szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A gyáraknak napi 20 millió alkatrészre van szüksége, a megegyezés nélküli kilépés esetén megbénulhat a termelés.

Világgazdaság-Nagy-Britannia-járműipar
A Jaguar három brit gyárát leállítja egy hétre a Brexit után
London, 2019. szeptember 29., vasárnap (MTI/Reuters) - A Jaguar Land Rover (JLR) egy hétre leállítja a termelést három brit gyárában november első hetében.
A cég attól tart, hogy ha megegyezés nélküli lesz a Brexit, akkor az Európai Unióból október végén történő brit kilépés után fennakadások lehetnek az alkatrészellátásban, ami megbénítja a termelést.
A legnagyobb brit autógyártó azt közölte, hogy akárhogy lesz, megállapodással, vagy anélkül lép ki London az EU-ból, a cég egy hétre biztosan leállítja a termelését.
Ralf Speth vezérigazgató azt mondta, hogy a JLR brit gyárainak napi 20 millió alkatrészre van szüksége, és ha megegyezés nélküli lesz a kilépés az EU-ból, akkor az alkatrészek egy része egy bizonyos ideig nem ér el Nagy-Britanniába és leáll a termelés.
A vállalatvezető még az év elején arról beszélt, hogy a vállalatnak évente 1,2 milliárd font (450 milliárd forint) többletköltséget okozna, ha európai exportját a brit EU-tagság megszűnése után vámok terhelnék, és ez a cég puszta fennmaradását sodorná veszélybe.
A Nagy-Britanniában tavaly gyártott 1,5 millió autónak közel a harmada a JLR három gyárában készült.
A német BMW és a japán Toyota korábban jelezte, hogy brit gyáraiban november 1-én egyetlen napra leállítják a termelést.

Egy hétre leállítja a termelést három brit gyárában a Jaguar Land Rover (JLR) november első hetében.

A cég attól tart, hogy ha megegyezés nélküli lesz a Brexit, akkor az Európai Unióból október végén történő brit kilépés után fennakadások lehetnek az alkatrészellátásban, ami megbénítja a termelést.

A legnagyobb brit autógyártó azt közölte, hogy akárhogy lesz, megállapodással, vagy anélkül lép ki London az EU-ból, a cég egy hétre biztosan leállítja a termelését.

Ralf Speth vezérigazgató azt mondta, hogy a JLR brit gyárainak napi 20 millió alkatrészre van szüksége, és ha megegyezés nélküli lesz a kilépés az EU-ból, akkor az alkatrészek egy része egy bizonyos ideig nem ér el Nagy-Britanniába és leáll a termelés.

A vállalatvezető még az év elején arról beszélt, hogy a vállalatnak évente 1,2 milliárd font (450 milliárd forint) többletköltséget okozna, ha európai exportját a brit EU-tagság megszűnése után vámok terhelnék, és ez a cég puszta fennmaradását sodorná veszélybe.

A Nagy-Britanniában tavaly gyártott 1,5 millió autónak közel a harmada a JLR három gyárában készült.

A német BMW és a japán Toyota korábban jelezte, hogy brit gyáraiban november 1-én egyetlen napra leállítják a termelést.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!