szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kecskeméten, Makón és Szombathelyen is elbocsátások kezdődtek, igaz, egyelőre nem tömegesen küldik el a munkásokat.

„A múlt héten közölték velünk, hogy ha tudunk jó lehetőséget, keressük, mert elbocsátások vannak, lesznek, mivel kevesebb a megrendelés. A múlt héten 40-50 embert küldtek el, tegnap is jó párat, 10 fölött” – kereste meg a delmagyar.hu munkatársát a makói Continental egyik dolgozója a héten. Az autóipari beszállító cég 2500 főt foglalkoztat, a munkások szerint már legalább ötven embert elküldtek.

A lap munkatársa megkereste a céget, annak vezetője létszámkorrekcióról beszélt, és azt is közölte, hogy csoportos létszámleépítést nem terveznek, de az eltávozók helyére nem vesznek fel új munkavállalókat. A cégvezető a bizonytalan világpiaci trendekkel magyarázta a vállalat döntését. A Mérce pár héttel ezelőtt egy kecskeméti beszállítóról írta meg, hogy a megrendelések csökkenésére hivatkozva küldtek el embereket, most pedig egy szombathelyi cég közel két tucatnyi munkást küldött el, a TDK is azzal indokolta a létszám csökkentését, hogy tavaly október óta zsugorodik az autóipar, így a tavalyihoz képest kétszáz ötvennel már kevesebben dolgoznak a cégnél.

Az autóipari beszállítókat elemezve a PricewaterhouseCoopers Zrt a 2017-es évet még a fellendülő ágként látta a cégekkel készített interjúk alapján. A tavaly előtti évben a munkaerőhiányt jelölték meg a legtöbben kockázati tényezőként, de a tavalyi évre növekedéssel számoltak. Tavaly ősz óta azonban több jel arra mutat, hogy megrendülni látszik az ágazat, a Brexit kilátások pedig csak erősítik a bizonytalanságot.

A magyar autóipari beszállítók a 2017-es évben 170 ezer munkavállalót foglalkoztattak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!