szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy év alatt 20 milliónál is több palackot adott el az áruházlánc.

Több mint 20,5 millió palack magyar bort adott el a Lidl Magyarország 2018-ban, 35 százalékkal többet, mint egy évvel ezelőtt. Ennek több mint a felét külpiacokra juttatta el, ami a magyarországi teljes palackosbor-export 27 százalékát jelenti.

Az eladás növekedése nagyjából azonos volt a hazai és európai piacon: 2018-ban mintegy 9,5 millió magyar palack bor került a hazai áruházak polcaira, valamint csaknem 11 millió palackot exportáltak a magyar borászatok Európa számos országába az áruházlánc segítségével. 

A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165 féle magyar bort exportált az elmúlt évben, melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a Tokaji Furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!