Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ec8207ca-818d-408e-8f21-138af1ae88a3","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Bepattantunk egy őszinte biturbó V8 „szívű” Mercedes-AMG GT 63 kormánya mögé és három nap alatt négy országon át igyekeztünk a lehető legtöbb kanyart és kulturális élményt levadászni. Pusztult a benzin, telt az élményzsák és közben nem féltük koptatni a kamera szenzorát.","shortLead":"Bepattantunk egy őszinte biturbó V8 „szívű” Mercedes-AMG GT 63 kormánya mögé és három nap alatt négy országon át...","id":"20250608_pavak-mumiak-szerpentinek-utazas-v8-mercedes-amg-gt-63-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec8207ca-818d-408e-8f21-138af1ae88a3.jpg","index":0,"item":"5d277640-4c80-489c-a659-cccf4f06649d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250608_pavak-mumiak-szerpentinek-utazas-v8-mercedes-amg-gt-63-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 08. 07:59","title":"Pávák, múmiák, szerpentinek és a V8: 1100 kilométeren és 4 országon át AMG kupéztunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d069cc3-5178-46d9-833d-ad30a042e3f4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Megszólalt a Facebook és az Instagram, illetve a szolgáltatásokat összefogó Meta működését is figyelő testület, az Oversight Board, és kijelentette: a cég nem tesz eleget a saját szabályainak betartásáért a csalások megelőzése terén.","shortLead":"Megszólalt a Facebook és az Instagram, illetve a szolgáltatásokat összefogó Meta működését is figyelő testület...","id":"20250606_meta-oversight-board-mesterseges-intelligencia-deepfake-csalasok-problema-ismert-szemelyek-atveresek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d069cc3-5178-46d9-833d-ad30a042e3f4.jpg","index":0,"item":"3c0c20ec-1b5a-41fe-854e-ae1c1f127a96","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_meta-oversight-board-mesterseges-intelligencia-deepfake-csalasok-problema-ismert-szemelyek-atveresek","timestamp":"2025. június. 06. 16:03","title":"A Meta saját felügyeleti szerve szerint sem tesz eleget a cég, hogy leszámoljon a csalásokkal – sőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A lap információi szerint az alvilágban Turek néven ismert feleségét is adócsalással gyanúsítják.","shortLead":"A lap információi szerint az alvilágban Turek néven ismert feleségét is adócsalással gyanúsítják.","id":"20250606_Magyar-Nemzet-Egy-brutalis-maffiagyilkossag-tanuja-is-azok-kozott-van-akiket-a-Nagybani-Piacon-nemreg-letartoztattak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a.jpg","index":0,"item":"5965b7e4-48ab-4423-b563-545102c0e0e6","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Magyar-Nemzet-Egy-brutalis-maffiagyilkossag-tanuja-is-azok-kozott-van-akiket-a-Nagybani-Piacon-nemreg-letartoztattak","timestamp":"2025. június. 06. 21:19","title":"Magyar Nemzet: a Döcher-gyilkosság egyik tanúja is azok között van, akiket a Nagybani Piacon nemrég letartóztattak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az éjszaka megjelent kormányrendelet alapján a lakástámogatásokhoz is begyűrűzhet a készpénzhasználat. Júliustól ugyanis az önerőt akár teljes egészében készpénzben is meg lehet fizetni. Jelenleg a készpénzben teljesített vételárrészlet nem haladhatja meg a vételár – csere esetén a vételár-különbözet – 10 százalékát.","shortLead":"Az éjszaka megjelent kormányrendelet alapján a lakástámogatásokhoz is begyűrűzhet a készpénzhasználat. Júliustól...","id":"20250606_csok-plusz-falusi-csok-torlesztese-juliustol-keszpenzben-is-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd.jpg","index":0,"item":"d72308cc-4bd0-4eaf-8b95-ce7b3d33d06a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250606_csok-plusz-falusi-csok-torlesztese-juliustol-keszpenzben-is-bankmonitor","timestamp":"2025. június. 06. 