A külföldön eladott magyar borok negyedét a Lidl adta

Egy év alatt 20 milliónál is több palackot adott el az áruházlánc.

  • hvg.hu hvg.hu
A külföldön eladott magyar borok negyedét a Lidl adta

Több mint 20,5 millió palack magyar bort adott el a Lidl Magyarország 2018-ban, 35 százalékkal többet, mint egy évvel ezelőtt. Ennek több mint a felét külpiacokra juttatta el, ami a magyarországi teljes palackosbor-export 27 százalékát jelenti.

Az eladás növekedése nagyjából azonos volt a hazai és európai piacon: 2018-ban mintegy 9,5 millió magyar palack bor került a hazai áruházak polcaira, valamint csaknem 11 millió palackot exportáltak a magyar borászatok Európa számos országába az áruházlánc segítségével. 

A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165 féle magyar bort exportált az elmúlt évben, melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a Tokaji Furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek. 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

Görög Zita: Ahol 120 milliós táska jut a nőnek, ott milyen játékszerei vannak a férfinak?

Görög Zita: Ahol 120 milliós táska jut a nőnek, ott milyen játékszerei vannak a férfinak?

Félt, hogy túl messzire megy a NER-luxustáskás kampánnyal, amivel a Bethesdának gyűjtött, de végül jól sült el, sőt még Orbán Ráhel is lájkolta. Mi háborítja fel Görög Zitát? Mért osztotta meg a nyilvánossággal, hogy édesapja alkoholista, és ő maga mióta nem iszik? Hogyan támogatta a családját már fiatalon, és mikor követett el hibát? Hogy bánnak szerinte az emberek a szép nőkkel? HVG-Portré.