Elárulta a kormány, mit vár el a repülőteret üzemeltető cégtől

Színvonalas kiszolgálást, tiszta és higiénikus környezetet, civilizált csarnokokat.

  • hvg.hu hvg.hu
Elárulta a kormány, mit vár el a repülőteret üzemeltető cégtől

Követeléscsomagot küldött a kormány a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportnak. Ezek között szerepel a fapadosokat kiszolgáló „bódék” eltüntetése is – írta meg a Magyar Nemzet.

Az úgynevezett bádogterminált az év végéig kell elbontani, ellenkező esetben akár rendeleti úton betiltják az épület használatát – közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter. Emellett további 76 követelése van még a kormánynak, amely egyértelművé tette: az üzemeltető komoly szankciókra számíthat, ha gondatlan a saját tulajdonával.

Ezután megkerestük a Miniszterelnökséget, szerettük volna megtudni, mi mindent tartalmaz még a 76 pont. Azt a választ kaptuk,

a kormány határozott elvárása, hogy rövid távon – késedelem nélkül – emelni kell az utaskiszolgálás színvonalát, tiszta és higiénikus környezetet teremtve minden, az utasok által igénybe vett területen, illetve civilizált beszállítócsarnokokat és érkezőkapukat kell biztosítani.

A bevezetni tervezett konkrét intézkedéseket nem árulták el, és az azokhoz rendelt határidőket sem, mert még tart az egyeztetés.

A válaszból az még kiderült, hogy a

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér színvonala el kell, érje legalább a prágai, zágrábi és varsói repülőterek és megközelítse, vagy elérje a bécsiét.

Emlékeztettek: a reptér utasforgalma jelentős mértékben növekedett az elmúlt években, tavaly közel 15 millió utas fordult meg a repülőtéren.

A HVG egy hónapja írt arról, újabb kísérletet tesz az Orbán-kormány, hogy bevegye a budapesti repülőteret, és saját köreihez juttassa a nyereségesen üzemeltethető szolgáltatásokat. A manőver fideszes berkeken belül sem nyerte el mindenki tetszését.

A repteret üzemeltető Budapest Airport terveiről itt írtunk.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.