HVG Extra Business
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?

Eldugott kertek varázslatos díszletei között egy privát séf nyújtotta gasztroélményben elmerülni – ebből csinál itthon üzletet a Konyhakör vándorvacsorák ügynökségi formája, a Dinner club. Ma már a pop-up vacsorák mellett más események hangulatáért és ételeiért is felelnek, terveik pedig még ennél is távolabb mutatnak.

Tíz esküvő és ötven kisebb vacsora – válaszolja a több mint két és fél évvel ezelőtt indult, egyedi hangulatú tematikus vacsorákat szervező Konyhakör indítója, Tenner Benjamin a jövő évi terveit feszegető kérdésre. A design és művészet szakont végzett, majd fesztiválokon és reklámügynökségeknél is dolgozó Benjamin 2013 nyarán Koppenhágában ismerkedett meg a rendhagyó tematikára felhúzott, különleges helyszíneken zajló gasztronómiai esték élményével, és hazatérve egy barátjával bele is vágott a műfajba.

„Nem üzleti céllal kezdtük, egyszerűen csak szerettük volna megcsinálni a város legizgalmasabb vacsoráit olyan terekben, ahol amúgy nem vagy csak ritkán esznek az emberek”

– mondja az induláskor bennük dolgozó motivációról. Egy év után azonban letisztult a kép, és egyértelmű lett, hogy Magyarországon is van létjogosultsága az ilyen gasztroestéknek, vagyis érdemes a vállalkozást – vagy ahogy ők hívják, a „dining experience”-t – komolyabban venni és tervezni vele.

Konyhakör

„Bár ma már túl vagyunk számos eseményen és vacsorán, még mindig azon dolgozunk, hogy megrajzoljuk az üzleti struktúrát. Olyan területekkel is foglalkozunk a tematikus események és a dizájnvacsorák mellett, amelyek itthon még nagyon újak, de legalábbis szokatlanok” – magyarázza azzal kapcsolatban, hogyan és mivel tudnak a piaci adottságokhoz alkalmazkodni, vagy épp irányt mutatni az újonnan érkezőknek.

Jelenleg események catering- és dizájnszolgáltatásával, privát és publikus vacsorák szervezésével foglalkoznak – a lényeg pedig mindegyik esetben az, hogy saját, álomszerű világukat hozzák létre minden alkalommal. „A munkafolyamatunk hasonlít egy klasszikus ügynökségéhez: kreatív koncepciókat tervezünk ügyfeleinknek, a saját, illetve a közösségi eseményeket pedig magunknak és a városnak állítjuk. A privát események kidolgozásánál sokat egyeztetünk, módosítunk az elképzelésen. Ha szükséges, egészen addig, amíg meg nem születik a tökéletes megoldás” – meséli a munkafolyamatról.

Miközben az elmúlt két évben több minden is letisztult a folyamatban, olyan új problémák is adódtak, amelyekkel eleinte nem számoltak. Ahogy a szakmában sokaknak, úgy nekik is gyakran nehézséget jelent olyan embereket találni a rendezvényekre, akik kellő szakmai tudással és alázattal viszonyulnak a feladatokhoz. „Kevés prekoncepcióval vágtunk bele a történetbe, és azzal egyáltalán nem számoltunk, hogy a minőségi emberi erőforrás megtalálása jelenti majd az igazi kihívást” – mondja.

A cég egyelőre a profit visszaforgatására koncentrál, de hisznek abban, hogy ez rövid távon átfordulhat.

„Egy összetett ügynökségi és laboratóriumi formát képzelek el, amely több szálon is kapcsolódik a konceptuális gasztronómiához”

– mondja. A sales-re egyelőre nem fordítottak hangsúlyt, a megkeresések organikusan érkeztek, de nem tartják kizártnak, hogy a jövőben ezen a területen is tudatosabb lépéseket tesznek. „Szerintem egy projekt minősége számít, valamint az a figyelem, amit bele tudunk fektetni egy-egy eseménybe, nem pedig a munkák felhalmozása” – hangsúlyozza.

Bár egyre többen szeretnék kipróbálni az eldugott kertek privát séfes vacsoráit, azzal is számolni kell, hogy ez drága műfaj. A privát vacsorák többsége ma is 100 euró/fő nagyságrenddel fut, de tőlünk nyugatabbra, ahol komolyabb múltja van ezeknek a rendezvényeknek, ennél jóval többet is elkérnek egy-egy alkalomért. „Mi egy különleges helyszínen, egyedi dekorációval dolgozunk, ahol a vendég olyan minőségű ételt kap, mintha egy Michelin-csillagos étteremben vacsorázna. Ehhez képest nem vagyunk drágák” – érvel Tenner.

Százmilliós cég lett az egykori pesti hobbiprojektből

Budapesttel együtt változott és fejlődött az cég, amelyet tíz évvel ezelőtt két végzős egyetemista lány alapított azért, hogy az ide utazó külföldieknek a város legizgalmasabb arcát mutassák meg.

A fenti cikk a HVG Extra Business közreműködésével készült. Hasonló cikkeket a magazin legfrissebb számában is olvashat, amely a döntés és a választás szépségeit és nehézségeit járja körbe. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg – akár a régebbi számokat is – a kiadónál! Ha tetszett a cikk, lájkolja a HVG Extra Business facebookos oldalát is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Idén a halálra kerestek legtöbbször a Wikipédián

Idén a halálra kerestek legtöbbször a Wikipédián

Ingyenes jogosítvány: a mentősök tanítják mostantól az életmentési ismereteket

Ingyenes jogosítvány: a mentősök tanítják mostantól az életmentési ismereteket

Köszönőviszonyban sincs a valósággal a kormány  százalékos növekedési terve az OECD előrejelzése alapján

Köszönőviszonyban sincs a valósággal a kormány százalékos növekedési terve az OECD előrejelzése alapján

Kínai szervezetek szerint már nem biztonságos amerikai chipeket vásárolni

Kínai szervezetek szerint már nem biztonságos amerikai chipeket vásárolni