szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy olasz hírszerkesztőség is beperelte a Facebookot, miután a posztjai nem jutnak el az olvasókhoz, viszont felajánlották neki, hogy szponzorált posztok vásárlásával orvosolják a problémáját.

Hiába frissül új cikkel a Facebookon egy hírportál oldala, az nem feltétlenül jelenik meg az oldalt követő felhasználók oldalán. Ez azért történik így, mert a Facebook nemrég megváltoztatta az ezt szabályozó algoritmust. Nem titkoltan az volt ezzel a céljuk, hogy az így látogatókat veszítő szájtokat rábírják arra, hogy fizetős megjelenések vásárlásával igyekezzenek újabb kattintásokat generálni.

Olaszországban több kisebb portálnak annyira betett a tavaly nyári változtatás, hogy közös fellépést terveztek a Facebook ellen, majd miután többen berezeltek, már csak egyikük harcol tovább - írja a Corriere.it. A CalcioNapoli24.it című nápolyi focioldal például látogatói 60 százalékát veszítette el. Korábban a látogatók 70 százaléka a Facebookról érkezett, de aztán a változtatások után heti 80 ezer válogatót vesztett. A 230 ezer lájkolóval rendelkező híroldal vezetője még Dublinba is elment tárgyalni a Facebook-irodába, ahol egy havi tízezer euró (3 millió forint) értékű hirdetési csomagot ajánlottak neki megoldásként. Ezért cserébe a Facebook ismét megjelentette volna a friss cikkeket a rajongók newsfeedjén.

Az olasz szájt tulajdonosa másik öt portállal együtt az antitröszt-hatósághoz fordult. Nem várjuk el, hogy a szolgáltatás teljesen ingyenes legyen, de úgy véljük, hogy olyan szolgáltatást nyújtunk, amelyből a felhasználói profilok elemzésével a Facebook profitál - mondják. A kérdés most az, hogy amikor annak idején egy gombnyomással online leszerződtek a Facebookkal, akkor azzal rábólintottak-e minden egyoldalú szerződésmódosításra is, vagy sem. A nápolyi fociszájt vezetőjét az olasz antitröszt hatóság elnöke arról biztosította, hogy európai bíróság elé viszik az ügyet - írja a Corriere. Addig a CalcioNapoli24 vezetője helyi bíróságokon pereskedik, de már egyedül, mert a többi, korábban lázadozó szájt tulajdonosa visszalépett, mivel attól tartanak, hogy a Facebook retorziókat helyez kilátásba. Pedig ők is elmondják, hogy zuhant a nézettségük.

A cikkben emlékeztetnek arra, hogy most már a Google közösségi hálója, a Google+ is megnyitotta az utat a szponzorált posztok előtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!