Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az elmúlt egy évben Franciaország 40 ezer tonna cukrot adott el Kubának.
Ez majdnem olyan, mintha egy szerény európai olajtermelő ország, mondjuk Románia szállítana a napi ellátáshoz nélkülözhetetlen olajmennyiséget Szaúd-Arábiának. Persze kissé költői a hasonlat, de a kubai realitás távol áll a költészettől. Lesújtó.
Jelenleg Kuba alig egymillió tonna cukrot képes előállítani, holott korábban évtizedeken át a cukornád volt a kommunista szigetország emblematikus terméke és fő exportcikke. Az adatok: a nyolcvanas évek végén, a kilencvenesek elején Kuba még 8 millió tonna cukrot exportált. Ekkortájt a külkereskedelmi bevételek 73 százaléka származott ebből. De: 2015-re már 13 százalékra csökkent ez az arány.
Mivel magyarázható a visszaesés?
A hivatalos verzió szerint az USA embargójával és sok egyéb külső tényezővel. Ezek közé tartoznak a pusztító hurrikánok és az azokat követő szárazság. Idén kb. 1,1 millió tonnás cukornádtermés várható, ez relatíve nagyon kis mennyiség. De közben a feldolgozó üzemek kétharmada lepusztult, a korábbi 150-ből most már csak 50 működik. Hatalmas pénzekre lenne szükség az elavult üzemek modernizálásához, de az ültetvények rendbe tételhez is, megfelelő műtrágyával és növényvédő szerekkel. Ezek milliárdos beruházások, amelyeket csak gazdag külföldi befektetők tudnának produkálni. Az óvatos kubai reformpolitika jegyében a jövő év elején népszavazás lesz az új alkotmányról, amely megnyithatná az utat a külföldi befektetők előtt. (via AFP)
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.