Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Gyanakodjon, ha SMS-ben kérik a bankkártyaadatait!","shortLead":"Gyanakodjon, ha SMS-ben kérik a bankkártyaadatait!","id":"20250206_netflix-elofizetes-sms-csalas-bankkartya-adatok-biztonsagi-kod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad.jpg","index":0,"item":"f2323e04-d4fb-47e9-885a-d5287bc0a782","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_netflix-elofizetes-sms-csalas-bankkartya-adatok-biztonsagi-kod","timestamp":"2025. február. 06. 08:02","title":"A Netflix nevében SMS-ező csalókra figyelmeztet a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jelenleg forgalomban lévő fájdalomcsillapítók viszonylag erősek, veszélyes mellékhatásaik lehetnek, de a függőség és a túladagolás kockázata is jelentős. Egy új készítmény alapjaiban más, mint az eddigiek.","shortLead":"A jelenleg forgalomban lévő fájdalomcsillapítók viszonylag erősek, veszélyes mellékhatásaik lehetnek, de a függőség és...","id":"20250205_suzetrigine-journavx-uj-fajdalomcsillapito-opioid-mellekhatasok-nelkul-fda-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218.jpg","index":0,"item":"1d8ea55a-d428-4378-9dcc-79e291017c78","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_suzetrigine-journavx-uj-fajdalomcsillapito-opioid-mellekhatasok-nelkul-fda-engedely","timestamp":"2025. február. 05. 08:03","title":"Állítják, hogy nincs függőség és más mellékhatás: Amerikában megjelent a teljesen új fájdalomcsillapító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35bd16ed-03af-42a3-8f3d-3eba34dc4a38","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Nem tudni, hogy a sofőr életben van-e, utoljára akkor adott életjelet, miután belezuhant a víznyelőbe.","shortLead":"Nem tudni, hogy a sofőr életben van-e, utoljára akkor adott életjelet, miután belezuhant a víznyelőbe.","id":"20250204_mentok-viznyelo-teherautosofor-japan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35bd16ed-03af-42a3-8f3d-3eba34dc4a38.jpg","index":0,"item":"1a44b8a6-62e7-4845-960a-9b41134b290c","keywords":null,"link":"/elet/20250204_mentok-viznyelo-teherautosofor-japan","timestamp":"2025. február. 04. 13:16","title":"Már egy hete nem tudják kiszedni a víznyelőbe zuhant teherautó-sofőrt Japánban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb05110a-1b3b-44f3-b413-cefc967ba9e5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem kérhette a lengyel kormány, hogy visszamenőlegesen felezzék meg a bírók függetlenségének megsértése miatti büntetést.","shortLead":"Nem kérhette a lengyel kormány, hogy visszamenőlegesen felezzék meg a bírók függetlenségének megsértése miatti...","id":"20250205_birosag-Lengyelorszag-EU-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb05110a-1b3b-44f3-b413-cefc967ba9e5.jpg","index":0,"item":"0b290004-7f04-468f-b425-6e1f9e73b7d1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_birosag-Lengyelorszag-EU-birsag","timestamp":"2025. február. 05. 11:48","title":"Megerősítette a bíróság: jogos volt a Lengyelország elleni 130 milliárd forintos EU-bírság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22487a40-fcd0-4ab5-aedf-fcafdcee1a7a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók arra voltak kíváncsiak, milyen hatással lehet a depressziós betegekre a kreatin, ha az egy meglévő terápiát egészít ki. Úgy tűnik, érdemes lehet alkalmazni a kezeléseknél.","shortLead":"Brit kutatók arra voltak kíváncsiak, milyen hatással lehet a depressziós betegekre a kreatin, ha az egy meglévő...","id":"20250204_depresszio-kezelese-keratin-feherje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22487a40-fcd0-4ab5-aedf-fcafdcee1a7a.jpg","index":0,"item":"0ae99bcd-a4ed-428c-9df2-7bfb4d0c7532","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_depresszio-kezelese-keratin-feherje","timestamp":"2025. február. 04. 13:03","title":"Megvizsgálták, milyen hatással van a kreatin a depresszióra, az eredmény ígéretes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"384056a7-a3d9-402c-bc26-6f26321f0187","c_author":"Mátrai Anna","category":"elet","description":"Japánon az ezredforduló után hatalmasodott el a kabalaőrület.","shortLead":"Japánon az ezredforduló után hatalmasodott el a kabalaőrület.","id":"20250206_kabala-japan-cukisag-kawaii-oszaka-vilagkiallitas-miska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/384056a7-a3d9-402c-bc26-6f26321f0187.jpg","index":0,"item":"1b51956d-9cb2-498f-bf64-41ba650dd9fb","keywords":null,"link":"/elet/20250206_kabala-japan-cukisag-kawaii-oszaka-vilagkiallitas-miska","timestamp":"2025. február. 06. 04:31","title":"A magyar pavilon miskakancsója a kanyarban sincs a dilis japán kabalákhoz képest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6988d70-62c4-4f3d-a3e3-a3c9915fe382","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai XDown egy könnyen bevethető drónt fejlesztett, ami képes csapást mérni a páncélozott járművekre, de felderítésre is alkalmas.","shortLead":"Az amerikai XDown egy könnyen bevethető drónt fejlesztett, ami képes csapást mérni a páncélozott járművekre, de...","id":"20250204_xdown-psk-amerikai-kamikaze-dron-focilabda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6988d70-62c4-4f3d-a3e3-a3c9915fe382.jpg","index":0,"item":"a34ff4bd-2c23-4d79-8fab-1e6478c41e4f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_xdown-psk-amerikai-kamikaze-dron-focilabda","timestamp":"2025. február. 04. 17:03","title":"250 km/h-val repül: csak el kell dobni az újfajta kamikaze drónt, ami olyan, mint egy focilabda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c4850f6-882f-4732-aa65-46d7c455b434","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google nem kertelt, és bevallotta, hogy egy frissítés után romolhat a Pixel 4a üzemideje. Ezért akkumulátorcserét vagy pénzvisszatérítést is választhatnak a tulajdonosok; Magyarországon utóbbi opció. ","shortLead":"A Google nem kertelt, és bevallotta, hogy egy frissítés után romolhat a Pixel 4a üzemideje. Ezért akkumulátorcserét...","id":"20250205_google-pixel-4a-akkumulator-frissites-penzvisszaterites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c4850f6-882f-4732-aa65-46d7c455b434.jpg","index":0,"item":"dafb8d58-8e37-451b-981b-bf22005748b7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_google-pixel-4a-akkumulator-frissites-penzvisszaterites","timestamp":"2025. február. 05. 18:03","title":"39 ezer forint is ütheti a markát annak, aki ilyen mobilt használ – pénzvisszatérítést jelentett be a gyártója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hét év alatt 27 milliárd uniós támogatást kapott a magyar logisztika
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
2007-2013 közötti európai uniós tervezési időszakban 26,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült a magyar logisztikai ipar.
