Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2b1919f3-f93c-4bc2-b88a-411eadf428de","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hamarosan Sir David Beckhamnek kell szólítani.","shortLead":"Hamarosan Sir David Beckhamnek kell szólítani.","id":"20250606_Lovagga-utik-David-Beckhamet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b1919f3-f93c-4bc2-b88a-411eadf428de.jpg","index":0,"item":"6945fce6-a1ab-47da-9d96-f969a1719461","keywords":null,"link":"/elet/20250606_Lovagga-utik-David-Beckhamet","timestamp":"2025. június. 06. 15:24","title":"Lovaggá ütik David Beckhamet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35330506-142e-49de-9c08-9fe57854db7c","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Döbbenetes szintekig ment le az amerikai politika, amikor csütörtökön élőben figyelhettük, amint Donald Trump és Elon Musk egymásnak esik. De min vesztek össze annyira, hogy az X-en gyalázzák egymást, mit reagálnak a trumpista szavazók, és egyáltalán, mi jöhet most?","shortLead":"Döbbenetes szintekig ment le az amerikai politika, amikor csütörtökön élőben figyelhettük, amint Donald Trump és Elon...","id":"20250606_musk-trump-usa-twitter-spacex-tesla-veszekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35330506-142e-49de-9c08-9fe57854db7c.jpg","index":0,"item":"d2f43264-b9fe-4164-929d-d8c2fa994be3","keywords":null,"link":"/360/20250606_musk-trump-usa-twitter-spacex-tesla-veszekedes","timestamp":"2025. június. 06. 15:53","title":"Pár poszt választotta el a világot attól, hogy Musk leírja: „Trump egy geci”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b88475b-704c-4225-b3e6-842398d3b2f3","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A hvg.hu-n már látható is az egyik legígéretesebb új előadó, cibi (így kisbetűvel) futurisztikus klipje, amiben egy létező robotkutya is fontos szerepet kap.","shortLead":"A hvg.hu-n már látható is az egyik legígéretesebb új előadó, cibi (így kisbetűvel) futurisztikus klipje, amiben...","id":"20250605_Mi-lenne-ha-az-eletunknek-egy-masodik-verzioja-is-letezne-Uj-klippel-jelentkezett-cibi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b88475b-704c-4225-b3e6-842398d3b2f3.jpg","index":0,"item":"642beef8-c945-4fce-9d52-528327f55dde","keywords":null,"link":"/kultura/20250605_Mi-lenne-ha-az-eletunknek-egy-masodik-verzioja-is-letezne-Uj-klippel-jelentkezett-cibi","timestamp":"2025. június. 06. 11:00","title":"Mi lenne, ha az életünknek egy második verziója is létezne? – Új klippel jelentkezett cibi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","shortLead":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","id":"20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf.jpg","index":0,"item":"c1968771-afcd-4856-bf9c-c197732532f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","timestamp":"2025. június. 06. 09:43","title":"Már a biztonsági öv is mesterséges intelligenciát használ – újra feltalálta saját találmányát a Volvo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f936646a-d303-41fc-bea0-154445a5a944","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"Mészáros Lőrinc nem fogja szégyellni, hogy úgy kell élnie, mint egy milliárdos, a kormány viszont épp újabb milliárdokat von el Budapesttől, hogy a Szerencsejátéknak kevesebb adót kelljen fizetnie. Eközben a lakossági megtakarítások ömlenek ki az országból, persze, akinek csak van, hiszen például a nyugdíjasok harmada a létminimum alatt él. Számukra már csak a a gyógyszertári árstop és kormány 30 ezres utalványa jelenthet megoldást, feltéve, hogy lesz mire elkölteniük, mivel ismét súlyos aszálya rémképe fenyegeti Magyarországot. