szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német Flixbus Budapestre hozta regionális irodáját. Mai sajtótájékoztatójukon megtudtuk, hogyan lett a három éves startupból mára Európa legnagyobb intercity busztársasága, és hogy ez miért jó a magyar gazdaságnak és az utasoknak is.

A német tulajdonú FlixBus személyszállítással foglalkozó társaság közép-kelet-európai regionális irodát nyitott szeptember elején Budapesten, ahonnan a magyar, román és a bolgár hálózatot koordinálják – mondta Arany László, a FlixBus regionális igazgatója kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

A FlixBus 2016 nyarán lépett a magyar piacra, Európa 13 országának mintegy 100 városába közlekedtet közvetlen járatot Magyarországról, főleg Budapestről, illetve Győrből, Miskolcról, Szegedről, Siófokról, Hévízről, Keszthelyről és Nagykanizsáról. Mára 200 ezer járatot közlekedtetnek Európában, 26 ország 1200 városát kötik össze, 2016-ban 30 millió utast szállítottak, az idén az utasszám várhatóan eléri a 40 milliót – ismertette a regionális igazgató.

 

MTI / Balogh Zoltán

A Flixbust 2013-ban alapította három német fiatal bármiféle buszos tapasztalat nélkül, hogy a liberalizált német személyszállítási piacon alternatív közlekedést kínáljanak. Négy év alatt övék lett Európa legnagyobb intercity buszhálózata, mint megírtuk, számos budapesti vonalon megjelentek, már szinte óránkénti kínálatuk van Bécsbe és napi 6 buszuk Prágába.

A Flixbusban a Volánbusz is meglátta a perspektívát – Kameniczky Ákos, a Volánbusz forgalmi igazgatója azt mondta, hosszas tárgyalással és emailváltással kezdődött a két cég szövetsége, de végül megtalálták a közös hangot, hiszen rengeteg előnyt hordoz egy fiatal, innovatív startup vállalat és egy 90 éves, tapasztalt állami szolgáltató szövetsége. És az eredmények ezt igazolták, Kameniczky kiemelte, hogy a FlixBus társasággal való együttműködés révén növekedett a buszokon az utasok létszáma. Arany László elmondta, a légitársaságokhoz hasonlóan dinamikus jegyárat határoznak meg, az induláshoz képest korábban megvásárolt jegyek olcsóbbak.

Egyetlenegy buszuk sincs

A FlixBus regionális igazgatója elmondta, sajátos üzleti modellt alkalmaznak, melyben minden országban partneri modellben működnek együtt a társakkal - ők hozzák a digitális innovációt, a háztól házig tartó útvonaltervezést, a hálózattervezést, a dinamukus árazást, a marketinget, az értékesítést. Helyi társaságokat vonnak be az autóbuszok üzemeltetésébe, közlekedtetésébe, így használhatják a pályaudvarokat – Budapesten a Népligetet – és az ottani jegypénztárakban lehet járataikra jegyet kapni.

A Flixbus mindig buszpartnerei járműveit használja, nekik egyetlenegy buszuk sincs. Napi negyven járatot indítanak Budapestről, ebből 10 a Volán tulajdonában van. Ezeket a járatokat közösen üzemeltetik, a bevételt megosztják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Vállalkozás

Olcsón utazna busszal? Csak győzzön válogatni a cégek közül!

Dinamikusan nő a Budapestről induló nemzetközi buszjáratok száma, a közeli nagyvárosok már rendkívül olcsón elérhetők. Érdemes megismerkedni a terjeszkedő cégekkel, mert ha végre megnyitják a hazai buszpiacot, jó eséllyel velük utazhatunk a belföldi vonalakon is.