Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f75d2b2c-8b0d-41d1-ab5e-6fd2e8e3ba7e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A zászlóshajó kategóriás Maextro S800 a gyártó szerint nagyobb, mint a kínai autók 99,99 százaléka.","shortLead":"A zászlóshajó kategóriás Maextro S800 a gyártó szerint nagyobb, mint a kínai autók 99,99 százaléka.","id":"20241127_huawei-maextro-s800-luxusauto-a-maybachra-es-a-rolls-roycera-tamad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f75d2b2c-8b0d-41d1-ab5e-6fd2e8e3ba7e.jpg","index":0,"item":"fefc8904-8ce8-4ffb-9dd2-f037243010c1","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_huawei-maextro-s800-luxusauto-a-maybachra-es-a-rolls-roycera-tamad","timestamp":"2024. november. 27. 08:41","title":"A Huawei új luxusautója már a Maybachra és a Rolls-Royce-ra támad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9058a2b3-2f53-4cf5-8239-b9d2d51cfff8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az uszoda vezetőjét nem tudta átverni, két év börtönt kapott.","shortLead":"Az uszoda vezetőjét nem tudta átverni, két év börtönt kapott.","id":"20241127_bortonbuntetes-megtartasos-rablas-budapesti-uszoda-defibrillator","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9058a2b3-2f53-4cf5-8239-b9d2d51cfff8.jpg","index":0,"item":"34694798-9b06-43ac-9413-dc3cc8a8d8d8","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_bortonbuntetes-megtartasos-rablas-budapesti-uszoda-defibrillator","timestamp":"2024. november. 27. 10:28","title":"Infarktust szimulálva próbálta meg ellopni egy budapesti uszoda defibrillátorát egy férfi, két évet kapott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e5b23e2-475d-4e46-919c-3e71e6a6457c","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy nagy hullám borította fel a turistahajót, hét embert még keresnek.","shortLead":"Egy nagy hullám borította fel a turistahajót, hét embert még keresnek.","id":"20241127_tulelo-voros-tenger-elsullyedt-hajo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e5b23e2-475d-4e46-919c-3e71e6a6457c.jpg","index":0,"item":"4c97b0e3-2adb-4159-8b08-78c39ab905d7","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_tulelo-voros-tenger-elsullyedt-hajo","timestamp":"2024. november. 27. 06:03","title":"Öt túlélőt találtak a Vörös-tengerben egy nappal azután, hogy elsüllyedt a hajójuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f871d68c-ad70-4c8b-9a02-b8e2f5d94bb4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A videót készítő szemtanú szerint egy Mercedes sofőrjének nem tetszett, hogy a futár megállt előtte.","shortLead":"A videót készítő szemtanú szerint egy Mercedes sofőrjének nem tetszett, hogy a futár megállt előtte.","id":"20241127_futar-mercedes-gazolas-verekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f871d68c-ad70-4c8b-9a02-b8e2f5d94bb4.jpg","index":0,"item":"3ece9cb3-01d0-47e1-9c1c-d41ae9d339d8","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_futar-mercedes-gazolas-verekedes","timestamp":"2024. november. 27. 19:36","title":"Videó: elgázoltak és megvertek egy futárt a IX. kerületben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1ee05bb-6c89-4182-92af-deda8989f94f","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Claudia Sheinbaum mexikói elnök szerdán kijelentette, hogy Mexikó válaszintézkedéseket fog hozni, ha Donald Trump megválasztott amerikai elnök valóban bevezeti a 25 százalékos általános vámtarifát. Mexikó kormánya figyelmeztetett, hogy ez akár 400 ezer amerikai munkahely megszűnését is jelentheti, és jelentősen növelheti az amerikai fogyasztók kiadásait.","shortLead":"Claudia Sheinbaum mexikói elnök szerdán kijelentette, hogy Mexikó válaszintézkedéseket fog hozni, ha Donald Trump...","id":"20241128_Mexiko-szerint-400-ezer-amerikai-munkahely-megszuneset-eredmenyezne-Trump-vamtarifaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1ee05bb-6c89-4182-92af-deda8989f94f.jpg","index":0,"item":"ef8c0dd4-63a8-4c37-aab8-c0ecd4e48383","keywords":null,"link":"/kkv/20241128_Mexiko-szerint-400-ezer-amerikai-munkahely-megszuneset-eredmenyezne-Trump-vamtarifaja","timestamp":"2024. november. 