szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A marketingterv nem egyenlő a névjegykártyával és a céges honlappal.

Az induló hazai mikrovállalkozások közül sokan ugyanazokat a hibákat követik el, ám csak néhány hónap múlva esik le a tulajdonosoknak, hogy valamit elrontottak. Ám akkor már késő, illetve ekkor már nagyon nehéz újratervezni a cég működését. Az alábbiakban hét olyan típushibát sorolunk fel, amelyeket az induló kisvállalkozók elkövetnek, így ezekre figyelve már az elején tervezhetővé válik a céges működés.

Nincs üzleti terv

Sok kezdő vállalkozó szerint az üzleti terv kizárólag a bankhitelhez kell. Bár az üzleti terv önmagában nem garantálja a sikert, e nélkül valószínűleg nem lesz sikeres egy vállalkozás. Az üzleti terv elsősorban azért kell, mert ebben minden üzleti lépés egységesen látható egy idősorra kivetítve. Segítségével mérhetővé válik a fejlődés,. A jó üzleti terv tartalmazza a pénzügyi, marketing és üzleti stratégiákat egységesen.

Nem végeznek piackutatást

Az induló tőke és egy ötlet önmagában nem elég egy vállalkozás beindításához. Céget persze lehet alapítani, de a tartósan jövedelmező vállalkozás létrehozása egészen más dolog. A piackutatás viszonylag egyszerű tevékenység, hiszen a tulajdonosok, akik maguk is munkát végeznek a családi cégükben, általában képben vannak azon a területen, ahol vállalkozni szeretnének. A piackutatás eredményét ugyanakkor azért kell leírni, mert az szembesítheti az előzetes elképzelésekkel a tulajdonosokat.

Nincs marketingtervük

A marketing a kisvállalkozásoknál többnyire a vevőszerzést jelenti, míg a nagyvállalatoknál az imázsépítést, márkaépítést. A kisvállalati marketing nem egyenlő a névjegykártyával vagy a céges weboldallal. Elsősorban azért kell, hogy választ adjuk a következő kérdésre: hogyan fogunk vevőket szerezni és megtartani? Gondoljuk át, hogy miként szeretnénk bemutatni a termékünket, és hogy hol, milyen platformokon hirdessük azt.

Mindent a tulajdonos csinál

Az induló vállalkozások egyik legnagyobb hibája, hogy nem vonnak be külső segítséget még akkor sem, ha lenne rá költségkeretük. Bár egy bizonyos szintig természetes, hogy mindent maguk csinálnak (különösen az induló cégeknél) a fejlődéssel a folyamatoknak szét kell válniuk.

Ha gáz van, árat csökkentenek

Sok kisvállalkozó úgy gondolja, hogy akkor tud vásárlókra szert tenni, ha minél olcsóbb. Az árcsökkentés azonban egy nagyon veszélyes lefelé menő spirálba taszíthatja a céget, így végső soron a jövedelmezőségük kerülhet veszélybe középtávon. Az árcsökkenés helyett inkább különféle marketingeszközöket kellene bevetniük. Például: a reklámköltések növelése, események szervezése akcióval egybekötve, nyeremény játékok, csomagajánlatok stb.

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!