Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Ma már Európa nagyvárosaiban egyre többen rollereznek, elkerülendő az óriási közlekedési dugókat. Van, aki összeköti a kellemeset a hasznossal, és lábbal hajt, de rohamosan terjed az elektromos roller is.
Most viszont egy párizsi startup, a Mobistreet a nagyvállalatoknak ajánlja fel szolgáltatását: bérbe vehető elektromos rollereket, vagyis szolgálati járműveket kínál, nagyon előnyös áron. A koncepció azon alapul, hogy a francia nagyvárosokban a munkahelyükre autóval járók 80 százaléka alig tesz meg többet naponta 3 kilométernél, és ezzel a rövid távú autózással óriási légszennyeződést okoz. Ezt a távolságot másképp is meg lehet tenni.
A nagy francia üdítőital cég, az Orangina lett a Mobistreet első nagy kliense. Az Orangina központja az elegáns, Párizs melletti kisvárosban, Neuilly-ben van. A komplexum kb. 15 percnyi sétára van a metró megállójától. A Mobistreet többféle rollert is kínál. Az alaptípus az összehajtható, kétkerekű, a metrón is szállítható. De van masszívabb és kényelmesebb háromkerekű változat is, amivel például a cég hatalmas területén belül lehet közlekedni. A járműveket egy, az Orangina közelében lévő tárolóban tartják, amely egyben akkufeltöltő állomás is. A rollert egy mobilapplikáció segítségével lehet lefoglalni. A számlát az Orangina fizeti. Ez a környezetvédő, praktikus megoldás jót tesz a cég hírnevének és alkalmazottai, főleg a fiatalok szívesen is élnek a divatos, gyors közlekedési lehetőséggel, ami nekik egy fillérjükbe sem kerül – írja a Le Figaro.
A Mobistreet második, immár sokkal nagyobb potenciális kliense a Danone lehet, amely szintén szolgálati elektromos rollert kínál az alkalmazottainak. Igaz, a Danone szerződése egyelőre csak pár hónapos próbaidőre szól, de jó az esély a kontraktus véglegesítésére. Eric Clairefond, a Mobistreet alapítója elmondta: a jövőben szállodákat és egyetemeket is megkeresnek majd, mert óriási lehetőségeket látnak az elektromos roller tömeges bérbe adásában. A szerződésben egyébként karbantartást, javítást is garantálnak, sőt biztosítást is. Ezzel azonban van egy kis gond. Hiába terjed rohamosan a nagyvárosokban is az elektromos roller, egyelőre semmilyen jogszabály nem rendelkezik a használatáról. A motorkerékpárokra és a hagyományos biciklikre sok szabály vonatkozik a francia KRESZ-ben, de a „trottinette”-et, tehát a rollert egyelőre hiába keressük a francia közúti közlekedési szabályzatban.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A napokban az orosz közlekedési miniszter is így járt, majd néhány órával később holtan találták meg az autójában.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?