28. 07:39","title":"Mexikó szerint 400 ezer amerikai munkahely megszűnését eredményezné Trump vámtarifája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8a01703-51e6-4a98-a225-cd6db2d395bf","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A hírt Joe Biden amerikai elnök jelentette be. ","shortLead":"A hírt Joe Biden amerikai elnök jelentette be. ","id":"20241126_Tuzszunetrol-allapodott-meg-Izrael-es-Libanon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8a01703-51e6-4a98-a225-cd6db2d395bf.jpg","index":0,"item":"8cf8c1b1-9913-44e2-b966-506f0b83f91f","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_Tuzszunetrol-allapodott-meg-Izrael-es-Libanon-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 22:39","title":"Tűzszünetről állapodott meg Izrael és Libanon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"614eda67-055e-4ad1-8031-c874dc842c08","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Huawei négy mobilt is bemutatott a Mate 70-sorozaton belül, ám ezek között csak minimális a differencia. Nem úgy az árukban.","shortLead":"A Huawei négy mobilt is bemutatott a Mate 70-sorozaton belül, ám ezek között csak minimális a differencia. Nem...","id":"20241127_huawei-mate-70-mate-70-pro-okostelefon-specifikacio-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/614eda67-055e-4ad1-8031-c874dc842c08.jpg","index":0,"item":"54dac141-81a3-4dc5-8eb6-7a68362a2438","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_huawei-mate-70-mate-70-pro-okostelefon-specifikacio-arak","timestamp":"2024. november. 27. 12:03","title":"Bemutatkoztak a Huawei új mobiljai: itt a Mate 70 és a Mate 70 Pro","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43704355-f133-4d03-a76f-648c3f98141b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Oroszország-szakértő szerint a szöveg Orbán és beosztottja, Árpási Botond egy korábbi közös cikkéből van átemelve.","shortLead":"Az Oroszország-szakértő szerint a szöveg Orbán és beosztottja, Árpási Botond egy korábbi közös cikkéből van átemelve.","id":"20241128_racz-andras-orban-balazs-doktori-disszertacio-atvetel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43704355-f133-4d03-a76f-648c3f98141b.jpg","index":0,"item":"67f1d4db-d5f7-484f-b3dc-952baafce234","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_racz-andras-orban-balazs-doktori-disszertacio-atvetel","timestamp":"2024. november. 28. 13:56","title":"Rácz András szerint Orbán Balázs disszertációja legalább kilencoldalnyi, hivatkozás nélkül átvett szöveget tartalmaz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jelenleg az e-mail a leghatékonyabb eszköze az online vásárlók elérésének. Magyarországon mégsem annyira népszerű, mint lehetne. Ennek okait próbálta megtalálni a következő kutatás.
Az email-marketing története
Az e-mail az 1990-es évek óta létezik, ahogy az internet kezdett egyre népszerűbbé válni. A cégek gyorsan ráeszméltek, hogy ez egy nagyszerű módja a vásárlók elérésének. Sokkal olcsóbb volt mint a direkt levelek kiküldése a vásárlók otthonába. Az 1995-ös évben már több ajánlatot küldtek ki e-mailben mint amennyit a hagyományos úton (USA adat). A cégek rengeteg pénzt kezdtek el költeni az e-mail marketing kampányaikra, mely kampányok persze nem keverendőek össze a spam-mel (kéretlen levél). Az e-mail marketing azonban egy óriási korláthoz érkezett amikor elkezdtek terjedni a spam szűrők. Sok e-mail marketing kampányt át kellett alakítani mert a leveleket megfogták a szűrők. A vállalatok pénzt kezdtek veszíteni a kampányokon és igazán számottevő eredményeket sem realizáltak. Jóllehet néhány ügyes programozó és cég hamar rájött, hogyha megfelelően használják a feladó és a tárgy mezőt, akkor az üzenetek nem akadnak fent a spam szűrőn.