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Mészáros Lőrinc nem fogja szégyellni, hogy úgy kell élnie, mint egy milliárdos, a kormány viszont épp újabb...","id":"20250608_Es-akkor-a-nyugdijasok-utalvanybol-vehetik-a-befagyasztott-aru-vegbelkenocsot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f936646a-d303-41fc-bea0-154445a5a944.jpg","index":0,"item":"352ebbb6-0c67-4fd0-8664-2880e853bf1c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_Es-akkor-a-nyugdijasok-utalvanybol-vehetik-a-befagyasztott-aru-vegbelkenocsot-ebx","timestamp":"2025. június. 08. 07:00","title":"És akkor Elon Musk lett Donald Trump Simicskája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31661c70-97b8-46dd-8508-a6a53ef25398","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Mezőgazdasági szempontból nem indul kedvezően a nyár: egyre fokozódik az aszály, az első hőhullám is megérkezett. A hétvégén jön egy hidegfront, de nem hoz sok csapadékot.","shortLead":"Mezőgazdasági szempontból nem indul kedvezően a nyár: egyre fokozódik az aszály, az első hőhullám is megérkezett...","id":"20250606_agrometeorologia-fokozodo-aszaly-elorejelzes-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31661c70-97b8-46dd-8508-a6a53ef25398.jpg","index":0,"item":"b9d6a6a0-7f85-49fd-8c44-448f702ef2dd","keywords":null,"link":"/zhvg/20250606_agrometeorologia-fokozodo-aszaly-elorejelzes-idojaras","timestamp":"2025. június. 06. 12:15","title":"Medárd nem fogja odatenni magát, fokozódó aszályra figyelmeztetnek a meteorológusok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88608487-c367-4e71-b2e0-1cf07f724837","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mozaikokból összeálló családregényeket, mélyrehatoló önélet- és korrajzokat, újrafelfedezett életműveket, felkavaró történelmi olvasmányokat kínálnak a június 12. és 15. közötti ünnepi könyvhétre megjelenő kötetek szerzői. A bőséges választékból a HVG ismét szubjektív válogatással szolgál. Sorozatunk első részében kilenc könyvet ajánlunk.","shortLead":"Mozaikokból összeálló családregényeket, mélyrehatoló önélet- és korrajzokat, újrafelfedezett életműveket, felkavaró...","id":"20250607_hvg-96-unnepi-konyhet-hvgmustra-1-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88608487-c367-4e71-b2e0-1cf07f724837.jpg","index":0,"item":"3eb03949-de90-4a78-8762-562b344bc408","keywords":null,"link":"/360/20250607_hvg-96-unnepi-konyhet-hvgmustra-1-resz","timestamp":"2025. június. 07. 18:00","title":"„Vörös tatárjárás” és „vörös farsang”, hamis hősök, tabutémák gyilkosa – könyvheti HVG-mustra, 1. rész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d706dc9-18e5-4e13-850a-f5b959bfc6bc","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Közleményben jelezte a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogy az Európai Bizottság kezdeményezi a Magyarországgal szemben folyó túlzottdeficit-eljárás felfüggesztését. Az EUrologus megtudta, ez a javaslat korántsem jelenti azt, hogy a magyar kormány felállhatna az uniós szégyenpadról, az eljárás nem szűnik meg, fél év múlva várható az újabb ellenőrzés.","shortLead":"Közleményben jelezte a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogy az Európai Bizottság kezdeményezi a Magyarországgal szemben...","id":"20250606_gazdasag_hiany_edp_euripa-bizottsag_koltsegvetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d706dc9-18e5-4e13-850a-f5b959bfc6bc.jpg","index":0,"item":"b4920e3f-a50c-4b75-b30f-40a2804e2364","keywords":null,"link":"/eurologus/20250606_gazdasag_hiany_edp_euripa-bizottsag_koltsegvetes-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 15:22","title":"Technikailag felfüggesztik a hiány miatti uniós eljárást, de gyakorlatilag marad a szégyenpadon az ország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
10 célba ért üzenet - emlékezetes kommunikációs megoldások
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Jó ötletek, megindító vagy megdöbbentő történetek, meglepő technikai megoldások – az utóbbi évek izgalmas kommunikációs és reklámkampányaiból válogattunk Lakner Bertoldnak, a Vermis kreatívigazgatójának segítségével.
