szerző:
hvg.hu

Ma már Európa nagyvárosaiban egyre többen rollereznek, elkerülendő az óriási közlekedési dugókat. Van, aki összeköti a kellemeset a hasznossal, és lábbal hajt, de rohamosan terjed az elektromos roller is.

Most viszont egy párizsi startup, a Mobistreet a nagyvállalatoknak ajánlja fel szolgáltatását: bérbe vehető elektromos rollereket, vagyis szolgálati járműveket kínál, nagyon előnyös áron. A koncepció azon alapul, hogy a francia nagyvárosokban a munkahelyükre autóval járók 80 százaléka alig tesz meg többet naponta 3 kilométernél, és ezzel a rövid távú autózással óriási légszennyeződést okoz. Ezt a távolságot másképp is meg lehet tenni.

A nagy francia üdítőital cég, az Orangina lett a Mobistreet első nagy kliense. Az Orangina központja az elegáns, Párizs melletti kisvárosban, Neuilly-ben van. A komplexum kb. 15 percnyi sétára van a metró megállójától. A Mobistreet többféle rollert is kínál. Az alaptípus az összehajtható, kétkerekű, a metrón is szállítható. De van masszívabb és kényelmesebb háromkerekű változat is, amivel például a cég hatalmas területén belül lehet közlekedni. A járműveket egy, az Orangina közelében lévő tárolóban tartják, amely egyben akkufeltöltő állomás is. A rollert egy mobilapplikáció segítségével lehet lefoglalni. A számlát az Orangina fizeti. Ez a környezetvédő, praktikus megoldás jót tesz a cég hírnevének és alkalmazottai, főleg a fiatalok szívesen is élnek a divatos, gyors közlekedési lehetőséggel, ami nekik egy fillérjükbe sem kerül – írja a Le Figaro.

A Mobistreet második, immár sokkal nagyobb potenciális kliense a Danone lehet, amely szintén szolgálati elektromos rollert kínál az alkalmazottainak. Igaz, a Danone szerződése egyelőre csak pár hónapos próbaidőre szól, de jó az esély a kontraktus véglegesítésére. Eric Clairefond, a Mobistreet alapítója elmondta: a jövőben szállodákat és egyetemeket is megkeresnek majd, mert óriási lehetőségeket látnak az elektromos roller tömeges bérbe adásában. A szerződésben egyébként karbantartást, javítást is garantálnak, sőt biztosítást is. Ezzel azonban van egy kis gond. Hiába terjed rohamosan a nagyvárosokban is az elektromos roller, egyelőre semmilyen jogszabály nem rendelkezik a használatáról. A motorkerékpárokra és a hagyományos biciklikre sok szabály vonatkozik a francia KRESZ-ben, de a „trottinette”-et, tehát a rollert egyelőre hiába keressük a francia közúti közlekedési szabályzatban.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!