szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olasz versenyhatóság utasította a cégeket, hogy függesszék fel új gyakorlatukat, amely alapján az utasok csak egy kis méretű csomagot vihetnek fel ingyen a fedélzetre.

Felfüggesztette a Ryanair és a Wizz Air november elsejétől életbe lépő új kézipoggyász-szabályzatát az olasz versenyhatóság – írja az Airportal. A két fapados légitársaság új szabályzatát azért tiltaná le a hatóság, mivel az alap repülőjegy csak egy darab kis méretű (a Ryanairnél 40x20x25 centis, a Wizz Airnél pedig 40x30x20-as) csomagot tartalmaz, amelyet az ülés alatt, a lábtérben is el lehet helyezni, és még a nagyobb kézicsomagokat is – díj ellenében – kötelező feladni. Az olaszok szerint azonban a kézipoggyászt tartalmaznia kell az alaptarifának, pontosabban ez nélkülözhetetlen része a jegy megvásárlásakor létrejövő légi személyszállítási szerződésnek. A külön felszámított díj azonban félrevezeti a fogyasztókat, hiszen a jegy valós árához – más társaságokkal ellentétben – hozzá kell számolni a poggyász árát. Az Airportal megjegyzi: a Wizz korábban is alkalmazott hasonló szabályt, és ezzel nyilván érvelni is fog majd a versenyhatóság vizsgálata során.

Megint változtat poggyász-szabályzatán a Wizz Air, ezúttal a kézipoggyászok javára

Nemsokára megint mindenki ingyenesen felvihet magával egy kézipoggyászt a fedélzetre, nem csak azok, akik elsőbbségi szolgáltatást vásároltak.

A két cég korábban azzal indokolta a döntést, hogy így csökkenthető a beszállási folyamat elhúzódása, ezzel pedig a késések. Szerintük tehát nem arról van szó, hogy még több pénzt szednének be az utasoktól. Az utasoknak azonban így még egy sort végig kell állniuk a check-innél, vagyis jóval korábban kell kimenniük a reptérre, a feladott csomag miatt pedig az érkezés is hosszadalmasabb lehet – jegyzi meg a szakportál.

A két légitársaság részére öt napot adott az olasz versenyhatóság, hogy felülvizsgálják a szabályaikat, és egyúttal ideiglenesen arra utasította a két céget, hogy szüntessenek be minden olyan tevékenységet, amely az extra díjak beszedését célozza az utasoktól a nagy kézipoggyászok szállításáért. Egyúttal a légitársaságoknak biztosítani kell a kézicsomagok ingyenes elszállításához szükséges kapacitást a repülőgépeik fedélzetén, vagy rakterében.

A Wizz Air a portálnak úgy reagált a döntésre, hogy „a változatos poggyászkombinációkat lehetővé tevő kínálatunk átlátható és személyre szabható módon felel meg utasaink igényeinek, és mindenki számára biztosít egy fedélzetre felvihető csomagot. Az utasaink továbbra is csak azokért a szolgáltatásokért fizetnek, amelyeket igénybe kívánnak venni. Tekintettel arra, hogy folyamatban levő ügyről van szó, a Wizz Air jelenleg egyebekben nem kommentálja a kérdést.”

(Airportal)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!