megismerik egy másik ország nyelvét, kultúráját és szokásait, amire a határokon átívelő megbízatások kitűnő lehetőséget kínálnak” – kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó, a cég ügyvezető igazgatója.

Az Y-generáció tagjainak 71 százaléka véli úgy, hogy karrierlehetőségeik szempontjából fontos a globális orientáció, míg az X-generáció tagjainak 56 százaléka, a baby boomer-korosztály képviselőinek pedig 43 százaléka gondolkodik ugyanígy. Az Y-generációt képviselő válaszadók 61 százalékának volt módja a közelmúltban más országból vagy kulturális közegből származó kollégákkal egy csapatban dolgozni; ez az arány az X-generáció tagjainak körében 59 százalék, míg utóbbi korosztály esetében 41 százalék. A megkérdezetteknek összesen 64 százaléka érzi úgy, hogy rendelkezik azokkal a képességekkel, készségekkel, amelyek egy fokozottan globális orientációjú munkahelyen szükségesek. A Kelly Global Workforce Index több mint 90 ezer dolgozó véleményét gyűjtötte össze összesen 33 országban – köztük több mint 5 ezer magyar munkavállalóét.



V6-tal támad az új Audi RS5 a 4 hengeres Mercedes-AMG C 63-ra

V6-tal támad az új Audi RS5 a 4 hengeres Mercedes-AMG C 63-ra

„Soha egyetlen ország sem tett még ilyen baráti ajánlatot” – mondják Trumpék, de vajon kire gondoltak?

„Soha egyetlen ország sem tett még ilyen baráti ajánlatot” – mondják Trumpék, de vajon kire gondoltak?

A legtöbben használt autóra költik a munkáshitelt

A legtöbben használt autóra költik a munkáshitelt

Egyszer már elszökött volt férje elől az V. kerületi gyilkosság áldozata, de vissza kellett jönnie Magyarországra

Egyszer már elszökött volt férje elől az V. kerületi gyilkosság áldozata, de vissza kellett jönnie Magyarországra