Phelps a sötétben
Az vezet a fénybe, amit a sötétben teszel – mondja az Under Armour márka 2016-os reklámjának szlogenje. A film főszereplője a riói olimpiára készülő sztárúszó, Michael Phelps, aki magányosan küzd önmagával. Az embert próbáló élsportolói élet kihívásait ábrázoló kisfilm a megszokottól eltérően nem a csata és a küzdelem irányából mutatja be a sportot, hanem a felkészülés, az edzés szigora és a szenvedés felől. „Paradox módon a filmben a sötétség emeli Phelpset a siker fényébe” – mutat rá Lakner. A Droga5 ügynökség által készített film sikeréhez nem tervezett véletlen is hozzájárult: a film forgatására Phelps a természettel, a világgal és önmagával is küzdő magányos hős imázsára játszó szakállal érkezett.
Rettenet élőben
„Ne nézz farkasszemet a halállal! Figyeld a lámpát, mielőtt lelépsz a járdáról!” – ez volt az üzenete a közutak biztonságáért felelős francia hatóság, a DRIEA és a Serviceplan ügynökség közös kampányának. A Párizst körülvevő Ile-de-France régióban évente 4500 gyalogos esik áldozatul a figyelmetlenségének, így hatásos kampányra volt szükség. Ehhez az eszköz egy digitális plakát, egy mozgásérzékelő és egy hangszóró volt. Ha valaki a piroson akart átkelni, a mozgásérzékelő fékcsikorgáshoz hasonló hangot kapcsolt be, a megrettenő gyalogos arcát pedig rögzítették, és felkerült a plakátra. Mindenki magát látta, ami sokkal nagyobb hatású, mint másnak a képe. Garantált berögzülést eredményez a helyes magatartásról.
Születés, jelenlét, előfizetés
„Szép, érzelmekkel teli, valódi reklámfilm. Kevés az ilyen magyar alkotás” – véli Lakner Bertold a Telekom Magenta 1 családi előfizetési csomagját népszerűsítő filmről, amely egy baba születésének, a gyerek felnövésének, élményeinek és az apa szeretettel teli kételyeinek pillanataira épít. Üzenete pedig megnyugtató: az embernek nincs más tennivalója – legalábbis ahhoz, hogy a dolgok jól alakuljanak –, csak jelen kell lennie. A letisztult, emberi, az öncélúságot mellőző üzenet a különlegessége ennek a filmnek.
Ki látja a verés nyomait?
A gyermekbántalmazás folyamatosan aktuális témája miatt olyan kampányt is beválogattunk, amely 2013-ban futott, de a megvalósítása annyira hatásos és a témára szabott volt, hogy nem maradhatott ki. A gyermekek jogait védő spanyol ANAR Alapítvány a Grey Spain ügynökséggel együtt olyan kültéri megoldást talált ki, amely speciális nyomtatási technológiának köszönhetően lehetővé tette, hogy a plakáton más kép és üzenet jelenjen meg a felnőttek, és más a gyermekek magasságában. Mivel a gyerekek sokszor éppen a bántalmazójukkal együtt sétálnak az utcán, komoly kihívás megfogalmazni a segítő üzenetet. A fotón lévő gyerekek arcán csak alsó perspektívából jelentek meg a bántalmazás nyomai. Felülről nézve, a felnőtt perspektívájából nem látszottak a sebek, és az üzenet sem, amely arra hívta fel a figyelmet, hogy hol lehet segítséget kérni.
Új-Zélandi küldetés Japánban
Proaktív, ügyfélközpontú szolgáltató, amely inkább enyhítené a kockázatokat, nem pedig csak a balesetek következményeivel foglalkozna – ez derül ki az AIG biztosító reklámfilmjéből, amelyben az új-zélandi All Blacks rögbicsapat játékosai Tokió utcáin mentenek életeket, és akadályoznak meg baleseteket egy-egy jól időzített – és eleinte teljesen értelmetlennek tűnő – mélyfogással. „Az online bemutatott film három nappal az indulása után már tízmilliós nézettséget ért el a közösségi oldalakon. Ötletes, kreatív illusztrálása a termék Active Care elnevezésének.
