Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az olasz versenyhatóság utasította a cégeket, hogy függesszék fel új gyakorlatukat, amely alapján az utasok csak egy kis méretű csomagot vihetnek fel ingyen a fedélzetre.
Felfüggesztette a Ryanair és a Wizz Air november elsejétől életbe lépő új kézipoggyász-szabályzatát az olasz versenyhatóság – írja az Airportal. A két fapados légitársaság új szabályzatát azért tiltaná le a hatóság, mivel az alap repülőjegy csak egy darab kis méretű (a Ryanairnél 40x20x25 centis, a Wizz Airnél pedig 40x30x20-as) csomagot tartalmaz, amelyet az ülés alatt, a lábtérben is el lehet helyezni, és még a nagyobb kézicsomagokat is – díj ellenében – kötelező feladni. Az olaszok szerint azonban a kézipoggyászt tartalmaznia kell az alaptarifának, pontosabban ez nélkülözhetetlen része a jegy megvásárlásakor létrejövő légi személyszállítási szerződésnek. A külön felszámított díj azonban félrevezeti a fogyasztókat, hiszen a jegy valós árához – más társaságokkal ellentétben – hozzá kell számolni a poggyász árát. Az Airportal megjegyzi: a Wizz korábban is alkalmazott hasonló szabályt, és ezzel nyilván érvelni is fog majd a versenyhatóság vizsgálata során.
Megint változtat poggyász-szabályzatán a Wizz Air, ezúttal a kézipoggyászok javára
Nemsokára megint mindenki ingyenesen felvihet magával egy kézipoggyászt a fedélzetre, nem csak azok, akik elsőbbségi szolgáltatást vásároltak.
A két cég korábban azzal indokolta a döntést, hogy így csökkenthető a beszállási folyamat elhúzódása, ezzel pedig a késések. Szerintük tehát nem arról van szó, hogy még több pénzt szednének be az utasoktól. Az utasoknak azonban így még egy sort végig kell állniuk a check-innél, vagyis jóval korábban kell kimenniük a reptérre, a feladott csomag miatt pedig az érkezés is hosszadalmasabb lehet – jegyzi meg a szakportál.
A két légitársaság részére öt napot adott az olasz versenyhatóság, hogy felülvizsgálják a szabályaikat, és egyúttal ideiglenesen arra utasította a két céget, hogy szüntessenek be minden olyan tevékenységet, amely az extra díjak beszedését célozza az utasoktól a nagy kézipoggyászok szállításáért. Egyúttal a légitársaságoknak biztosítani kell a kézicsomagok ingyenes elszállításához szükséges kapacitást a repülőgépeik fedélzetén, vagy rakterében.
A Wizz Air a portálnak úgy reagált a döntésre, hogy „a változatos poggyászkombinációkat lehetővé tevő kínálatunk átlátható és személyre szabható módon felel meg utasaink igényeinek, és mindenki számára biztosít egy fedélzetre felvihető csomagot. Az utasaink továbbra is csak azokért a szolgáltatásokért fizetnek, amelyeket igénybe kívánnak venni. Tekintettel arra, hogy folyamatban levő ügyről van szó, a Wizz Air jelenleg egyebekben nem kommentálja a kérdést.”
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.