A 2007-2013 közötti európai uniós tervezési időszakban 26,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült a magyar logisztikai ipar; ennek köszönhetően optimális esetben - átlagos támogatási intenzitás mellett - összesen 67 milliárd forint értékben valósulhatnak meg fejlesztések - közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) az MTI-vel.
Az MLSZKSZ az új, 2014-2020 közötti európai uniós költségvetési ciklus indulása alkalmából megfogalmazta a Magyarországra jutó források logisztikai felhasználásának vezérelveit, és azt, hogy álláspontjuk szerint hogyan kell korszerűsíteni a pályázati rendszert. A szövetség tagjai az elmúlt 7 évben összesen 9,7 milliárd forint uniós támogatást nyertek el, ami a logisztikai szolgáltató központok által megvalósított fejlesztések átlag 40 százalékát fedezte.
A fejlesztési források hasznosulását jól mutatja, hogy a Világbank kétévente készülő, logisztikai teljesítményről szóló rangsorában - amelyben Németország az első - Magyarország nagyot lépett előre: az idén a 40. helyről a 33. helyre került. A nemzetközi tranzit szállítási útvonalak, és az útvonalakat kiszolgáló logisztikai csomópontok között éles nemzetközi verseny folyik, ezért fontos kérdés, hogy milyen helyezést tudhat magáénak egy ország a listán. Amennyiben jók az infrastrukturális adottságok, az adópolitika, és az intézményi rendszer is segít, akkor az adott országon keresztül mennek a nemzetközi szállítási útvonalak, ellenkező esetben a fuvarozók kikerülik.
Az MLSZKSZ szerint ahhoz, hogy Magyarország megtartsa elért helyezését, vagy javítani tudjon rajta, feltétlenül szükségesek a logisztikai pályázatokon elnyerhető többletforrások. A korábbi gyakorlati tapasztalatok alapján azonban korszerűsíteni kell a pályázati rendszert.
Azt is szem előtt kell tartani, hogy az Európai Unió közlekedéspolitikájában meghatározott elvárások teljesülését hogyan lehet biztosítani, mivel 2030-ra a 300 kilométer feletti közúti áruszállítások 30 százalékát, 2050-re pedig több mint felét vasúton vagy vízi úton kell bonyolítani, és az erre való felkészülést már most el kell kezdeni - hívja fel a figyelmet az MLSZKSZ.
A szövetség szerint a logisztikai pályázatok összeállításánál figyelembe kell venni többek között, hogy a szokásos ingatlan-, technológiai, informatikai és humánerőforrás-fejlesztés mellett olyan eszközök cseréjét is támogatni kell, amelyek már nem üzemeltethetők gazdaságosan és környezetbarát módon.
Az MLSZKSZ szerint koordináltan kell kezelni a konkurens fejlesztések állami támogatásából történő megvalósítását, mivel ezek a fejlesztések forgalommegosztást eredményezhetnek. Azt szeretnék, hogy a logisztikai pályázatokon indulhassanak nagyvállalatok is, ugyanis a komolyabb hozzáadott értékű és hosszú távú szerződéses megoldásokra jelenleg csak a nagyvállalati kategóriába sorolt logisztikai szolgáltatók alkalmasak.
A cégek hálózatosodását (klaszteresedését) is támogatni kell, úgy, hogy az együttműködő cégek közösen nagyobb támogatási intenzitást érjenek el, mintha külön-külön pályáznának.
A közép-magyarországi régió nem kap logisztikai támogatást - néhány, jogszabályban felsorolt települést leszámítva -, holott a teljes magyar logisztikai potenciál 70 százaléka ebbe a régióba koncentrálódik. A szövetség ezért arra figyelmeztet, hogy ha elmarad a régió fejlesztése, akkor nem tudják majd megtartani jelenlegi megbízásaikat, és újabbakat sem tudnak elnyerni. Ezért az MLSZKSZ azt javasolja, hogy a közép-magyarországi régióban - a jogszabályban felsorolt településeken kívül - a támogatási intenzitást 25 százalékra emeljék az eszközbeszerzés területén.