13:55","title":"Jön a készpénz a falusi csok-nál és a csok plusznál is: zsebből is rendezhető lesz a kapcsolódó vételárrész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37fb3064-a148-45f8-807a-7d469ddcb45f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Autizmus spektrumzavarral élő gyerekek felkészítése az orvosi vizsgálatokra, a mentális egészséget támogató érzelmi naplós app, valamint míg a fiatal lányok pályaválasztását segítő megoldás – ez volt a három legjobb ötlet a Samsung és EdisonKids ötödik éve megtartott innovációs pályázatán. Ami a legjobb, hogy a Megoldások a holnapért című verseny ötletei a középiskolás generációtól jönnek.","shortLead":"Autizmus spektrumzavarral élő gyerekek felkészítése az orvosi vizsgálatokra, a mentális egészséget támogató érzelmi...","id":"20250607_megoldasok-a-holnapert-donto-samsung-edisonkids-dijazottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37fb3064-a148-45f8-807a-7d469ddcb45f.jpg","index":0,"item":"a4cf661b-acd3-4dee-b3e3-5c0d48479523","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_megoldasok-a-holnapert-donto-samsung-edisonkids-dijazottak","timestamp":"2025. június. 07. 18:03","title":"Mit találnak ki manapság a 14-18 évesek azért, hogy jobban éljenek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17446c88-a88c-4318-ba2a-a9a47126d6b2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A korábban megvett jegyeket fel lehet használni.","shortLead":"A korábban megvett jegyeket fel lehet használni.","id":"20250607_Technikai-hiba-miatt-nem-lehet-vegyet-venni-a-BudapestGo-n-keresztul-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17446c88-a88c-4318-ba2a-a9a47126d6b2.jpg","index":0,"item":"941c864c-1d9f-4b5a-b301-6a14e8937ce7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250607_Technikai-hiba-miatt-nem-lehet-vegyet-venni-a-BudapestGo-n-keresztul-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 10:46","title":"Technikai hiba miatt nem lehet vegyet venni a BudapestGo-n keresztül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"549cc4c7-3a47-48b1-a12c-f50189834fd8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hadházy Ákos újabb képeket osztott meg a NER mindennapi luxizásáról, ezúttal a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel milliós dizájner táskáiról.","shortLead":"Hadházy Ákos újabb képeket osztott meg a NER mindennapi luxizásáról, ezúttal a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel...","id":"20250607_Orban-Rahel-es-Vasvari-Vivien-17-millios-Chanel-taskaval-fotozkodtak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/549cc4c7-3a47-48b1-a12c-f50189834fd8.jpg","index":0,"item":"ea944419-02e1-4a80-88e9-7243aef6e293","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Orban-Rahel-es-Vasvari-Vivien-17-millios-Chanel-taskaval-fotozkodtak","timestamp":"2025. június. 07. 11:48","title":"Orbán Ráhel és Vasvári Vivien 1,7 milliós Chanel táskával fotózkodtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f2eb45b-2b86-4a89-8b77-80dc5048878c","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"Az orvost nem pótolják, a szakvéleményét nem helyettesítik, de az ő felügyelete mellett hasznosak lehetnek a hétköznapokban a kifejezetten krónikus betegek számára fejlesztett alkalmazások.","shortLead":"Az orvost nem pótolják, a szakvéleményét nem helyettesítik, de az ő felügyelete mellett hasznosak lehetnek...","id":"20250607_hvg-egeszsegugyi-alkalmazasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f2eb45b-2b86-4a89-8b77-80dc5048878c.jpg","index":0,"item":"a1922c8b-2824-46d8-861d-d8d594690be7","keywords":null,"link":"/360/20250607_hvg-egeszsegugyi-alkalmazasok","timestamp":"2025. június. 07. 17:30","title":"Mutatunk 5 telefonos alkalmazást, amelyek segítenek megőrizni az egészségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
10 célba ért üzenet - emlékezetes kommunikációs megoldások
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Jó ötletek, megindító vagy megdöbbentő történetek, meglepő technikai megoldások – az utóbbi évek izgalmas kommunikációs és reklámkampányaiból válogattunk Lakner Bertoldnak, a Vermis kreatívigazgatójának segítségével.
