Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"49f7fa4c-b028-4c57-a4c0-bd67267775fa","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Szoboszlai kezdőként lépett pályára a hazaiaknál, beadását Luis Diaz lőtte közvetlen közelről az üres kapuba.","shortLead":"Szoboszlai kezdőként lépett pályára a hazaiaknál, beadását Luis Diaz lőtte közvetlen közelről az üres kapuba.","id":"20250511_Szoboszlai-golpasszt-adott-dontetlennel-zarult-a-Liverpool-Arsenal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f7fa4c-b028-4c57-a4c0-bd67267775fa.jpg","index":0,"item":"57cf8e15-3622-44d9-9857-3996bbc11429","keywords":null,"link":"/sport/20250511_Szoboszlai-golpasszt-adott-dontetlennel-zarult-a-Liverpool-Arsenal","timestamp":"2025. május. 11. 20:11","title":"Szoboszlai gólpasszt adott, döntetlennel zárult a Liverpool-Arsenal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e328860-d58f-4e8d-82d1-e708e7c70adf","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Dua Lipa és Sir Elton John is szerepel azon sztárok listáján, akik felszólították Keir Starmer brit miniszterelnököt, úgy frissítse a szerzői jogi törvényeket, hogy azok megvédjék őket a mesterséges intelligenciától (MI).","shortLead":"Dua Lipa és Sir Elton John is szerepel azon sztárok listáján, akik felszólították Keir Starmer brit miniszterelnököt...","id":"20250510_A--brit-zeneszek-es-irok-vedelmet-kernek-a-mesterseges-intelligencia-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e328860-d58f-4e8d-82d1-e708e7c70adf.jpg","index":0,"item":"1a5af6ac-23f7-4a75-8446-b6a5b04ea0c2","keywords":null,"link":"/kultura/20250510_A--brit-zeneszek-es-irok-vedelmet-kernek-a-mesterseges-intelligencia-ellen","timestamp":"2025. május. 10. 19:51","title":"A brit zenészek és írók védelmet kérnek a mesterséges intelligencia ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"314582d2-5968-4908-b68b-e400532f8e5a","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"Az intézkedés alá vont tisztítószerek és piperetermékek ára jellemzően az elmúlt évek inflációja alatti mértékben nőtt, súlyuk pedig olyan alacsony a fogyasztói kosárban, hogy szinte semmilyen hatása nem lesz az árcsökkentésnek.","shortLead":"Az intézkedés alá vont tisztítószerek és piperetermékek ára jellemzően az elmúlt évek inflációja alatti mértékben nőtt...","id":"20250510_drogeria-arresstop-latszatintezkedes-ngm-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/314582d2-5968-4908-b68b-e400532f8e5a.jpg","index":0,"item":"e2661d10-dfa4-416a-8bbf-aed69c003c49","keywords":null,"link":"/kkv/20250510_drogeria-arresstop-latszatintezkedes-ngm-ebx","timestamp":"2025. május. 10. 07:45","title":"A drogériák szívatása az inflációt biztosan nem fogja csökkenteni, de látszatintézkedésnek tökéletes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58713c89-1b81-4a3e-9be8-ad55da5fceb7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Erős V8-as szívómotorral, kézi kapcsolású váltóval és hátsókerék-hajtással csábít vásárlásra ez az újszerű Porsche 928-as.","shortLead":"Erős V8-as szívómotorral, kézi kapcsolású váltóval és hátsókerék-hajtással csábít vásárlásra ez az újszerű Porsche...","id":"20250511_40-eves-megis-szinte-vadonatuj-bukolampas-porsche-928-var-uj-gazdara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58713c89-1b81-4a3e-9be8-ad55da5fceb7.jpg","index":0,"item":"d6bb9683-50cc-451a-a33d-6d0d128d46a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250511_40-eves-megis-szinte-vadonatuj-bukolampas-porsche-928-var-uj-gazdara","timestamp":"2025. május. 11. 