Tetszett a cikk?

Az internetes reklámköltés évről-évre növekszik, de a kis-és középvállalatok sokszor tanácstalanul állnak az „új” csatorna előtt, hiszen egy viszonylag ismeretlen világban szeretnék eredményesen népszerűsíteni cégüket. De hogyan használja egy cég hatékonyan az internetes reklámokat? Az internetes reklámköltés évről-évre növekszik, de a kis-és középvállalatok sokszor tanácstalanul állnak az „új” csatorna előtt, hiszen egy viszonylag ismeretlen világban szeretnék eredményesen népszerűsíteni cégüket. De hogyan használja egy cég hatékonyan az internetes reklámokat?

Az internetes reklámpiac jelenlegi „slágertermékei” nem mindig ár-érték arányosak. A kkv szektor képviselői nincsenek tisztában az összes hirdetési lehetőséggel, pedig nem árt szem előtt tartani, hogy a legtöbb szolgáltatónál időalapú a számlázás és a hatékonysághoz sok megjelenés szükséges. A kettő együtt már egy közepes kampánynál is olyan költségeket eredményez, ami egy kis cég esetében komoly összegnek számít.

Boxok, szponzoráció, alálinkelt szöveges hirdetések


Természetesen az online reklámok használatánál is el kell dönteni a kampány célját és annak megfelelően kiválasztani a legmegfelelőbb formát. Mondjuk, ha a vállalati imázs növelése a cél, akkor hatékony és közepes költségű megoldás lehet a rovatszponzoráció, amelynek lényege, hogy egy cég egy médium neki legmegfelelőbb rovatát „támogatja” pár hónaptól kezdve akár egy évig is. Ezzel növelhető a vállalat ismertsége, illetve az érdeklődőket folyamatos impulzus éri a céggel kapcsolatban, akárhányszor az őket érdeklő rovatot olvassák. A szponzoráció hatékonysága növelhető, például egy közös játékkal vagy valamilyen témában kiírt szavazással, természetesen a felhasználók valamilyen formájú ösztönzésével. Másik hatékony lehetőség, ha egy cég pr cikkek leközlésével egészíti ki a szponzorálást.

Persze ezek mellett még jó néhány lehetőség közül lehet válogatni, ha egy cég egy nagyobb eseményre készül, vagy fontos terméket dob piacra, akkor igaz kicsit drágább költségekkel, de készíttethet egy microsite-ot, ami gyakorlatilag egy látványos kis webszájt, ami csak egy adott dologgal/termékkel foglalkozik. Legszemléletesebben úgy lehetne megfogalmazni, hogy a microsite nem más, mint egy weboldal a weboldalban.

PPC reklámok: mik ezek és miért hatékonyak?

A PPC (vagy CPC) hirdetések a hazai online reklámok legújabb generációjához tartoznak. Persze ez a fajta fizetési lehetőség nem új keletű, csak hazánkban az utóbbi években kezdte meg hódító hadjáratát. A Pay per Click (vagy Cost per click) kattintás alapú elszámolást jelent, azaz csak azok után a megjelenések után fizet a hirdető cég, amire kákattintanak az érdeklődők, ezáltal a hirdető oldalán folytatva tovább a böngészést.

Az, hogy végül kiből lesz ügyfél, az már a vállalati webszájton és a cégen múlik, mindenesetre elmondható, hogy ha egy vállalkozás jól használja a PPC kampányokat, akkor ezzel az egyik leghatékonyabb és legjobb ár/érték aránnyal rendelkező megoldással elérheti minden hirdető álmát, költségcsökkentés mellett a kampány hatékonyságának növekedését. Mivel a PPC hirdetésekben nagy lehetőségek rejlenek, és mert itthon is folyamatosan nő a használata, ezért a jövőben részletesebben is foglalkozunk a témával.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!