Elnöki ügy
Az Audi Párbaj néven futó kampánya egyedi megoldásokkal, sokszori visszanézésekkel és kikacsintásokkal operál. „A film, mint egy szatíra, a 2016-os amerikai elnökválasztásra reflektál, és a reklámban a jelöltekre utaló tizennyolc easter egg, vagyis kakukktojás van elrejtve. Ilyen például a falba beálló mobil e-mail-üzenete, CLASSIFIED felirattal. Ezek a rejtett utalások pedig garantálják, hogy a befogadó többször is megnézi a reklámot” – véli Lakner.
Élőzés a reklámban
Influencerekkel és élő bejelentkezéssel mutatott eddig nem nagyon látott megoldást a Virgin Holidays, amikor tavaly ősszel – a Brexitre és a hétköznapi dolgozó ember igényeire reagálva – a hosszabb nyaralásokat népszerűsítő, Seize the holiday kampányba fogott. Szombati főműsoridőben, egy tehetségkutató szünetében jelentkezett be élőben 18 különböző helyszínről, hogy megmutassa: a kiadós nyaralások nem csak kevesek kiváltságát jelentik. „Példaértékű, hogy influencereket ilyen kiemelt módon, fő elemként alkalmaztak kampányban, az élő bejelentkezés pedig abszolút innovatív megoldás a reklámban.”
Szuperhősök másképp, ugyanúgy
A Chanel4 We’re The Superhumans című filmje a második legtöbbször megosztott olimpiai reklám lett a közösségi médiában. A testi hátránnyal élők életének teljességét bemutató film lendületes, hangulatos, élettel teli, magával ragadó. A csatorna – amely a 2016-os riói paralimpiára készült ezzel a 2012-ben már bemutatott koncepcióval – még arra is ügyelt, hogy a filmben elhangzó dalt fogyatékkal élő zenészek játsszák fel. „Nagyon szépen elkészített, dinamikus darab. És ami miatt különösen értékes: hatására a felmérések szerint a reklámot megnézők 74 százaléka elfogadóbb, befogadóbb lett a fogyatékkal élőkkel.”
Lány vagyok, és büszke vagyok
Bátorító és megerősítő üzenet fiatal, serdülőkorban lévő lányoknak – erre épül az Always Like a Girl kampánya. A filmben a „Mint egy lány” mondat kapcsán azt modellezik, menyi előítélet, félelem – és mindeközben mekkora erő és önbizalom – kapcsolódhat ehhez a mondathoz. A márka kommunikációja szerint a film megnézése előtt a megkérdezett 16–24 éveseknek csupán a 19 százaléka számolt be pozitív asszociációkról a mondatot hallva, míg a film után már 76 százalék mondta, hogy többé nem látja negatív fényben ezt a kijelentést. A kampány keretében több film is készült az utóbbi években, többek között arról, miért fontos a sport vagy épp a társadalmi előítéletek leépítése.
Papírkutyák
Egyszerűen nagyon szép és letisztult – leginkább ettől különleges a WWF Magyarország We are all connected című díjnyertes reklámja, amely a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a White Rabbit reklámügynökség közös munkája. A két rendező – Ringeisen Dávid és Ruska László – origamifigurákban álmodta meg a természettel egységben élő hétköznapokat. Az alkotás a Cannes Lions reklámfesztiválon kapott bronzoroszlánt dizájn kategóriában, de nem ez volt az egyetlen elismerése: a reklámszakma egyik legfontosabb nemzetközi megméretésén, a londoni D&AD Awards fesztiválon Wood Pencil-díjat nyert.
A fenti cikk eredetileg a HVG Extra Business 2017/3-as számában jelent meg.
A téli lapszám középpontjában a tudásmegosztás és a mentorálás témája áll. Interjúkkal, portrécikkekkel, szakértői anyagokkal próbáljuk bemutatni az életen át tartó tanulás egyik módját, amely megkülönböztethető képességeket kölcsönözhet nekünk. Arról is szót ejtünk, hogy a tudásmegosztás és a mentorálás a minőségi emberi kapcsolatok kialakításában is rendkívüli jelentőséggel bír.
Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha pedig érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
Ma már szinte teljes körű a hozzáférés az információkhoz és adatokhoz, így minden korábbinál fontosabb a kérdés: mi alapján szűrjük meg a sokféle információt, hogyan építhetünk az adatokból gyakorlati tudást. A HVG Extra Business friss lapszámának cikkei ebben segítenek.