A magyar helyzet
Az 1995-ös években itthon még éppen csak kezdett elterjedni az internet és alig pár száz számítógép kapcsolódott rá. Jóllehet 2006-ban már a 14-70 éves lakosság egyharmadának volt legalább egy helyen internet-hozzáférése. (Mindenesetre megállapítható, hogy jó pár éves lemaradásban vagyunk a nyugathoz képest e-területen.
Az e-mail marketing üzletszerű használata hazánkban még csak néhány éves múltra tekint vissza és az elért eredményekből úgy tűnik, hogy csak kevés hazai marketinges járt utána mitől működik igazán az e-mail marketing nyugaton. Ugyanis csak néhány olyan cég akad itthon, aki említésre méltó sikereket ért el a használatával. Ráadásul – mint ahogy minden más területen is – az eszköz minden jó és rossz hatása egyszerre szakadt ránk. Sok kezdő felhasználó a gyors meggazdagodás reményében a szabályokat nem betartva (merthogy sokan, sokáig nem is tudták, hogy azok is vannak) elkezdett kéretlen leveleket küldözgetni, vásárolt listákra. Persze ez sem tett jót az e-mail marketing jó hírének.
Miután hazai viszonylatban a fentebb vázolt nehézségeket tapasztaltuk, úgy döntöttünk, hogy nem hagyatkozunk a feltételezésekre, hanem kiderítjük a valódi okát, vajon Végeztünk egy kutatást, melynek során közel 1000 értékelhető válaszkérdőív született az Internet-Marketing.hu oldal hírlevél olvasói körében.
Íme az eredmények:
• E-mail marketing tevékenységgel a válaszadók valamivel több mint 10 százaléka foglalkozik csak komolyan - saját bevallása szerint. De mindnyájan szeretnének több eredményt elérni, mert nem elégedettek. Ők azok, akik próbálkoznak hírlevél kiküldéssel vagy folyamatos akciós ajánlatok e-mailben való kiküldésével. Válaszaikból kiderül, hogy annak ellenére, hogy „komolyan” foglalkoznak vele, hetente csak néhány órát szánnak e-mail marketing tevékenységükre. A gyorsabb és olcsóbb, a célpiachoz konkrétabban szóló kommunikáció reményében kezdtek bele a technikába.
• A válaszadók közel 40 százaléka saját meghatározása szerint alapszinten alkalmazza az e-mail marketinget, de fejleszteni szeretné ezen tevékenységét. Az ebbe a csoportba tartozók hasonló okok miatt kezdtek el foglalkozni a technikával mint az első csoport, de itt még felmerült az a tény is, hogy a versenytársak is alkalmazzák már ezért ők is elkezdték. Feltételezzük, hogy az alapszinten való foglalkozás fogalma kimerül évente néhány e-mail több címzettnek történő kiküldésében.
• A válaszadók közel fele tervezi, hogy alkalmazza majd a jövőben az e-mail marketinget. Az összes közül ez a legjellemzőbb válasz. Feltételezzük, hogy ez az a csoport, aki valószínűleg nem fogja alkalmazni a technikát, csak kapaszkodik a reménybe, hogy bármikor elkezdheti és ha majd egyszer nekilát, akkor sikeresen űzi majd.
• A válaszadók valamivel több mint 7 százaléka nem is szándékozik foglalkozni e-mail marketing technikával. Ők azok akik igényt tartanak a weben ingyenesen fellelhető érdekes e-mail marketing témájú cikkekre, de vagy el sem olvassák, vagy ha elolvassák, akkor sem alkalmazzák soha.
Szinte minden válaszadónál megegyeztek azok a tényezők, melyek nehézséget okoznak számukra e-mail marketing tevékenységük során. Legjellemzőbb a félelem a spam szűrőktől, míg második legnehezebb tényezőnek gondolják az érdeklődők számára vonzó, kreatív szövegek és feliratkozó gyűjtő ablakok elkészítését. A következő a sorban a hírlevelek és a feliratkozók kezelésének technikai része, melyet túl bonyolultnak tartanak ahhoz, hogy egyedül megoldják, vagyis a konkrét gyakorlati lépések okozzák a fő kételyeket. Ebben az is szerepet játszhat, hogy még nem használják a technikát és egyáltalán nincs tapasztalatuk annak nehézségéről vagy egyszerűségéről Egyszóval sokkal de sokkal több ismeretanyagra lenne szükségük, hogy bele merjenek vágni a használatba.
