szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egyáltalán nem vagy csak nagyon ritkán taxiztak korábban az Uber felhasználói egy, a cég megbízásából készült Ipsos felmérés szerint, amiből azt a következtetést vonták le, hogy az Uber új keresletet generál a piacon.

Az uberezők jellemzően fiatalok, 60 százalékuk 25-34 év közötti, ugyanakkor valamivel többen használják a szolgáltatást a 35-44 korosztályból, mint a 18-24 év közötti korcsoportból. A válaszadók kétharmada felsőfokú végzettséggel rendelkezik, foglalkozási státuszát tekintve 65 százalékuk alkalmazott vagy vezető. Az utazásmegosztó szolgáltatást használók közel 50 százaléka a belvárosban, 42 százalékuk pedig a főváros peremkerületeiben vagy a külvárosban él.

A kutatás eredményeiből a felhasználók közlekedési szokásai is jól látszódnak. Az már korábban kiderült, hogy a budapesti Uber-utazások közel egyharmada metróállomás közelében indul vagy végződik, vagyis a szolgáltatás már most a tömegközlekedés kiegészítőjévé vált. Ezt erősítették meg a mostani számok is, a felhasználók 62 százaléka napi szinten, vagy hetente többször is igénybe veszi a tömegközlekedést. Körükben a taxi használata sokkal ritkább: az Ubert igénybe vevők kevesebb, mint 20 százaléka utazik taxival napi, vagy heti szinten, míg 44 százalék egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán. A cég szerint ez is jelzi, hogy az Uber új keresletet generál a piacon, olyan felhasználókat is megszólítva, akik soha sem vagy alig taxiznak. Közülük sokan csak üzleti célból, munkaügyben taxiznak, míg az Ubert magánemberként használják - ugyanakkor korábban magánemberként csak nagyon ritkán használtak taxit. A cég szerint tehát a taxizás és az utazásmegosztás nagyobb részben kiegészítik egymást, nem pedig versenytársai egymásnak. Annyi bizonyos, hogy az állami szabályozás jobban átszabta a taxis-piacot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!