EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Márki-Zay Péter szerint a Volánbusz rendszeréhez a jegybevétel csak 10 millióval járul hozzá. Ez szerinte nem akkora összeg, amelynek kiesése problémát okozna.
A vasárnap nagy többséggel újraválasztott Márki-Zay Péter első ígérete az volt, hogy ingyenessé teszi a tömegközlekedést Hódmezővásárhelyen. Ha az elképzelést sikerül végigvinni, úgy Hódmezővásárhely lesz az első magyar város, ahol ingyen lehet utazni. A G7-nek nyilatkozó polgármester azt mondta, a Volánbusz által üzemeltetett rendszer költsége évi 110 millió forint, ennek viszont kevesebb mint tizede, tízmillió forint folyik be a jegyeladásokból. Szerinte
ez nem olyan összeg, amelynek kiesése nagy kockázat lenne.
A város a fennmaradó 100 milliót eddig felerészben állami árkiegészítő támogatásból, felerészben önkormányzati forrásból fedezte. Hódmezővásárhelyen a vonaljegy ára 170 forint (a sofőrtől vásárolva sem sokkal több, 210 forint), egy havibérlet pedig 4700 forintba kerül.
A döntésnek, folytatta Márki-Zay szociális okai vannak, majd példa gyanánt egy ismerősét említette: ő 3 kilométert biciklizik a templomba, mert a jegyet nem tudja megvenni. “A buszok eközben üresen állnak. Hétvégente egy-két ember utazik egy buszon, és ez szó szerint értendő” – tette hozzá a polgármester. A hétköznap reggeleket, illetve az iskola és a munka végét követő időszakot leszámítva szerinte teljesen kihasználatlanok a buszok.
A polgármester szerint nem végeztek hatástanulmányt a döntés előtt, az ötlet mögött “józan közgazdasági logika” áll. Az ingyenessé váló tömegközlekedés egy városkártya megvásárlásával lesz lehetséges, de azzal múzeumba is lehet menni, szintén ingyen.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Eddig 12 település hozott rendeletet a helyi önazonosság védelmében, azonban mindössze egy olyan van, ahol a lakosságszám változása alapján ez indokolt lehet – és ott sem ez a probléma.
Mekkora felelősség nyomja a sportvezetők és a szülők vállát? Szakértőket kérdeztünk a témában.
Egy magánszemély tett feljelentést a rendőrségen, ennek nyomán indult meg az eljárás.