Természetesen a szokásos „túl sokba kerülne” és „nincs rá elég időm” is szerepel a félelmek között a sor végén. Ezek a válaszok azt sejtetik, hogy a válaszadók sok mindennel nincsenek tisztában az e-mail marketinggel kapcsolatosan, és a köztudatban elterjedt félelmekre alapoznak. Az is világosan látszik azonban, hogy az eszközt aktívan használók tisztában vannak annak előnyeivel. Miért nem érik el mégsem a kívánt eredményeket? A hiányos ismeretek miatt. Milyen ismeretek szükségesek a sikeres e-mail marketinghez? Sok kezdő e-mail marketinges félreértésben él amikor belevág a hírlevél publikálásba. Nem hiszik el, hogy valóban tudás szükséges ahhoz, hogy megfelelően hírlevelezzen valaki. Persze bele is buknak és megállapítják, hogy az e-mail marketing nem működik. Számukra álljon itt tanulságul a következő rész.
Az e-mail marketing tevékenységhez szükséges ismeretek:
• Szerkesztői ismeretek: a megfelelő levelek (cikkek) megírása, szerkesztése, átolvasása, kiküldés előtt. • Információs rendszerkezelési ismeretek: adatbázis menedzselés – a levelezési listára feliratkozottak kezelése, e-mail szoftver kezelése. • Internet marketing ismeretek: feliratkozás népszerűsítése a címgyűjtés érdekében. • Értékesítési ismeretek: hírlevélben kiküldendő ajánlatok kitalálása, kidolgozása, a megrendelések kezelése. A legnagyobb hiba, amit a kezdő hírlevelezők elkövetnek, hogy tervezés nélkül kezdenek bele a tevékenységbe, egyedül, a fenti ismeretekkel nem rendelkezve.
A megoldás:
A felzárkózáshoz szükséges első és legfontosabb lépés a magyar piac számára tehát az e-mail marketing technika használatához szükséges tudás megszerzése. Az e-mail marketing nem merül ki az egy egyszerű üzleti levelezésben. Nem annyit jelent, hogy a postafiókunkból egyszerre több levelet küldünk ki, több címzettnek és ha ügyesen megoldjuk akkor nem látják egymást a feladók. Még a személyre szabottságnál (név szerinti megszólítás) is sokkal többet jelent.
Az e-mail marketing technika nem csak hírlevél kiküldésre alkalmas, hanem például információ begyűjtésére és sok minden másra is, mely lépések ugyanúgy szükségesek a siker eléréséhez mint a levél szövegének megírása. Természetesen a fentiekkel nem elriasztani a hírlevelezéstől. Sőt! Napjaink és a jövő kommunikációs eszközéről beszélünk, amit meg kell tanulnunk megfelelően használni, ha lépést akarunk tartani a fejlődéssel. Ha viszont elsajátítjuk és kitapasztaljuk mitől is működik igazán jól ez a technika, akkor sokkal több eredmény aknázható ki a segítségével mint hinnénk.
Fontos tehát, hogy aki e-mail marketing tevékenységbe kezd, készüljön fel egy megfelelő oktató anyag segítségével és szerezze be a megfelelő szoftvereket, hogy megtanulja és begyakorolja az egyes lépéseket.
A Riporterek Határok Nélkül (RSF) az UNESCO védnökségével március 12-én tartja az internetes szólásszabadság első világnapját - jelentette be csütörtökön a nemzetközi újságíró jogvédő szervezet közleményében.
Az internetező felnőttek 55 százaléka biztos benne, hogy vasárnap részt vesz a népszavazáson, további 15 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy elmegy szavazni – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Bár jelentős azok aránya, akik még bizonytalanok vagy nem árulják, el miként voksolnak, az szinte biztosan állítható, hogy a netpolgárok körében mindhárom kérdésben az igenek vannak többségben.
Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.