szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A modern technika segítségével dolgozná át a napellenzők hagyományos funkcióját a Bosch, miközben valamelyest a látóteret is növelnék.

A napellenző a kocsik azon része, amely az elmúlt években szinte semmit nem változott, pedig a Bosch szerint ideje lenne, mert a technológia segítségével érezhető lenne a hatás. A gyártó a CES 2020 elektronikai expón be is mutatta egy ezzel kapcsolatos ötletét, ami egyszerre forradalmi és életmentő.

A Visual Visor nevű felszerelés egy modern napellenzőt takar, ám fontos különbség, hogy ez utóbbi átlátszó, ugyanis egy minimális részen takarja el a napfényt – ott, ahol az ember szemére rávetülnek a napsugarak. Mindezt ráadásul valós időben.

Bosch

A technika tulajdonképpen nem teljesen új, a Bosch ugyanis az arcfelismerés segítségével határozza meg, hogy a napellenző melyik része legyen sötét. A szerkezet többi része egy keretbe épített LCD-kijelző, amely szintén nem drága.

A Visual Visor legjobb része, hogy a többi napellenzővel ellentétben nem csökkenti látóteret, hiszen a panelnek mindig akkora része lesz sötét, amire tényleg szükség van. Az sem probléma, ha a sofőr kicsit arrébb biccenti a fejét: ilyenkor a panelen mozgó pixelek is abba az irányba mozdulnak.

Bosch

Bár a napfény kivédéséhez egy jobb napszemüveg is elegendő lehet, a Bosch fejlesztése lényegesen biztonságosabbnak tűnik. Ezt ugyanis nem kell keresgélni, a keretbe épített sötétítő egyszerűen lehajtható, mint bármelyik napellenző.

A gyártó szerint már több autós céggel is tárgyalnak, hogy a Visual Visor mielőbb a kocsikba kerüljön, de arról egyelőre nem esett szó, milyen márkák jöhetnek szóba, és a tervekből mikor lesz valóság.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Román nemzetbiztonság: a TikTok kivételezett az elnökválasztáson az egyik jelölttel

Román nemzetbiztonság: a TikTok kivételezett az elnökválasztáson az egyik jelölttel

WSJ: Több mint 150 kilométeren át húzta horgonyát a tengerfenéken a kínai hajó, ami kábeleket szakított el a Balti-tenger alatt

WSJ: Több mint 150 kilométeren át húzta horgonyát a tengerfenéken a kínai hajó, ami kábeleket szakított el a Balti-tenger alatt

Magyar Péter megpróbált bejutni a bicskei gyermekotthonba, de szócsatába keveredett a helyszínre siető államtitkárral

Magyar Péter megpróbált bejutni a bicskei gyermekotthonba, de szócsatába keveredett a helyszínre siető államtitkárral

Nem volt megfelelő jegye, a vonatról leszállva rátámadt a jegyvizsgálóra

Nem volt megfelelő jegye, a vonatról leszállva rátámadt a jegyvizsgálóra