HVG Extra Business
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?

Budapesttel együtt változott és fejlődött az cég, amelyet tíz évvel ezelőtt két végzős egyetemista lány alapított azért, hogy az ide utazó külföldieknek a város legizgalmasabb arcát mutassák meg. Időközben kiderült, hogy a tetőteraszok, az ipartelepek és a vidéki traktorozások nemcsak a fesztiválozóknak, hanem a céges programokat szervező, világlátott multiknak is érdekesek.

A budapestUNDERGUIDE akkor alakult, amikor a személyre szabott szolgáltatások és a startup hub adta lehetőségek még sehol sem voltak Magyarországon. „2005-ben egy budai fröccsözés közben gondoltuk ki – és ebben ma is hiszünk –, hogy nemcsak nekünk szórakoztató és izgalmas a helyiek szemével megismerni egy ismeretlen várost, hanem a Budapestre érkező külföldieknek is. A szüleink persze aggodalommal fogadták ötletünket, szerencsésebbnek tartották volna, ha közgazdász diplomával egy tisztes állásban, mondjuk, egy multinál helyezkedünk el” – mesél a kezdetekről Magyar Vilma, aki tíz évvel ezelőtt barátnőjével, Maróthy Judittal együtt alapította meg a budapestUNDERGUIDE-ot. A profil: Budapestre érkező fiataloknak megmutatni a város eldugott helyeit, legjobb kocsmáit, legizgalmasabb galériáit, sportklubjait vagy koncertjeit – bármit, ami érdekli őket, és amit maguktól nem találnának meg.

Versenytársak, mobilappok akkor még nem voltak, az élménymegosztásra alapuló közösségek és szolgáltatók pedig még nemigen léteztek Magyarországon, így az indulás jól sikerült. Idővel azonban mások is kedvet kaptak az utazók érdeklődési körére szabott városi túrákhoz, és megjelentek a tematikus városnéző séták is. Mindeközben viszont az is kiderült, hogy az eldugott helyek, a rendhagyó ötletek, a kreatív megoldások nemcsak az egyéni utazókat érdeklik, hanem céges rendezvényeken is szívesen látják ezt a koncepciót. A profilváltás eredménye egy élményekre fókuszáló, utazás- és rendezvényszervező cég lett – de a váltás nem volt zökkenőmentes.

Budapest Underguide

„2008-ban keresett meg minket először egy nemzetközi cég, hogy a budapesti konferenciájukat szervezzük meg, onnantól pedig nem volt megállás. Bele kellett tanulnunk abba, hogy a laza francia egyetemistának szervezett városfelfedezések hangulatát hogyan lehet egy több száz fős amerikai cég igényeihez igazítani. A romkocsmákba, ipartelepekre megálmodott céges meetingek, a Nemzeti Galériában tartott rusztikus-beöltözős gála vagy a századeleji vidámpark díszletei között megtartott ügyfélparti után egyre többen választottak minket. Az külön öröm, hogy a külföldi cégek mellett folyamatosan nő a hazai partnereink száma is” – mondja Magyar Vilma. – „Nálunk fordítva alakult a dolog, mint más cégeknél. Magyarok vagyunk, Budapesttel és a magyar vidékkel dolgozunk, nemzetközi háttér nélkül, mégis könnyebb volt külföldön piacra lépnünk a céges rendezvények piacán, mint itthoni ügyfélkört kiépíteni. Ebben persze fontos szerepe van annak, hogy a klasszikus rendezvényszervezőkkel szemben mi az utazás és a hivatásturizmus oldaláról jövünk, másféle kapcsolatrendszerrel és látásmóddal” – magyarázza.

Budapest Underguide

Budapest izgalmas és egyre izgalmasabb célpont a külföldiek számára. Részben azért, mert gyönyörű, folyamatosan fejlődő európai város, tehetséges fiatalokkal, jó ötletekkel, kreatív terekkel, részben pedig mert ilyen adottságok között egy kiemelkedően jó ár-érték arányú helyen költhetnek a cégek. „Elsősorban a skandináv országokból, az Egyesült Államokból és Nyugat-Európából érkeznek, de az elmúlt két évben folyamatosan nő a hazai megbízások száma is” – mondja a 36 éves cégvezető a megbízók és utazók összetételéről.

A ma már évi 100 milliós forgalmat bonyolító, közel 20 munkatárssal dolgozó cég mindeközben megőrizte azt a baráti-családi hangulatot, ami sokszor elvész egy vállalkozás növekedése közben. Ma is gyakran az a dj barátjuk zenél egy-egy rendezvényen, aki annak idején a francia egyetemistákat kalauzolta a város éjszakai klubjaiban, és a személyességet a megbízókkal szemben is fontosnak tartják.

Budapest Underguide

A rendezvényszervezők piacán rengeteg szereplő van, kitűnni, megkülönböztetni azzal tudod magad, ha valami mást nyújtasz, mint a többiek. Ez folyamatos megújulást kíván, kreatívnak és persze rugalmasnak kell lenni: ha egy egész rendezvényt ránk bíznak, nagyon örülünk, de ugyanilyen lelkesedéssel szervezzük meg a céges hétvége egy-egy elemét is” – hoz példát arra, hogyan lehet alkalmazkodni a piaci adottságokhoz.

A versenyben maradáshoz fontos a megfelelő partnerek, beszállítók kiválasztása is. „Szerencsére ma már egyre több a szolgáltatóipar lényegét jól értő hazai cég, szuper ötletekkel, jó minőségű termékekkel és megbízható minőséggel” – mondja, hozzátéve, hogy mindig helyi vállalkozásokkal dolgoznak együtt, és magyar termékeket választanak a rendezvényekre.

A fenti cikk a HVG Extra Business közreműködésével készült. Hasonló írásokat a magazin legfrissebb számában is olvashat, amely a hatékonyság, az időgazdálkodás és a fókuszálás témáját járja körbe. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg – akár a régebbi számokat is – a kiadónál! Ha tetszett a cikk, lájkolja a HVG Extra Business facebookos oldalát is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Felmérés: a fideszesek többségének sem tetszett, amit Menczer csinált Magyarral

Felmérés: a fideszesek többségének sem tetszett, amit Menczer csinált Magyarral

Csaknem kétmilliárd forintot ér az a ház, amelyben Áder János él, tízmilliókat költöttek a volt elnök rezsijére állami pénzből

Csaknem kétmilliárd forintot ér az a ház, amelyben Áder János él, tízmilliókat költöttek a volt elnök rezsijére állami pénzből

Megyeri Zsuzsanna: A saját viaskodó énünkkel szemben is türelmesnek kell lennünk

Megyeri Zsuzsanna: A saját viaskodó énünkkel szemben is türelmesnek kell lennünk

Hangot ad a néma tömegeknek: Csalog Zsolt dokuportréi hajléktalanokat, gulág-túlélőket, csalódott munkásokat mutattak be a Kádár-korban

Hangot ad a néma tömegeknek: Csalog Zsolt dokuportréi hajléktalanokat, gulág-túlélőket, csalódott munkásokat mutattak be a Kádár-korban