07:21","title":"40 éves, mégis szinte vadonatúj bukólámpás Porsche vár új gazdára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fd7ff39-3728-4d0b-bf7c-443c404a7fe2","c_author":"Földes András","category":"360","description":"Az amerikai film nagyon átalakult az utóbbi évtizedekben. Észrevette, hogy egyre kevesebb a pozitív hős? Megmutatjuk, miért volt kellemes a mozi a világháború után, és hogyan tűnt el a határ a hazugság és a valóság közül. Földes András az amerikai film meglepő evolúciójáról.","shortLead":"Az amerikai film nagyon átalakult az utóbbi évtizedekben. Észrevette, hogy egyre kevesebb a pozitív hős? Megmutatjuk...","id":"20250510_Hogyan-josolhatta-meg-Hollywood-Trump-eljovetelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fd7ff39-3728-4d0b-bf7c-443c404a7fe2.jpg","index":0,"item":"1c98bbff-292a-419d-a878-3ac6df2c69b4","keywords":null,"link":"/360/20250510_Hogyan-josolhatta-meg-Hollywood-Trump-eljovetelet","timestamp":"2025. május. 10. 18:00","title":"Hogyan jósolhatta meg Hollywood Trump eljövetelét?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eadc3352-5af7-4345-b491-159f03f08a77","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kommandósok és rendőrök szállták meg a környéket, majd egy fehér autóból elvittek egy volt ukrán diplomatát, akit még éjjel kiutasítottak az országból.","shortLead":"Kommandósok és rendőrök szállták meg a környéket, majd egy fehér autóból elvittek egy volt ukrán diplomatát, akit még...","id":"20250510_ferenciek-tere-rendori-akcio-ukran-kembotrany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eadc3352-5af7-4345-b491-159f03f08a77.jpg","index":0,"item":"d2eb4d37-e00a-4f39-9f62-25cad35e9666","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_ferenciek-tere-rendori-akcio-ukran-kembotrany","timestamp":"2025. május. 10. 12:01","title":"Telex: Köze lehet a Ferenciek terénél pénteken történt rendőri akciónak az ukrajnai kémbotrányhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyikük súlyos büntetést is kapott már.","shortLead":"Egyikük súlyos büntetést is kapott már.","id":"20250510_Magyar-Peter-MNB-bennfentes-kereskedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"a3a15e6a-2ea6-4e5a-b002-ccf2fe12e3fe","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Magyar-Peter-MNB-bennfentes-kereskedelem","timestamp":"2025. május. 10. 09:25","title":"Magyar Péter mellett hat másik személlyel szemben nyomoz az MNB bennfentes kereskedelem gyanúja miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8db3b4cb-f2de-4534-97d7-111a8962d6c3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A politikus arról beszélt, “a baloldal nélkül nincs kormányváltás, nincs országgyűlés”. Azt is közölte: idén is ott lesz a Pride-on, és kiáll a melegek mellett.","shortLead":"A politikus arról beszélt, “a baloldal nélkül nincs kormányváltás, nincs országgyűlés”. Azt is közölte...","id":"20250511_dobrev-klara-dk-bejelentes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8db3b4cb-f2de-4534-97d7-111a8962d6c3.jpg","index":0,"item":"9508c357-a17a-4f68-89c4-30916ba3bf4f","keywords":null,"link":"/itthon/20250511_dobrev-klara-dk-bejelentes-ebx","timestamp":"2025. május. 11. 13:48","title":"\"Itt az én időm\" – Dobrev Klára programot hirdetett válása és férje visszavonulása után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
10 célba ért üzenet - emlékezetes kommunikációs megoldások
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Jó ötletek, megindító vagy megdöbbentő történetek, meglepő technikai megoldások – az utóbbi évek izgalmas kommunikációs és reklámkampányaiból válogattunk Lakner Bertoldnak, a Vermis kreatívigazgatójának segítségével.
