Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Jelentősen visszavette budapesti tevékenységét, 40 százalékos leépítést jelentett be csütörtökön a Ryanair, 10 útvonalat megszüntet és további 9 desztináció esetében ritkítja a jártokat 2013. január 13-tól.
Sokadjára sem sikerült megegyezni a Budapest Airport tulajdonosával, a Hochtieffel a Ryanairnek. "Tíz járatot bezárunk, további 9-nél pedig csökkentjük a járatsűrűséget, mindezek nyomán 800 ezerrel csökken az általunk szállított utasok száma" - jelentette be csütörtökön Michael O'Leary, a fapados légitársaság vezérigazgatója budapesti sajtótájékoztatóján.
Az ír társaságnak legfőképpen a Budapest Airport által nyújtott szolgáltatások színvonalával van baja, ezt többször is jelezték a Hochtiefnek, de szerintük az erre adott válasza a cégnek azt jelentette: "ha nem tetszik, mehetnek". "Ott tesznek keresztbe nekünk, ahol tudnak" - fogalmazott O'Leary.
A Ryanair nemrégiben hat pontban foglalta össze a Hochtief számára, hogy mit kifogásol Budapesten: többek között a szerintük indokolatlan költségemelést, a repülőtéri szolgáltatások elégtelen voltát, a "sátortábort". Erre adott válaszában azonban a Hochtief nem mutatott különösebb hajlandóságot a változtatásra. A csütörtöki sajtótájékoztató után O'Leary és a Liszt Ferenc Repülőtér vezetői ismét tárgyalóasztalhoz ültek.
A Ryanair vezére azt is nehezményezte, hogy a Magyar Polgári Légügyi Hatóság "különösebb indoklás nélkül" 20 százalékos áremelést jelentett be. O'Leary ezt azért is indokolatlannak tartja, mert a légtérben éppen hogy csökken a forgalom, nemhogy növekedne.
A Ryanair - tevékenységének leépítésével párhuzamosan - a Budapesten állomásozó 5 repülőgép közül kettőt máshova telepít. Azzal kapcsolatban, hogy a Ryanair kivonul-e Magyarországról, a cégvezér kétértelműen fogalmazott. Egyrészt azt sugallta, hogy az 1,2 millió utas azért jelentős forgalom, másfelől azonban nem hagyott kétséget afelől, hogy ha ez az állapot sokáig így marad, nem haboznak lépni.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.