Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A képzett és képzetlen munkavállalók közötti szakadék 2020-ra olyannyira elmélyülhet Nagy-Britanniában, hogy egyesek attól tartanak: kétpólusúvá válik a brit munkaerőpiac. Vagyis lesznek az úgynevezett „elit” állások és a képzettséget nem igénylő, „egyéb” munkák. A témában készült felmérés eredményéről online kiadásában a brit Telegraph is beszámolt.
2020-ra a munkaerő-piaci „elit” tagjai – vagyis azok, akik szakterületükön vezető posztot töltenek be: közép- vagy felsővezetők, igazgatók, menedzserek – sokkal hangsúlyosabb szerepet töltenek majd be, mint manapság. Arra ösztönzik a többi munkaadót, hogy gondolják át, hogyan tudnák bevonzani, és megtartani a tehetséges, értékes munkaerőt. Ugyanakkor a másik oldalon majdnem egymillió képzetlen - többségében férfi - munkavállaló lesz majd, aki érvényesülni és dolgozni szeretne.
„A felmérés aggasztó képet fest a brit munkaerőpiacról. A kétpólusúvá válás azt eredményezheti, hogy drasztikusan megugrik majd azok száma, akiknek esélye sem lesz egy vezető poszt vagy egy jól fizető állás elérésére” - vélekedik Trevor Matthews, a felmérést készítő biztosítási és nyugdíjügyekkel foglalkozó szervezet igazgatója. Igaz, hogy a diploma értéke is megnő majd, de ez nem hat ösztönzően a képzetlen munkaerőre, ráadásul vélhetően tovább csökken majd a Nagy-Britanniában boldogulni vágyó kelet-európai munkavállalók száma.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.