Phelps a sötétben
Az vezet a fénybe, amit a sötétben teszel – mondja az Under Armour márka 2016-os reklámjának szlogenje. A film főszereplője a riói olimpiára készülő sztárúszó, Michael Phelps, aki magányosan küzd önmagával. Az embert próbáló élsportolói élet kihívásait ábrázoló kisfilm a megszokottól eltérően nem a csata és a küzdelem irányából mutatja be a sportot, hanem a felkészülés, az edzés szigora és a szenvedés felől. „Paradox módon a filmben a sötétség emeli Phelpset a siker fényébe” – mutat rá Lakner. A Droga5 ügynökség által készített film sikeréhez nem tervezett véletlen is hozzájárult: a film forgatására Phelps a természettel, a világgal és önmagával is küzdő magányos hős imázsára játszó szakállal érkezett.
Rettenet élőben
„Ne nézz farkasszemet a halállal! Figyeld a lámpát, mielőtt lelépsz a járdáról!” – ez volt az üzenete a közutak biztonságáért felelős francia hatóság, a DRIEA és a Serviceplan ügynökség közös kampányának. A Párizst körülvevő Ile-de-France régióban évente 4500 gyalogos esik áldozatul a figyelmetlenségének, így hatásos kampányra volt szükség. Ehhez az eszköz egy digitális plakát, egy mozgásérzékelő és egy hangszóró volt. Ha valaki a piroson akart átkelni, a mozgásérzékelő fékcsikorgáshoz hasonló hangot kapcsolt be, a megrettenő gyalogos arcát pedig rögzítették, és felkerült a plakátra. Mindenki magát látta, ami sokkal nagyobb hatású, mint másnak a képe. Garantált berögzülést eredményez a helyes magatartásról.
Születés, jelenlét, előfizetés
„Szép, érzelmekkel teli, valódi reklámfilm. Kevés az ilyen magyar alkotás” – véli Lakner Bertold a Telekom Magenta 1 családi előfizetési csomagját népszerűsítő filmről, amely egy baba születésének, a gyerek felnövésének, élményeinek és az apa szeretettel teli kételyeinek pillanataira épít. Üzenete pedig megnyugtató: az embernek nincs más tennivalója – legalábbis ahhoz, hogy a dolgok jól alakuljanak –, csak jelen kell lennie. A letisztult, emberi, az öncélúságot mellőző üzenet a különlegessége ennek a filmnek.
Ki látja a verés nyomait?
A gyermekbántalmazás folyamatosan aktuális témája miatt olyan kampányt is beválogattunk, amely 2013-ban futott, de a megvalósítása annyira hatásos és a témára szabott volt, hogy nem maradhatott ki. A gyermekek jogait védő spanyol ANAR Alapítvány a Grey Spain ügynökséggel együtt olyan kültéri megoldást talált ki, amely speciális nyomtatási technológiának köszönhetően lehetővé tette, hogy a plakáton más kép és üzenet jelenjen meg a felnőttek, és más a gyermekek magasságában. Mivel a gyerekek sokszor éppen a bántalmazójukkal együtt sétálnak az utcán, komoly kihívás megfogalmazni a segítő üzenetet. A fotón lévő gyerekek arcán csak alsó perspektívából jelentek meg a bántalmazás nyomai. Felülről nézve, a felnőtt perspektívájából nem látszottak a sebek, és az üzenet sem, amely arra hívta fel a figyelmet, hogy hol lehet segítséget kérni.
Új-Zélandi küldetés Japánban
Proaktív, ügyfélközpontú szolgáltató, amely inkább enyhítené a kockázatokat, nem pedig csak a balesetek következményeivel foglalkozna – ez derül ki az AIG biztosító reklámfilmjéből, amelyben az új-zélandi All Blacks rögbicsapat játékosai Tokió utcáin mentenek életeket, és akadályoznak meg baleseteket egy-egy jól időzített – és eleinte teljesen értelmetlennek tűnő – mélyfogással. „Az online bemutatott film három nappal az indulása után már tízmilliós nézettséget ért el a közösségi oldalakon. Ötletes, kreatív illusztrálása a termék Active Care elnevezésének.
Elnöki ügy
Az Audi Párbaj néven futó kampánya egyedi megoldásokkal, sokszori visszanézésekkel és kikacsintásokkal operál. „A film, mint egy szatíra, a 2016-os amerikai elnökválasztásra reflektál, és a reklámban a jelöltekre utaló tizennyolc easter egg, vagyis kakukktojás van elrejtve. Ilyen például a falba beálló mobil e-mail-üzenete, CLASSIFIED felirattal. Ezek a rejtett utalások pedig garantálják, hogy a befogadó többször is megnézi a reklámot” – véli Lakner.
