Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Cseh Energetikai Művek (CEZ) 450 millió euró értékű 3 év és hat hónap múlva lejáró, átváltható kötvényt bocsát ki, mivel Barbora Púlpánová szóvivő elmondása szerint a cég ezt tartja a legmegfelelőbb eljárásnak azzal összefüggésben, hogyan kezelje a tulajdonában lévő 7 százaléknyi Mol-részvény alacsony likviditását.
A kötvénykibocsátás segíti abban is a CEZ-t, hogy miképpen "finanszírozzuk kedvező módon pozíciónkat a Mol-akcióiban" – mondta Barbora Púlpánová. Hozzátette, a kibocsátandó kötvény kamata több mint 50 százalékkal kedvezőbb, mint amilyet a CEZ most például klasszikus kötvény kibocsátásával szerezhetne.
A CEZ–Mol stratégiai szövetség keretében 2007 decemberében a CEZ hétszázaléknyi Mol-törzsrészvényt vásárolt a magyar olajtársaságtól. A konstrukcióban a CEZ 20 ezer forintos – euróban fizetendő – részvényenkénti áron 2011 januárjáig bármikor gyakorolható vételi opciót biztosított a Molnak.
A felek 2009. október 9-én megszüntették az eredeti opciós szerződést, és új opciós szerződést kötöttek. Ennek értelmében a Mol-részvényekre a vételi opció 2014. január 23-ig bármikor gyakorolható volt. Az új opció lehívási árfolyama megegyezett az eredetiével, de az opciós díj változó volt, és félévente felülvizsgálták az aktuális tőkepiaci környezet alapján.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek – derül ki a HVG toplistáiból.