Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Kecskeméten, Makón és Szombathelyen is elbocsátások kezdődtek, igaz, egyelőre nem tömegesen küldik el a munkásokat.
„A múlt héten közölték velünk, hogy ha tudunk jó lehetőséget, keressük, mert elbocsátások vannak, lesznek, mivel kevesebb a megrendelés. A múlt héten 40-50 embert küldtek el, tegnap is jó párat, 10 fölött” – kereste meg a delmagyar.hu munkatársát a makói Continental egyik dolgozója a héten. Az autóipari beszállító cég 2500 főt foglalkoztat, a munkások szerint már legalább ötven embert elküldtek.
A lap munkatársa megkereste a céget, annak vezetője létszámkorrekcióról beszélt, és azt is közölte, hogy csoportos létszámleépítést nem terveznek, de az eltávozók helyére nem vesznek fel új munkavállalókat. A cégvezető a bizonytalan világpiaci trendekkel magyarázta a vállalat döntését. A Mérce pár héttel ezelőtt egy kecskeméti beszállítóról írta meg, hogy a megrendelések csökkenésére hivatkozva küldtek el embereket, most pedig egy szombathelyi cég közel két tucatnyi munkást küldött el, a TDK is azzal indokolta a létszám csökkentését, hogy tavaly október óta zsugorodik az autóipar, így a tavalyihoz képest kétszáz ötvennel már kevesebben dolgoznak a cégnél.
Az autóipari beszállítókat elemezve a PricewaterhouseCoopers Zrt a 2017-es évet még a fellendülő ágként látta a cégekkel készített interjúk alapján. A tavaly előtti évben a munkaerőhiányt jelölték meg a legtöbben kockázati tényezőként, de a tavalyi évre növekedéssel számoltak. Tavaly ősz óta azonban több jel arra mutat, hogy megrendülni látszik az ágazat, a Brexit kilátások pedig csak erősítik a bizonytalanságot.
A magyar autóipari beszállítók a 2017-es évben 170 ezer munkavállalót foglalkoztattak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.