Élőzés a reklámban
Influencerekkel és élő bejelentkezéssel mutatott eddig nem nagyon látott megoldást a Virgin Holidays, amikor tavaly ősszel – a Brexitre és a hétköznapi dolgozó ember igényeire reagálva – a hosszabb nyaralásokat népszerűsítő, Seize the holiday kampányba fogott. Szombati főműsoridőben, egy tehetségkutató szünetében jelentkezett be élőben 18 különböző helyszínről, hogy megmutassa: a kiadós nyaralások nem csak kevesek kiváltságát jelentik. „Példaértékű, hogy influencereket ilyen kiemelt módon, fő elemként alkalmaztak kampányban, az élő bejelentkezés pedig abszolút innovatív megoldás a reklámban.”
Szuperhősök másképp, ugyanúgy
A Chanel4 We’re The Superhumans című filmje a második legtöbbször megosztott olimpiai reklám lett a közösségi médiában. A testi hátránnyal élők életének teljességét bemutató film lendületes, hangulatos, élettel teli, magával ragadó. A csatorna – amely a 2016-os riói paralimpiára készült ezzel a 2012-ben már bemutatott koncepcióval – még arra is ügyelt, hogy a filmben elhangzó dalt fogyatékkal élő zenészek játsszák fel. „Nagyon szépen elkészített, dinamikus darab. És ami miatt különösen értékes: hatására a felmérések szerint a reklámot megnézők 74 százaléka elfogadóbb, befogadóbb lett a fogyatékkal élőkkel.”
Lány vagyok, és büszke vagyok
Bátorító és megerősítő üzenet fiatal, serdülőkorban lévő lányoknak – erre épül az Always Like a Girl kampánya. A filmben a „Mint egy lány” mondat kapcsán azt modellezik, menyi előítélet, félelem – és mindeközben mekkora erő és önbizalom – kapcsolódhat ehhez a mondathoz. A márka kommunikációja szerint a film megnézése előtt a megkérdezett 16–24 éveseknek csupán a 19 százaléka számolt be pozitív asszociációkról a mondatot hallva, míg a film után már 76 százalék mondta, hogy többé nem látja negatív fényben ezt a kijelentést. A kampány keretében több film is készült az utóbbi években, többek között arról, miért fontos a sport vagy épp a társadalmi előítéletek leépítése.
Papírkutyák
Egyszerűen nagyon szép és letisztult – leginkább ettől különleges a WWF Magyarország We are all connected című díjnyertes reklámja, amely a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a White Rabbit reklámügynökség közös munkája. A két rendező – Ringeisen Dávid és Ruska László – origamifigurákban álmodta meg a természettel egységben élő hétköznapokat. Az alkotás a Cannes Lions reklámfesztiválon kapott bronzoroszlánt dizájn kategóriában, de nem ez volt az egyetlen elismerése: a reklámszakma egyik legfontosabb nemzetközi megméretésén, a londoni D&AD Awards fesztiválon Wood Pencil-díjat nyert.
A fenti cikk eredetileg a HVG Extra Business 2017/3-as számában jelent meg.
A téli lapszám középpontjában a tudásmegosztás és a mentorálás témája áll. Interjúkkal, portrécikkekkel, szakértői anyagokkal próbáljuk bemutatni az életen át tartó tanulás egyik módját, amely megkülönböztethető képességeket kölcsönözhet nekünk. Arról is szót ejtünk, hogy a tudásmegosztás és a mentorálás a minőségi emberi kapcsolatok kialakításában is rendkívüli jelentőséggel bír.
Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha pedig érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
Ma már szinte teljes körű a hozzáférés az információkhoz és adatokhoz, így minden korábbinál fontosabb a kérdés: mi alapján szűrjük meg a sokféle információt, hogyan építhetünk az adatokból gyakorlati tudást. A HVG Extra Business friss lapszámának cikkei ebben segítenek.