szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha az éttermi szektorral kezdjük, számos mediterrán hálózat kíván betörni a magyar piacra. A spanyol Jamaica Cafe, a Tapasbar, az Abbasid Döner Kebab, vagy a Cantina Mariachi már közel egy éve keres kizárólagos partnert hazánkban. A Delifrance francia látványpékség azonban kivonult a magyar piacról.

Számos amerikai „óriás” sem jelent meg még a magyar piacon, mint a Papa John’s vagy a Domino’s Pizza. Komoly érdeklődést mutat hazánk iránt az argentin Applebee’s amely megkezdte az elmúlt évben terjeszkedését már Romániában.

Ruha
Ruházati szektorban itt kopogtat az Alain Delon, az olasz Oviesse, a spanyol October, a francia Phildar, az angol, tinédzserek számára kollekciókat ajánló Tammy fashion. A gyermek ruházatot kínálók közül már több partnerrel tárgyalt a spanyol Caribu és portugál Petit Patapon, valamint a Bambola de a görög Sam 0-13 és Marasil is érdeklődik hazánk iránt.

A kiegészítők széles választékát kínáló, többszáz egységgel bíró franchise-hálózat közül több is várat még magára a magyar piacon. Ilyen például az angol Accessorize, vagy a francia Lollipop. A portugál Lune Bleu viszont már több magyar érdeklődővel tárgyal, így hamarosan találkozhatunk egységeivel a bevásárlóközpontokban.

Ingatlan
Az ingatlan szektorban a két nagy spanyol franchise-hálózat az Alfa Inmobiliaria, valamint az MC Inmobiliaria is megtette a kezdő lépéseket a magyarországi piacra lépéshez, ezenkívül az amerikai Century 21 kelet-európai mester partnere idén kezdi meg terjeszkedését. Nem talált még partnert a francia Laforet.

Szépségszalon
Szépségszalonokból sem tartják még telítetnek a hazai piacon, számos francia hálózat a Citron Vert, Alpha Beauté, a spanyol Cellulem Block, a portugál Body Concept régóta kacsingat a magyar piac felé. Néhányan új koncepcióval kívánnak betörni régiónkba, karcsúsító kezeléseket kínálva mindössze párszáz forintért.

Bútor
Bútor-hálózatok részéről is tapasztalható érdeklődés, két éve keres partnert a dán konyhabútort gyártó HTH hálózat és idén kezdi meg a magyar piac sajátosságainak megismerését a spanyol Kolonial Home, valamint a francia Cuisine Schmidt.

Reklám
A reklámozás területén új megoldást ajánló amerikai Sigh-A-Rama már több éve keres partnert a magyar piacon, és nálunk kíván terjeszkedni a spanyol Mediawall amely az utcán látható mozgókép technikát kívánja forradalmasítani. Idén kezdi meg hálózatának kiépítését a spanyol eredetű „mozgó-képeket” kínáló Dinamix hálózat is, amely novemberben írta alá mester szerződését egy pécsi vállalkozóval. Nagy hiány van az otthon végezhető franchise-hálózatokból, ilyen az otthoni betegápolásban segítséget ajánló angol Care Services.Egy biztos, számos külföldi hálózattal fogunk megismerkedni a 2008-as esztendőben, hiszen még nem telített a magyar piac és jelenleg nem érezhető az érdeklődés csökkenése hazánk iránt.

 

www.franchiseportal.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Hogyan csábíthatunk több nőt a franchise hálózatba?

Sokakban felmerülhet a kérdés, a franchise vajon nemtől függetlenül működik-e? Talán a férfiak jobb gyakorlati érzéke, vagy a nők jobb intuíciós képessége segíti inkább a sikeres hálózatműködtetést? Ezt nem könnyű eldönteni, az mindenesetre tény, hogy kevesebb női franchise-tulajdonos van, mint férfi. Érdemes-e egyáltalán franchise-ba vágniuk?

hvg.hu Vállalkozás

Fekete-fehér karácsony franchise módra

Karácsony előtt a franchise hálózatok is igyekeznek mindent bevetni a forgalom megsokszorozásáért. Az éttermek, a virágboltok és a szépségszalonok aratják le a babérokat ilyenkor, a fogyasztószalonok azonban lehúzhatják a rolót évvégén. Íme egy válogatás a karácsonyi időszakra készülő hálózatok kínálatából.

hvg.hu Vállalkozás

Gomba módra szaporodnak a franchise-hálózatok

Folyamatosan nő a franchise-hálózatok, valamint a franchise iránt érdeklődő vállalkozók száma. A Dakexpo franchise tanácsadó cég adatai szerint húsz százalékkal nőtt az új hálózatok és harminc százalékkal a franchise-hálózatba belépni kívánó vállalkozók száma. Jelentős növekedést mutat a külföldi franchise-hálózatokat megkereső és mester franchise-t vásárló vállalkozók aránya is.