Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Április 1-jén, tesztjelleggel indul az önkiszolgáló csomagfeladás.
Szinte napra pontosan egy éve annak, hogy a teniszező Babos Tímea arról számolt be a Facebookon, kifosztották a csomagját a budapesti repülőtéren. Nem ő volt az egyedüli, aki így járt: volt, akitől 400 ezer forintot loptak el, más poggyásza cafatokban landolt Ferihegyen, és olyan is akadt, aki a római repülőtéren feltörve, kinyitva találta a bőröndjét. Az ügyben vizsgálat indult, több reptéri rakodót is sikerült lebuktatni.
Ezen, de főleg a reptéri zsúfoltságon és a hosszú várakozáson javíthat az önkiszolgáló csomagfeladás, amely április 1-jétől tesztjelleggel indul. Ennek lényege, hogy az utasok nemcsak a beszállókártyát, hanem a poggyászcímkét is kinyomtathatják, és önállóan, sorban állás nélkül adhatják fel a bőröndjüket. Ehhez először a Wizz Airt, illetve a Ryanairt szeretnék megnyerni, és ha az új rendszer beváltja a hozzáfűzött reményeket, bővítik a rendszert. Huszka Péter, a Budapest Airport forgalomirányító igazgatója budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, nem új technológiáról van szó, más, modernebb reptereken ezt már használják.
Az ügyintézést is felpörgetnék, ehhez – szintén tesztjelleggel – automata ellenőrző kapukat építenek az ORFK-val közösen a vámellenőrző csarnokban. A határellenőrzés digitalizálásától azt várják, hogy időt spórolhatnak majd maguknak azok, akik a schengeni határon kívülről érkeznek Magyarországra. „Az a cél, hogy a várakozási idő csúcsidőben se haladja meg a 30 percet” – közölte Szabó István biztonsági igazgató.
Ez mind része annak a bud: plus nevet viselő csomagnak, amely 6,5 milliárd forintról szól, és 70 különféle fejlesztést tartalmaz. Ezek nagy részét a következő 1-2 évben tervezik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Közülük a legérdekesebb az a tájékoztató rendszer, amely valós időben mutatja majd az utasoknak, hogy mennyit kell várniuk a biztonsági ellenőrzésre, vagyis már az érkezéskor kiderül, van-e elég idő a beszállásig. A programot applikáción és weboldalon is el lehet majd érni. Lesz még
A kisebb ládákat nagyobbakra cserélik, a 2B terminál érkezési csarnokát teljesen átépítik, így például háromszor annyi mosdó lesz a reptérnek ezen a részén, mint most. A változtatások egy része már a nyári csúcsszezonra életbe lép - mondták a sajtótájékoztatón.
Rengeteg az utas
Az elmúlt öt évben alaposan megugrott az utasforgalom a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, csak tavaly 15 millió utas fordult meg a terminálokon. A növekedés idén is folytatódhat, Szarvas Gábor, a közösségi kapcsolatok igazgatója szerint ez indokolja a fejlesztést. Összességében azt szeretnék elérni, hogy legyen egyszerűbb a tájékoztatás, kényelmesebb a 2A és a 2B terminál. Egyelőre úgy számolnak, hogy 6,5 milliárdból minden kijön, a beruházást a Budapest Airport saját zsebből állja.
Új csarnokot is ígérnek: 225 milliárd forintért építenének új terminált a meglévő 2A és 2B mellé. Azt szeretnék, ha még idén meglennének a tervek és az építkezéshez szükséges engedélyek is. A 2A terminál mellett húzzák majd fel, ide kerül az érkező oldal és az induló oldal egy része is. Azt, hogy mi lesz a neve, még nem tudni, korábban volt szó Ferihegy 2C-ről és Ferihegy 3-ról is.
Se parkolóház, se gyorsvasút
A Budapest Airport sajtótájékoztatóján szóba került a ferihegyi parkolóház is. Ennek engedélyét tavaly decemberben vonták vissza, a kormányhivatal azóta sem indokolta a döntést. Az Index korábban azt írta, hogy a reptéri vasútnak lenne útban az épület. A Közlekedő Tömeg Egyesület is éppen ezért kritizálta az építkezést: a parkolóház szerinte elfoglalta volna a majdani vasútállomás helyét. Most a repülőtér üzemeltetését végző cég vezetői csak annyit közöltek, hogy még mindig tart a hatósági felülvizsgálat. Az épület 40 millió euróba, azaz 13 milliárd forintba kerülne, és átadását 2020 második negyedévére ígérték.
Csak találgatni lehet a reptéri vasútról is. A hvg.hu nemrégiben írta meg, hogy a világ legnagyobb, kínai állami tulajdonban lévő vasúti járműgyártóját is érdekli a ferihegyi gyorsvasút. A 2017-es keltezésű tervben az áll, hogy a CRRC építene vasutat a Liszt Ferenc repülőtér és a Keleti pályaudvar között, és arra kéri a kormányt, hogy segítsen a szükséges engedélyek megszerzésében, és nyilvánítsa kiemelt beruházássá a projektjüket.
A Liszt Ferenc repülőtérre vezető vasúti kapcsolat terve nem új, végül 2016 novemberében született döntés arról, hogy a MÁV által üzemeltetett Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalról épüljön egy kiágazás a reptér felé. A projektet már elő is készítették, uniós forrás bevonását is tervezték, engedélyeket is kapott, mégsem történt azóta semmi, és erre magyarázat sem volt. A keddi sajtótájékoztatón is csak annyi hangzott el, hogy a Budapest Airportnál várják a kormány döntését.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
A létesítmény egyelőre arra vár, hogy újra kinyithassanak.