szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Duplájára emelné a megvásárolható termékek listáját a Bookline – írja a Napi Gazdaság.

Tegnap nyitotta meg Shopline.hu univerzális webáruházát a Bookline Nyrt. A társaság már a tavaly karácsonyi szezonban is több százezer könyvön kívüli terméket kínált, ezeket január 15-től már az új márkanév alatt érhetik el a vásárlók. A Bookline a könyvpiac általános zsugorodása ellenére 4 és 5 százalék közötti árbevétel-bővülést ért el 2011-ben., elsősorban a kiemelkedő karácsonyi forgalom hatására – mondta a Napi Gazdaságnak Starcz Ákos, a társaság vezérigazgatója.

Bookline

A könyvüzletág forgalma tavaly november-decemberben 14 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, az egyéb termékek (a Bookline-on eddig is lehetett vásárolni többek között parfümöket, játékokakat) eladása pedig 25 százalék feletti mértékben bővült. A könyveladások néhány százalékos bővüléssel zárták az egész évet – tette hozzá Starcz.

A várakozás szerint a könyvpiacon nem lesz pozitív változás, ez indokolta, hogy a Bookline új stratégiája nagyobb hangsúlyt fektessen az egyéb termékekre. A társaság tavaly ősztől bővítette jelentősen palettáját, a megvásárolható termékek számát pedig a jelenlegi duplájára emelné az év végéig, ezzel átlépve az egymillió feletti termékvolument. Az új modellel 10 százalék feletti árbevétel- és ennél magasabb eredményjavulást vár a vállalat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!