Phelps a sötétben
Az vezet a fénybe, amit a sötétben teszel – mondja az Under Armour márka 2016-os reklámjának szlogenje. A film főszereplője a riói olimpiára készülő sztárúszó, Michael Phelps, aki magányosan küzd önmagával. Az embert próbáló élsportolói élet kihívásait ábrázoló kisfilm a megszokottól eltérően nem a csata és a küzdelem irányából mutatja be a sportot, hanem a felkészülés, az edzés szigora és a szenvedés felől. „Paradox módon a filmben a sötétség emeli Phelpset a siker fényébe” – mutat rá Lakner. A Droga5 ügynökség által készített film sikeréhez nem tervezett véletlen is hozzájárult: a film forgatására Phelps a természettel, a világgal és önmagával is küzdő magányos hős imázsára játszó szakállal érkezett.
Rettenet élőben
„Ne nézz farkasszemet a halállal! Figyeld a lámpát, mielőtt lelépsz a járdáról!” – ez volt az üzenete a közutak biztonságáért felelős francia hatóság, a DRIEA és a Serviceplan ügynökség közös kampányának. A Párizst körülvevő Ile-de-France régióban évente 4500 gyalogos esik áldozatul a figyelmetlenségének, így hatásos kampányra volt szükség. Ehhez az eszköz egy digitális plakát, egy mozgásérzékelő és egy hangszóró volt. Ha valaki a piroson akart átkelni, a mozgásérzékelő fékcsikorgáshoz hasonló hangot kapcsolt be, a megrettenő gyalogos arcát pedig rögzítették, és felkerült a plakátra. Mindenki magát látta, ami sokkal nagyobb hatású, mint másnak a képe. Garantált berögzülést eredményez a helyes magatartásról.
Születés, jelenlét, előfizetés
„Szép, érzelmekkel teli, valódi reklámfilm. Kevés az ilyen magyar alkotás” – véli Lakner Bertold a Telekom Magenta 1 családi előfizetési csomagját népszerűsítő filmről, amely egy baba születésének, a gyerek felnövésének, élményeinek és az apa szeretettel teli kételyeinek pillanataira épít. Üzenete pedig megnyugtató: az embernek nincs más tennivalója – legalábbis ahhoz, hogy a dolgok jól alakuljanak –, csak jelen kell lennie. A letisztult, emberi, az öncélúságot mellőző üzenet a különlegessége ennek a filmnek.
Ki látja a verés nyomait?
A gyermekbántalmazás folyamatosan aktuális témája miatt olyan kampányt is beválogattunk, amely 2013-ban futott, de a megvalósítása annyira hatásos és a témára szabott volt, hogy nem maradhatott ki. A gyermekek jogait védő spanyol ANAR Alapítvány a Grey Spain ügynökséggel együtt olyan kültéri megoldást talált ki, amely speciális nyomtatási technológiának köszönhetően lehetővé tette, hogy a plakáton más kép és üzenet jelenjen meg a felnőttek, és más a gyermekek magasságában. Mivel a gyerekek sokszor éppen a bántalmazójukkal együtt sétálnak az utcán, komoly kihívás megfogalmazni a segítő üzenetet. A fotón lévő gyerekek arcán csak alsó perspektívából jelentek meg a bántalmazás nyomai. Felülről nézve, a felnőtt perspektívájából nem látszottak a sebek, és az üzenet sem, amely arra hívta fel a figyelmet, hogy hol lehet segítséget kérni.
Új-Zélandi küldetés Japánban
Proaktív, ügyfélközpontú szolgáltató, amely inkább enyhítené a kockázatokat, nem pedig csak a balesetek következményeivel foglalkozna – ez derül ki az AIG biztosító reklámfilmjéből, amelyben az új-zélandi All Blacks rögbicsapat játékosai Tokió utcáin mentenek életeket, és akadályoznak meg baleseteket egy-egy jól időzített – és eleinte teljesen értelmetlennek tűnő – mélyfogással. „Az online bemutatott film három nappal az indulása után már tízmilliós nézettséget ért el a közösségi oldalakon. Ötletes, kreatív illusztrálása a termék Active Care elnevezésének.
