szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyelőre kevés magyar fogyasztó fekteti be pénzét; arányuk 9 százalék, szemben a globális 33 százalékkal. Aki mégis erre adja a fejét, elsősorban a befektetési alapokat keresi, szemben a globális trenddel, ami a részvények népszerűségét mutatja.

A magyarok befektetőként másként viselkednek, mint sok más ország polgárai. Nálunk az internet használók 9 százaléka fekteti be pénzét, eltérően a 33 százalékos globális és 16 százalékos európai átlagtól – derül ki a Nielsen kutatásaiból. Magyarországon befektetési alapba invesztálnak legtöbben, míg globálisan legelterjedtebb a részvény. Magyarországon a befektetők 48 százaléka rendelkezik befektetési alap  termékével, részvénnyel 34, kötvénnyel/állampapírral 20, devizapiaci befektetéssel 16, többféle lehetőséget kombináló strukturált befektetési termékkel 11, arannyal, ezüsttel vagy drágakővel pedig 9 százalék.

Ettől eltérően, a vizsgált ötvenhat ország átlagában a válaszadók több mint kétharmada (67 százalék) részesíti előnyben a részvényt. Utána következik a befektetési alap (52), arany, ezüst vagy drágakő (33), kötvény (32), devizapiaci befektetés (21) és strukturált befektetési termék (11).

"Ahogyan a világgazdaság továbbra is utakat keres a növekedés gyorsítására, a fogyasztók egyre inkább hajlandók megtakarítani és befektetni" – állapítja meg Oliver Rust, a Nielsen hongkongi vállalatának igazgatója. Befektetési tranzakcióit az érintett magyarok 69 százaléka online bonyolítja le, bankfiókot keres fel 48, vezetékes, illetve mobil telefont használ 16, illetve 14 százalék. Brókercégen vagy befektetési alapkezelőn keresztül intézkedik 14 százalék. A megkérdezettek 11 százaléka igénybe vesz pénzügyi tervezőt és tanácsadót.

Globálisan is vezet az online bankolás; a válaszadók átlag 73 százaléka használja.  Bankfiókba tranzakció végett 69 százalék megy el személyesen, 31 százalék mobil, 30 pedig vezetékes telefonját veszi igénybe erre a célra. Bróker céghez vagy befektetési alapkezelőhöz fordul 26 százalék. Pénzügyi tervezővel vagy tanácsadóval 22 százalék konzultál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!