szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több mint 800 ezer magyar munkavállaló, az interneteléréssel rendelkező dolgozók 55 százaléka használja munkahelyéről a közösségi oldalakat egy friss felmérés szerint.

A munkahelyi interneteléréssel rendelkező, körülbelül 1,5 millió magyar munkavállaló 26 százaléka legalább naponta egyszer vagy akár még többször, 29 százaléka pedig alkalmanként megnézi valamelyik közösségi oldalt – idézi a Napi Gazdaság Online a Gateprotect tűzfalgyártó megbízásából az NRC kutatócég által elvégzett reprezentatív felmérést. Azaz több mint 800 ezer magyar dolgozó, a munkahelyi interneteléréssel rendelkező összes munkavállaló 55 százaléka tölti munkaidejének egy részét facebookozással.

"Főként a felsőfokú végzettséggel rendelkezők facebookoznak a munkahelyükön. Ez egyrészt természetes, hiszen közülük munkakörük miatt jóval többen hozzáférnek az internethez, másrészt viszont pont a legjobban fizetett réteg tölti munkaidejét a közösségi oldalakon" − jelentette ki Petrányi-Széll András, a Gateprotect magyar kommunikációs vezetője.

A tipikus munkahelyi facebookozók 30 évnél fiatalabb, felsófokú végzettséggel bíró budapesti férfi. A valamelyik közösségi oldalt naponta többször is felkeresők 63 százaléka férfi, 54 százaléka felsőfokú végzettséggel rendelkezik, 57 százaléka 30 év alatti és 51 százaléka budapesti.

Petrányi-Széll szerint miközben a munkavállalók elvárják, hogy munkahelyük szolgáltatásként biztosítsa a közösségi oldalakhoz való hozzáférést, a munkaadók még túlságosan szemérmesek a korlátozásokat bevezetni. A felmérésben a munkahelyi interneteléréssel rendelkező magyar munkavállalók mindössze 19 százaléka mondta, hogy azért nem látogatja munkaidejében a közösségi oldalakat, mert munkahelye már korlátozta a hozzáférést ezekhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!