Elnöki ügy
Az Audi Párbaj néven futó kampánya egyedi megoldásokkal, sokszori visszanézésekkel és kikacsintásokkal operál. „A film, mint egy szatíra, a 2016-os amerikai elnökválasztásra reflektál, és a reklámban a jelöltekre utaló tizennyolc easter egg, vagyis kakukktojás van elrejtve. Ilyen például a falba beálló mobil e-mail-üzenete, CLASSIFIED felirattal. Ezek a rejtett utalások pedig garantálják, hogy a befogadó többször is megnézi a reklámot” – véli Lakner.
Élőzés a reklámban
Influencerekkel és élő bejelentkezéssel mutatott eddig nem nagyon látott megoldást a Virgin Holidays, amikor tavaly ősszel – a Brexitre és a hétköznapi dolgozó ember igényeire reagálva – a hosszabb nyaralásokat népszerűsítő, Seize the holiday kampányba fogott. Szombati főműsoridőben, egy tehetségkutató szünetében jelentkezett be élőben 18 különböző helyszínről, hogy megmutassa: a kiadós nyaralások nem csak kevesek kiváltságát jelentik. „Példaértékű, hogy influencereket ilyen kiemelt módon, fő elemként alkalmaztak kampányban, az élő bejelentkezés pedig abszolút innovatív megoldás a reklámban.”
Szuperhősök másképp, ugyanúgy
A Chanel4 We’re The Superhumans című filmje a második legtöbbször megosztott olimpiai reklám lett a közösségi médiában. A testi hátránnyal élők életének teljességét bemutató film lendületes, hangulatos, élettel teli, magával ragadó. A csatorna – amely a 2016-os riói paralimpiára készült ezzel a 2012-ben már bemutatott koncepcióval – még arra is ügyelt, hogy a filmben elhangzó dalt fogyatékkal élő zenészek játsszák fel. „Nagyon szépen elkészített, dinamikus darab. És ami miatt különösen értékes: hatására a felmérések szerint a reklámot megnézők 74 százaléka elfogadóbb, befogadóbb lett a fogyatékkal élőkkel.”
Lány vagyok, és büszke vagyok
Bátorító és megerősítő üzenet fiatal, serdülőkorban lévő lányoknak – erre épül az Always Like a Girl kampánya. A filmben a „Mint egy lány” mondat kapcsán azt modellezik, menyi előítélet, félelem – és mindeközben mekkora erő és önbizalom – kapcsolódhat ehhez a mondathoz. A márka kommunikációja szerint a film megnézése előtt a megkérdezett 16–24 éveseknek csupán a 19 százaléka számolt be pozitív asszociációkról a mondatot hallva, míg a film után már 76 százalék mondta, hogy többé nem látja negatív fényben ezt a kijelentést. A kampány keretében több film is készült az utóbbi években, többek között arról, miért fontos a sport vagy épp a társadalmi előítéletek leépítése.
Papírkutyák
Egyszerűen nagyon szép és letisztult – leginkább ettől különleges a WWF Magyarország We are all connected című díjnyertes reklámja, amely a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a White Rabbit reklámügynökség közös munkája. A két rendező – Ringeisen Dávid és Ruska László – origamifigurákban álmodta meg a természettel egységben élő hétköznapokat. Az alkotás a Cannes Lions reklámfesztiválon kapott bronzoroszlánt dizájn kategóriában, de nem ez volt az egyetlen elismerése: a reklámszakma egyik legfontosabb nemzetközi megméretésén, a londoni D&AD Awards fesztiválon Wood Pencil-díjat nyert.
A fenti cikk eredetileg a HVG Extra Business 2017/3-as számában jelent meg.
A téli lapszám középpontjában a tudásmegosztás és a mentorálás témája áll. Interjúkkal, portrécikkekkel, szakértői anyagokkal próbáljuk bemutatni az életen át tartó tanulás egyik módját, amely megkülönböztethető képességeket kölcsönözhet nekünk. Arról is szót ejtünk, hogy a tudásmegosztás és a mentorálás a minőségi emberi kapcsolatok kialakításában is rendkívüli jelentőséggel bír.
Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha pedig érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
Ma már szinte teljes körű a hozzáférés az információkhoz és adatokhoz, így minden korábbinál fontosabb a kérdés: mi alapján szűrjük meg a sokféle információt, hogyan építhetünk az adatokból gyakorlati tudást. A HVG Extra Business friss lapszámának cikkei ebben segítenek.